Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Az internet marketing definíciója
A marketing magába foglalja az összes olyan tevékenységet, amely segítségével egy cég vagy személy népszerűsíti és eladja termékeit és szolgáltatásait. Internet marketing során az internet segítségével folyik ezen termékek és szolgáltatások hirdetése és/vagy értékesítése. Az internet marketingnek számos eszköze van, ezek közül a legfontosabbak a webhelyek és az emailek.
Az internet marketing definíciója
A marketing magába foglalja az összes olyan tevékenységet, amely segítségével egy cég vagy személy népszerűsíti és eladja termékeit és szolgáltatásait. Internet marketing során az internet segítségével folyik ezen termékek és szolgáltatások hirdetése és/vagy értékesítése. Az internet marketingnek számos eszköze van, ezek közül a legfontosabbak a webhelyek és az emailek.
Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb.
Az internet marketingre egy másik, végtelenül leegyszerűsített definíció: online pénzkeresés.
E cél elérésére az internet számos lehetőséget kínál, például kézzel fogható vagy digitális termékek értékesítése egy saját webhelyen vagy egy aukciós platformon (például eBay) keresztül, partnerprogramok, CPA ajánlatok, tagsági webhelyek, AdSense és más közvetítői programok, lead generálás, mentorprogramok és sok más is. A cél a márkaépítés, a vevőkkel való kapcsolattartás, a konverziók ösztönzése és a bevételek növelése is.
Az internet marketingnek több előnye is van az offline marketinggel szemben:
A nyelvi korlátoktól eltekintve lényegében az egész világ lehetséges vevőbázisnak tekinthető, pontosabban az internettel rendelkező emberek. Ez alapján minden internet marketinggel foglalkozó személy „globális játékossá” válhat.
Az üzlethelységgel ellentétben, amelyek eladó személyzet nélkül (betegszabadság, stb.) nem működhetnek, az online üzletek 24/7 képesek teljesen önállóan kiszolgálni a vásárlókat. Ezzel a módszerrel szó szerint alvás közben is pénzt kereshetsz, illetve az így megspórolt idődet más profitforrások kiépítésére, vagy akár pihenésre is felhasználhatod.
Az internet marketing otthonodból egy számítógép mellől is elvégezhető.
A legnagyobb előny talán az, hogy rengeteg ingyenes hirdetési eszköz áll a rendelkezésedre, mint például az e-mail. A nyomtatási és kézbesítési díjak mellőzésével komoly összegeket spórolhatsz meg, és több ezer email is kiküldhető gyakorlatilag teljesen ingyen. Egy hátránya lehet ennek a bizonyos módszernek, hogy sok felhasználó levélszemétnek tekintheti a kötegesen kiküldött emaileket.
Ez a statisztika jól mutatja, hogy az online marketing hatékony eszköz a bevételek növeléséhez. A cégek, amelyek online marketinget alkalmaznak, versenyelőnyre tehetnek szert a piacon.
Az internetes marketing előnyei:
- A célközönség pontosabb megcélzása: Az online marketingeszközök lehetővé teszik a hirdetések pontos célcsoportra történő irányítását, így csak azokat a potenciális vevőket érik el, akik a legvalószínűbb, hogy vásárolnak.
- A kampányok valós idejű követése és optimalizálása: Az online marketingeszközök valós idejű adatokat szolgáltatnak a kampányok teljesítményéről, így azok hatékonyabban optimalizálhatók.
- A költséghatékonyság: Az online marketingeszközök gyakran olcsóbbak, mint a hagyományos marketingeszközök, így a kisvállalkozások számára is elérhetőek.
Gyakori kérdések
Mi az az internet marketing?
Minden olyan taktika és módszer, amely lehetővé teszi, hogy marketingüzeneteidet eljuttathasd az internetező célközönségedhez. Ide tartozik például a SEO, a közösségi média marketing, az email marketing, stb.
Miért hasznos az internet marketing?
Az internet marketing segítségével ott érheted el célközönségedet (ideális ügyfeleidet), ahol a legszívesebben töltik szabadidejüket – az interneten. Az internet marketing módszerei továbbá sokkal költséghatékonyabbak, és nyomon követhetőbbek, mint a hagyományos marketingmódszerek.