Forgalomcsere
A forgalomcsere definíciója
Az online forgalom cseréje, amelyben a két fél ellátogat egymás webhelyére.
A forgalomcsere definíciója
Az online forgalom cseréje, amelyben a két fél ellátogat egymás webhelyére.
Több webhely is kínál ilyesfajta forgalomcsere szolgáltatást tagjainak, ezzel ingyenes látogatószerzési lehetőséget biztosítva számukra. A részvételhez webmestereknek csak csatlakozniuk kell a forgalomcserélő webhelyhez, majd beküldeni arra saját webhelyüket. Ez után úgynevezett „credieteket” gyűjthetnek azzal, hogy rákattintanak az elhelyezett hirdetésekre, amelyek más tagok webhelyeire irányítják őket. Az összegyűjtött creditek számától függően kerül aztán megjelenítésre az ő meghirdetett webhelyük is a többi tag számára. Tehát minél több különböző webhelyet látogatnak meg a forgalomcsere rendszerén belül, annál több tag számára válik láthatóvá saját hirdetésük.
Bizonyos forgalomcsere oldalak lehetővé teszik az így gyűjtött creditek eladását vagy pénzre való beváltását
Az ilyesfajta rendszerek általában kisebb cégek tulajdonosai számára lehetnek hasznosak, akik nem szeretnének túl sok (vagy egyáltalán) pénzt fordítani a hirdetésekre. Persze az így beérkező forgalom minősége annyira minimális, amennyire csak lehet, hiszen a látogatók nem érdeklődnek a webhely tartalma iránt, csupán a creditek begyűjtése a céljuk.
A forgalomcsere ugyan nem költséges pénz tekintetében, de a befektetett idő szempontjából már annál inkább. A minimális eredmények miatt általában nem éri meg vesződni velük.
Gyakori kérdések
Mi az a forgalomcsere?
Egy olyan online marketing taktika, amelyben a webmesterek egy program keretei között egymás webhelyeit látogatják, így növelve azok forgalmát a keresőmotorok szemében.
Hogy működik a forgalomcsere?
Egy forgalomcsere programhoz csatlakozó webmester „crediteket” gyűjthet azzal, hogy ellátogat más programtagok webhelyeire. Minél több ilyen „creditet” gyűjt össze, annál több résztvevőnek jelenik majd meg az ő webhelye is, amire aztán ellátogathatnak.
Érdemes a forgalomcserével foglalkozni?
A forgalomcsere nagy problémája, hogy a webhelyre érkező forgalom általában egyáltalán nem minősített, tehát nem érdeklődik a webhely tartalma, vagy az adott cég kínálata iránt. Ennél sokkal jobb módszerek is vannak az érdeklődő forgalom bevonzására, pl. a SEO.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.