Email kampány

Email kampány

 

Az email kampány definíciója

Az email kampány egy marketingüzenetekből álló email sorozat, aminek célja értékes tartalmakat, vagy releváns ajánlatokat kínálni egyszerre több címzettnek a megfelelő időpontokban, és ezekkel hosszútávú, erős bizalomra épülő kapcsolatokat kiépíteni velük.

 

Milyen email típusok szerepelhetnek egy email kampányban?

Attól függően, hogy mi a célja email kampányodnak, különféle email típusokat használhatsz fel bennük, egyszerre akár többet is, ha logikusan követik egymást:

  • Üdvözlő email: Ezeket az emaileket akkor szokás kiküldeni, amikor egy felhasználó feliratkozik az email listádra. Kínálj lehetőséget a feliratkozóknak, hogy kiválasszák, milyen gyakran szeretnének tartalom-összefoglaló emaileket látni tőled a jövőben, illetve hogy milyen jellegű tartalmakra kíváncsiak.
  • Bejelentő email: Ezeket közelgő események, ünnepek, hamarosan megjelenő termékek, vagy új szolgáltatások bejelentésére szokás használni. Az ilyen emailek célja az, hogy a felhasználó érdeklődését felkeltsd az adott dolog iránt.
  • Véleménykérő email: Ezzel az emaillel arra kérheted meglévő és volt ügyfeleidet, hogy értékeljék, véleményezzék termékeidet, szolgáltatásaidat, vagy a cég és az ügyfél közötti együttműködés bizonyos részeit. Az így kapott visszajelzések (amennyiben erre az ügyfél engedélyt ad) megjelenhetnek a webhely vagy landing oldalaid „Rólunk mondták” részében.
  • Meghívó email: Az ilyen emailek arra kérik fel a címzettet, hogy látogasson meg egy online webináriumot, vagy vegyen részt személyesen valamilyen rendezvényen.
  • Szezonális email: Szezonális ajánlatok (fürdőruhák tavasz végén, téli kabátok ősz végén, stb.) kiküldésére használatosak.
  • Reaktiváló email: Azoknak az ügyfeleknek vagy majdnem ügyfeleknek szokás kiküldeni, akik korábban érdeklődést mutattak céged iránt, de ez az idő múlásával elhalványodott.
  • Elfelejtett bevásárlókosár emlékeztető email: Gyakran megesik, hogy egy feliratkozó termékeket helyez digitális bevásárlókosarába, de elfelejti befejezni a vásárlási folyamatot. Erre egy szimpla emaillel emlékeztetheted.
  • Keresztértékesítő email: Az ilyen emailekkel kapcsolódó termékeket emelhetsz ki a feliratkozóknak az alapján, hogy korábban milyen termékeket nézegettek vagy vásároltak webáruházadban.
  • Hírlevél: A hírlevelek a legelterjedtebb email kampány üzenetek. Ezek az emailek értékes, nem reklámcélú információkkal szolgálnak a feliratkozóknak. Gyakran a feladó fél korábbi cikkjeinek linkjeit tartalmazzák, afféle téma-összefoglalóként.
  • Évforduló email: Ezekkel az emailekkel gratulálhatsz feliratkozóidnak, hogy már X ideje ügyfeleid között vannak, vagy fel is köszöntheted őket születésnapjukon, esetleg egy árengedményre feljogosító ajándékkóddal.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink