Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
 
			
				Mi az a LinkedIn?
				A LinkedIn egy üzleti és szakmai közösségi hálózat, amelyet 2002-ben alapítottak és 2003-ban indítottak el - jelenleg 990 millió felhasználója van. Az oldal célja, hogy lehetőséget biztosítson a felhasználóknak, hogy szakmai hálózatokat építsenek és ápoljanak, állásokat találjanak, karrierlehetőségeket kutassanak, illetve szakmai kapcsolatokat alakítsanak ki és tartsanak fenn.
			
Mi az a LinkedIn?
A LinkedIn egy üzleti és szakmai közösségi hálózat, amelyet 2002-ben alapítottak és 2003-ban indítottak el - jelenleg 990 millió felhasználója van. Az oldal célja, hogy lehetőséget biztosítson a felhasználóknak, hogy szakmai hálózatokat építsenek és ápoljanak, állásokat találjanak, karrierlehetőségeket kutassanak, illetve szakmai kapcsolatokat alakítsanak ki és tartsanak fenn.
A LinkedInen tehát nem feltétlenül az számít, hogy kinek hány „ismerőse” van, hanem hogy milyen jellegű a kapcsolat két felhasználó között.
A LinkedIn elsődleges célja tehát a kapcsolatépítés, azonban ezen kívül számos más, közösségi platformoktól megszokott funkcióval is rendelkezik. Például a személyes profilon kívül létre lehet hozni profilokat cégek számára is, lehet bejegyzéseket írni, külső tartalmakat megosztani, és a platform még egy saját hirdetései rendszerrel is rendelkezik.
Általánosságban minden üzleti és más B2C szakembernek érdemes jelen lennie a LinkedInen. A platform egyedi funkcióinak köszönhetően még álláskeresésre is alkalmas lehet.
 
Hasznos tudnivalók a LinkedInről
A LinkdeInre – mint sok más közösségi hálózatra – ingyenesen lehet regisztrálni, azonban van a felhasználók prémium fiókot is igényelhetnek, amelyek további funkciókat kínálnak.
A LinkedIn profilok nyilvánosak, és nem csak a LinkedIn keresőjében, hanem internetes keresőmotorokban (pl. Google) is rátalálhatnak az emberek (habár ez valószínűleg csak akkor fordul elő, ha a felhasználók konkrétan egy személy nevére keresnek rá). A fiók biztonsági beállításaiban megadható, hogy csak nagyon minimális információ jelenjen meg a nem LinkedIn felhasználóknak.
Hasonlóképpen más közösségi platformokhoz, a LinkedInen is rá lehet keresni emberekre, cégekre, és lehet őket követni, vagy kapcsolatba lépni velük (ez az „ismerősnek jelölés” megfelelője a LinkedInen).
Ha gyorsan szeretnél kapcsolatba lépni néhány üzleti partnereddel, akkor importálhatsz egy külső email listát (például a Gmail-ből), hogy könnyedén rátalálj azokra, akikkel korábban már dolgoztál, vagy esetleg ügyfeleid voltak.
A LinkedInen vannak úgynevezett csoportok, amik különféle iparágakhoz vagy jártasságokhoz kapcsolódó témákkal foglalkoznak. A tagok részt vehetnek a beszélgetésben, és akár még álláslehetőségeket is posztolhatnak. Vannak nyílt és zárt csoportok is – ez utóbbiakban a csoportvezetőknek kell elfogadniuk a felhasználók csatlakozási kérelmeit.
Miért fontos a LinkedIn marketing?
LinkedIn marketing jelentős szerepet játszik a vállalkozások és szakemberek számára számos okból kifolyólag. Íme néhány kulcsfontosságú tényező, amiért a LinkedIn marketing különösen fontos:
1. Professzionális hálózatépítés
LinkedIn az egyik legnagyobb szakmai hálózat, amely lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak és szakembereknek, hogy kapcsolatot építsenek ki iparági vezetőkkel, potenciális ügyfelekkel és üzleti partnerekkel. A platformon történő aktív jelenlét segíthet a hálózat bővítésében és az értékes kapcsolatok kialakításában.
2. B2B Marketing és lead generation
LinkedIn kiváló platform a B2B (business-to-business) marketing számára. A platform felhasználói között számos döntéshozó és befolyásos szakember található, akik potenciális ügyfelekké válhatnak. A LinkedIn segítségével könnyen elérhetők ezek a kulcsfontosságú személyek, és hatékonyan lehet leadeket generálni. A B2B marketingesek 80%-a a LinkedIn-t használja leadek generálására a közösségi médiában.
3. Célzott hirdetések
A LinkedIn hirdetési platformja lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy pontosan célozzák meg a kívánt közönséget különböző szűrési lehetőségekkel, mint például iparág, beosztás, földrajzi elhelyezkedés és érdeklődési körök alapján. Ez a célzott megközelítés növeli a hirdetések hatékonyságát és a konverziós arányt.
Gyakori kérdések
Mi az a LinkedIn?
A LinkedIn egy szakemberek számára kialakított közösségi platform. Működése szempontjából sokban hasonlít a Facebookra, csak családi fényképek és receptek helyett üzleti híreket, esszéket, prezentációkat szokás megosztani rajta, és szakmai témákat megvitatni.
Mire jó a LinkedIn?
A LinkedIn az üzleti, szakmai kapcsolatok kiépítésének platformja, de akár munkakeresésre és marketingre is használható. Éppen ezért a legtöbb B2B marketinges is jelen van rajta, hiszen sok céges ügyféllel alakíthatnak ki kapcsolatot a platformon.
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					