Ismerd meg az információs termék, azaz az info product pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

EN

Információs termék



Az információs termék definíciója

Egy információs termék valamilyen médián keresztül kommunikált információt jelent. Ezek a médiumok lehetnek könyvek, újságok, televízió, és – különösen az interneten – digitális médiák, mint például ebookok, online hang és videó, webhelytartalom és számos más is. Információs termékek minden létező témára és réspiac számára készíthetők.

 

Innovációs termék

 

Számos internetes marketing szakember az ilyen termékek értékesítést tartja a legjövedelmezőbb online profitforrásnak. Ennek okai a következők:

 

  • Még a Web 2.0 korában is számos internet felhasználó tölti online idejét információkereséssel, különösen a „Hogyan …” jellegű információs termékek után kutatva, amelyek megoldást ígérnek valamilyen problémájukra, vagy hogy megtanuljanak egy bizonyos tevékenységet hatékonyan elvégezni. Éppen ezért nagy a kereslet ezekre a termékekre.
     
  • Számos információs terméktípus készíthető el minimális összeg ráfordításával. Első körben ki kell deríteni, hogy mi iránt érdeklődnek az emberek, amelyet például a fórumokon gyakran feltett kérdésekre és rendszeresen felmerülő problémákra való odafigyeléssel, vagy szavazások indításával lehet elvégezni. Miután megvan az információs termék témája, el lehet készíteni hozzá a tartalmat, vagy külsős írót alkalmazni, aki elvégzi ezt.
     
  • A digitális információs termékek nem igényelnek nyomtatást, raktárakat és szállítást sem. Miután tehát a termék elkészült, a szerzőnek nem kell további költségekkel számolnia, így a legtöbb esetben szinte 100%-os haszonra számíthat.
  •  

További érdekességek az innovatív információs termékekről:

  • Passzív jövedelem: Miután elkészült az információs termék, az továbbra is értékesíthető online, anélkül, hogy a szerzőnek aktívan részt kellene vennie a folyamatban. Ez lehetővé teszi a passzív jövedelemtermelést, ami sokak számára vonzó lehetőség.
  • Skálázhatóság: Az online értékesítésnek köszönhetően az információs termékek könnyen skálázhatóak. A szerzőnek nem kell aggódnia a raktárkészlet korlátai miatt, és bármilyen számú vásárlónak el tudja adni a termékét.
  • Globális elérés: Az internetnek köszönhetően az információs termékek globálisan elérhetőek. A szerzők a világ bármely pontjáról származó vásárlóknak értékesíthetnek termékeiket.
  • Könnyű frissíthetőség: Az információs termékek könnyen frissíthetőek és bővíthetőek. A szerző új információkat, fejezeteket, vagy akár bónusz tartalmakat is adhat a termékhez, hogy naprakész és értékes maradjon a vásárlók számára.
  • Kisebb verseny: Az információs termékek piacán a verseny kisebb, mint a fizikai termékek piacán. Ez azért van, mert az információs termékek előállítása kevesebb befektetést igényel, és könnyebb belépni a piacra.
  • Egyedi márkaépítés: Az információs termékek szerzői egyedi márkát építhetnek maguk köré, és szakértőként pozicionálhatják magukat a témájukban. Ez további lehetőségeket nyithat meg számukra, mint például előadások tartása, tanácsadás, vagy akár affiliate marketing.



Gyakori kérdések


Mi az az információs termék?

Valamilyen médiumon (pl. könyv, online cikk, TV adás, stb.) keresztül kommunikált információ.


Mire jók az információs termékek a marketingben?

Az információs termékek a tartalommarketing hasznos eszközei lehetnek, hiszen viszonylag olcsón és könnyedén el lehet készíteni őket, illetve nagy közönség célozható meg velük.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!