Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
 
			
				A GSP definíciója
				A GSP (Gmail Sponsored Promotions) a Gmail fizetett email hirdetéseire utal a Google Display Hálózatán belül. A GPS lényegében lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy hirdetéseiket közvetlenül célközönségül emailjei közé juttassák el.
			
A GSP definíciója
A GSP (Gmail Sponsored Promotions) a Gmail fizetett email hirdetéseire utal a Google Display Hálózatán belül. A GPS lényegében lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy hirdetéseiket közvetlenül célközönségül emailjei közé juttassák el.
A megnyitott hirdetések pont úgy néznek ki, mint egy hétköznapi email, habár a Google láthatóan hirdetésként jelöli meg az ilyen reklámokat, így a felhasználó már az előtt tudja, hogy hirdetést fog látni, mielőtt megnyitná az üzenetet.
A GSP hirdetések működése és haszna
A GSP hirdetések azért olyan hasznosak és hatékonyak, mert közvetlenül a célközönség email postaládájában jelennek meg, ahol meglepően sok időt töltenek heti szinten (egyes számítások szerint akár átlagosan 20 órát is). Mindehhez ráadásul a célszemély email címét sem kell megszerezned.
A GSP hirdetések továbbá nagyon pontos célzást tesznek lehetővé. Lehetőséged nyílik az alapján megcélozni a Gmail felhasználóit, hogy milyen domainektől szoktak emaileket kapni. Amennyiben meghirdetett kínálatod ez alapján érdekelheti a felhasználót, hirdetésed megjelenhet majd beérkező emailjei között.
 
Ez nem szimplán csak az olyan felhasználókat enged megcélozni, akik meglátogattak bizonyos témájú webhelyeket, hanem azokat is, akik engedélyt adtak versenytársaidnak, hogy emailt küldhessenek ezeknek a felhasználóknak – tehát biztos, hogy releváns érdeklődésűek.
Fontos persze észben tartani, hogy ezek a felhasználók versenytársaid konverziós folyamatában járnak előrébb, nem pedig a tiédben – így nagyon fontos, hogy mit fogalmazol meg a nekik küldött GPS hirdetésekben!
A GSP hirdetések és a konverziós tölcsér kapcsolata
Akárcsak más marketingüzenetek megfogalmazásánál, a GSP hirdetések elkészítésekor is szem előtt kell tartanod, hogy célközönséged a konverziós tölcsér mely szakaszában jár épp. Mint ahogy azt az előbb említettük, a GSP hirdetésekkel megcélzott felhasználók nem a te konverziós tölcséredben vannak, hanem versenytársaidéban (akik alapján megcélzod őket).
Ez azt jelenti, hogy a te tölcséredben ezek a felhasználók még mindig csak a legfelső szintnél tartanak, a tudatossági fázisban. Ha lejjebb járnának, akkor bizonyára már megadták volna elérhetőségeiket, hogy felvehesd velük a kapcsolatot. Azonban a GSP-nek köszönhetően nincs ezekre szükséged ahhoz, hogy marketingüzeneteket küldhess nekik.
A célközönség tehát még nem tud termékedről, és talán márkádról sem hallott még, így úgy kell bánnod velük, mintha még nem lennének hajlandók konvertálni (mert valószínűleg így is van). Első körben tehát hasznos, tekintélyes cégként kell pozícionálnod magadat.
Ehhez felkínálhatsz egy hasznos e-könyvet vagy webináriumot elérhetőségeikért cserébe, vagy akár egy ténylegesen ingyenes tartalmat is, hogy rögzülhessen bennük márkád neve. Minkét módszer lehetővé teszi, hogy sütiket helyezhess el az illető böngészőjében, amiken keresztül később remarketing hirdetéseiddel is megcélozhatod őket.
Érdemes figyelembe venni a domaint is, ami alapján célzol. Ha egy versenytársaid feliratkozóit célzod meg, akkor sokkal valószínűbb, hogy ezek a felhasználók érdeklődnek a te kínálatod iránt is, hiszen szükségük van egy megoldásra. Ezeknek a felhasználóknak már konkrétabb üzeneteket is küldhetsz kínálatodról.
Tippek a hatékony GSP hirdetésekhez
A Google néhány hasznos sablont kínál azoknak, akik szeretnék használni a GSP hirdetéseket. Ezek a következők:
- Katalógussablon: Ha egyszerre több mindent szeretnél kínálni a címzettnek.
- Képsablon: Ha meglévő tartalmadat szeretnéd felhasználni, és gyorsan szeretnéd elkészítnei GSP hirdetésedet.
- Egyetlen promóció sablon: Ha egyetlen ajánlatot vagy szeretnél kínálni, vagy egy videót szeretnél megmutatni a címzettnek.
Ha szeretnéd megszerezni és megőrizni lehetséges ügyfeleid bizalmát, akkor használd a Google HTML sablonjait, vagy módosítsd őket egy kicsit, hogy a lehető legtöbb aktivitást érd el üzeneteiddel (a videók például kiválóan alkalmasak erre).
Nézd meg, hogy a Google miket javasol a GSP hirdetések elkészítéséhez (és néhány plusz gondolatot ezek kiegészítésére):
 
1. A szöveg
Fontos, hogy rögtön a lényegre térj a hirdetés szövegének megfogalmazásakor, illetve, hogy megmagyarázd ajánlatod értékét is. Említsd meg, hogy milyen előnyöket kínál az ajánlott termék vagy szolgáltatás, és hogy mit kaphatnak a címzettek, ha rákattintanak a mellékelt hivatkozásra.
2. A felhívás
A CTA jól látható kell legyen az üzenetben, tehát vizuálisan ki kell, hogy emelkedjen abból. Törekedj arra, hogy CTA gombod passzoljon márkád fő színéhez. Ehhez érdemes kontrasztos színeket használni.
Azonban nem csak a CTA színe fontos, hanem a megfogalmazása is. Az olyan hagyományos kifejezések, mint a „Töltse le” vagy a „Látogassa meg” már igencsak unalmasak a legtöbbek számára. Sokkal hatásosabb lehet, ha a CTA szövege egy ígéretet tesz a felhasználónak, amit egy kattintással be is hajthatnak.
3. A kreatív elemek
Ahol csak teheted, használj kreatív elemeket GSP hirdetéseidben. Ezzel vizuálisan érdekesebbé teheted hirdetéseidet, csak ügyelj rá, hogy ne használj több színt a kelleténél.
A hirdetésben szereplő képek célja, hogy a címzett átkattintson a mellékelt linkre. Azonban miután a felhasználó átkerül a landing oldalra, a képeknek itt már nem az átkattintásra kell buzdítaniuk őt, hanem meg kell győzniük arról, hogy a kínált termék, vagy szolgáltatás valóban hasznos számukra.
4. A beágyazott videók
Fontos, hogy a videókat rövidre fogd, mert a legtöbben nem nézik tovább őket egy percnél. Törekedj arra, hogy ajánlatod legfontosabb gondolatait az első 10-20 másodpercben megemlítsd, hogy minél több információt átadhass a nézőknek, mielőtt elveszítenéd a figyelmüket.
A magyarázóvideók, az esettanulmányok, illetve a videós vélemények mind hasznosak lehetnek erre a célra.
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					