Nyomon követés
A nyomon követés definciója
A nyomon követés egy webhely vagy értékesítési oldal látogatóinak fontos adatainak kiderítését jelenti. Ez megoldható például egy nyomkövető script elhelyezésével az a webszerveren, amelyhez tartozó webhelyet szeretnénk ilyen téren nyomon követni.
A nyomon követés legfontosabb figyelt adatai közé tartoznak, például:
- Hány látogató érkezett a webhelyre, és honnan (linken keresztül, közösségi oldalról, keresőmotorból, stb.)
- Ki végzett valamilyen cselekvést a webhelyen, például kattintott egy hirdetésre, adta meg az email címét, töltött ki egy űrlapot, stb.
- Hány értékesítés lett lebonyolítva és kik által.
A nyomon követés értéke egyértelmű az online marketingesek számára. A tesztelés elengedhetetlen része a nyomon követés – hatékony nyomon követés nélkül lehetetlen eredményes teszteket folytatni.
A Google Analytics a Google saját ingyenes analitikai eszköze, amely számos fontos statisztikai adat begyűjtését és nyomon követését teszi lehetővé.
Gyakori kérdések
Mi az a nyomon követés?
Az online marketingben a nyomon követés azt jelenti, hogy egy márka figyelemmel kíséri a felhasználók tevékenységeit, hogy adatokat gyűjthessen róluk.
Mire jó a nyomon követés?
A nyomon követés célja az ideális közönség megismerése, hogy minél célzottabb ajánlatokat, reklámokat lehessen megjeleníteni nekik.