A klasszikus értelemben a marketing értéket teremt és cserét ösztönöz. 2025-ben ez kiegészül a folyamatos tanulással és azonnali reakcióval a digitális csatornákon. A „State of Marketing 2025” (HubSpot) adatai alapján a siker lényege ma az ügyfélút teljes...
Egy biztonsági lista olyan internethasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik önszántukból beleegyeztek abba, hogy a lista többi tagjától emaileket fogadjanak. Ezek a listák gyakran online marketingesekből állnak, akik azért csatlakoztak, hogy a közös siker érdekében marketingüzeneteket osszanak meg egymással.
Léteznek ingyenes és fizetős biztonsági listák is. A fizetős listák vagy egyszeri fizetést kérnek a regisztrációkor, vagy havidíjas rendszerben működnek. Az ilyen listák nagy része moderált, tehát egy vagy több valódi személy ellenőrzi és dönti el, hogy a küldött üzenetek tovább mehetnek-e a többi felhasználónak, vagy sem.
A biztonsági lista előnye
Egy nagyobb biztonsági listához való csatlakozás előnye, hogy azonnal egy több ezer emberből álló listához juthatsz hozzá, akik nem tekintik spamnek, ha üzenetet küldesz nekik.
A hátrány viszont az, hogy ezek nem célzott közönségek, hiszen legtöbbjük azért regisztrálta magát, hogy saját termékeit és szolgáltatásait reklámozhassa, és nem kíváncsiak a többi listatag ajánlataira.
A biztonsági lista hátránya
A biztonsági listák tagjainak továbbá számolniuk kell azzal, hogy naponta akár több száz email is érkezhet címükre, amelyek kiválogatása vagy törlése egyre időigényesebb feladat lehet, minél tovább halogatja az ember. A legtöbb biztonsági lista szabályzatának része, hogy amennyiben egy tag nem képes további üzeneteket fogadni a megtelt email fiók miatt, úgy az a tag azonnali törlésre kerül a listáról.
Ezen hátrányok miatt a biztonsági listák népszerűsége nem tartott igazán sokáig.