Klikkcsalás

Klikkcsalás

Mi az a klikkcsalás?

A klikkcsalás az, amikor valaki hamis kattintásokat hoz létre egy online hirdetésre. Ezt megteheti emberekkel vagy automatizált programokkal (botokkal). A cél, hogy a hirdetőnek többet kelljen fizetnie anélkül, hogy valódi érdeklődők érkeznének, vagy hogy egy versenytárs költségeit növeljék. Ez becsapja a hirdetőket, mert így torzulnak a hirdetési eredmények, és csökken a hirdetés hatékonysága.

 

A klikkcsalás mögött számos indíték állhat. Egyesek szándékosan szeretnének plusz költségeket okozni egy versenytársnak, mások puszta szórakozásból teszik, de az AdSense oldalak tulajdonosai is rákattinthatnak a saját oldalukon elhelyezett hirdetésekre, ezzel plusz profitot termelve maguknak.

 

A klikkcsalásból eredő problémák

 

A PPC kampányok szolgáltatói, mint például a Google vagy a Yahoo! számára komoly problémát jelentenek a klikkcsalások. Egyrészt ők profitálnak, valahányszor valaki a hirdetésekre kattint (elvégre ők azok, akiknek a kattintásokért fizetnek), másrészt pedig hírnevük is csökkenhet, amennyiben PPC szolgáltatásaik nem bizonyulnak eredményeseknek, hiszen ha a hirdetők észreveszik, hogy hirdetéseik nem termelnek profitot, akkor más szolgáltatásokat vesznek majd igénybe ilyen célokra.

 

A hirdetők számára a klikkcsalás megnövekedett költségeket és csökkent konverziós arányt jelent. Ez a hirdetési kampányok hatékonyságának romlásához vezet, ami bizalomvesztést és a PPC kampányok elhagyását eredményezheti. A hirdetők számára fontos, hogy tisztában legyenek a klikkcsalás típusaival és hatásaival, és proaktív lépéseket tegyenek a csalások elleni küzdelemben.

 

A PPC szolgáltatók számára a klikkcsalás bevételkiesést és hírnévrontást jelent. Ha a hirdetők úgy érzékelik, hogy kampányaik nem hatékonyak a csalások miatt, akkor más szolgáltatókhoz fordulhatnak. A PPC szolgáltatóknak szigorú csalásérzékelő algoritmusokat kell alkalmazniuk, és szorosan együtt kell működniük a hirdetőkkel a probléma megoldása érdekében.

 

Megoldás a klikkcsalásra

 

Éppen ezért minden tisztességes PPC szolgáltató szigorú lépéseket igyekszik tenni a klikkcsalók ellen. Persze ezen módszerek titkosak, éppen azért, hogy ne lehessen kijátszani őket, de a Google például nem fizet az azonos IP címekről érkező kattintásokért 30 napon belül.

 

Amennyiben egy AdSense hirdetés megjelenítője gyakran kattintgat a saját oldalán elhelyezett hirdetésekre, a Google képes kiszűrni azt, és kizárni az AdSense programból.

Klikkcsalás

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink