Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Az email kampány definíciója
Az email kampány egy marketingüzenetekből álló email sorozat, aminek célja értékes tartalmakat, vagy releváns ajánlatokat kínálni egyszerre több címzettnek a megfelelő időpontokban, és ezekkel hosszútávú, erős bizalomra épülő kapcsolatokat kiépíteni velük.
Az email kampány definíciója
Az email kampány egy marketingüzenetekből álló email sorozat, aminek célja értékes tartalmakat, vagy releváns ajánlatokat kínálni egyszerre több címzettnek a megfelelő időpontokban, és ezekkel hosszútávú, erős bizalomra épülő kapcsolatokat kiépíteni velük.
Milyen email típusok szerepelhetnek egy email kampányban?
Attól függően, hogy mi a célja email kampányodnak, különféle email típusokat használhatsz fel bennük, egyszerre akár többet is, ha logikusan követik egymást:
- Üdvözlő email: Ezeket az emaileket akkor szokás kiküldeni, amikor egy felhasználó feliratkozik az email listádra. Kínálj lehetőséget a feliratkozóknak, hogy kiválasszák, milyen gyakran szeretnének tartalom-összefoglaló emaileket látni tőled a jövőben, illetve hogy milyen jellegű tartalmakra kíváncsiak.
- Bejelentő email: Ezeket közelgő események, ünnepek, hamarosan megjelenő termékek, vagy új szolgáltatások bejelentésére szokás használni. Az ilyen emailek célja az, hogy a felhasználó érdeklődését felkeltsd az adott dolog iránt.
- Véleménykérő email: Ezzel az emaillel arra kérheted meglévő és volt ügyfeleidet, hogy értékeljék, véleményezzék termékeidet, szolgáltatásaidat, vagy a cég és az ügyfél közötti együttműködés bizonyos részeit. Az így kapott visszajelzések (amennyiben erre az ügyfél engedélyt ad) megjelenhetnek a webhely vagy landing oldalaid „Rólunk mondták” részében.
- Meghívó email: Az ilyen emailek arra kérik fel a címzettet, hogy látogasson meg egy online webináriumot, vagy vegyen részt személyesen valamilyen rendezvényen.
- Szezonális email: Szezonális ajánlatok (fürdőruhák tavasz végén, téli kabátok ősz végén, stb.) kiküldésére használatosak.
- Reaktiváló email: Azoknak az ügyfeleknek vagy majdnem ügyfeleknek szokás kiküldeni, akik korábban érdeklődést mutattak céged iránt, de ez az idő múlásával elhalványodott.
- Elfelejtett bevásárlókosár emlékeztető email: Gyakran megesik, hogy egy feliratkozó termékeket helyez digitális bevásárlókosarába, de elfelejti befejezni a vásárlási folyamatot. Erre egy szimpla emaillel emlékeztetheted.
- Keresztértékesítő email: Az ilyen emailekkel kapcsolódó termékeket emelhetsz ki a feliratkozóknak az alapján, hogy korábban milyen termékeket nézegettek vagy vásároltak webáruházadban.
- Hírlevél: A hírlevelek a legelterjedtebb email kampány üzenetek. Ezek az emailek értékes, nem reklámcélú információkkal szolgálnak a feliratkozóknak. Gyakran a feladó fél korábbi cikkjeinek linkjeit tartalmazzák, afféle téma-összefoglalóként.
- Évforduló email: Ezekkel az emailekkel gratulálhatsz feliratkozóidnak, hogy már X ideje ügyfeleid között vannak, vagy fel is köszöntheted őket születésnapjukon, esetleg egy árengedményre feljogosító ajándékkóddal.