Partner hivatkozás eltérítése
Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői díjától való megfosztása. Ez kétféleképpen történhet valahányszor a partner hivatkozás teljes terjedelmében látható az oldalon:
- Az egyik módszer a teljes hivatkozás megkerülése. Ilyenkor ahelyett, hogy az eltérítő közvetlenül a linkre kattintana, inkább begépeli a hivatkozás URL-címét a böngésző címsorába, és kihagyja (vagy bemásolás esetén kitörli) a hivatkozás azon részét, amely a partner azonosítóját tartalmazza. Ez történhet nem szándékosan vagy szándékosan is – ha például valaki nem szeretné, hogy a partner így keressen pénzt. Így az értékesítési weboldal képtelen partnerhez kötni a látogatót. A tesztek alapján az esetek 30%-ban ez történik.
- A másik módszer egy tényleges eltérítés. Ilyenkor a partner azonosítójának elhagyása helyett az eltérítő a saját azonosítójára cseréli azt. Ehhez elég csak partnerként regisztrálnia magát az adott terméknek, és máris egy saját azonosítót kap, amivel megteheti ezt. Így az eredeti partner nem részesül közvetítői díjban, a vásárló pedig egy olyan árengedményt kap, amelyre nem lenne jogosult. Egyes kereskedők tiltják, hogy a partnerek a saját hivatkozásaikon keresztül vásárolhassanak, de nem minden kereskedőnél van ilyen szabály.
A tesztek szerint a partnerek átlagosan nagyjából 30%-kal nagyobb bevételre tehetnének szert, ha minden hivatkozásuk megfelelően lenne regisztrálva a célweboldalak által.
Milyen módszerei vannak a partner link elterelésnek?
Léteznek különböző módszerek ennek az eltérítések megelőzésére, ezeket „link elrejtésnek” hívjuk. Lényege, a hivatkozások kinézetének megváltoztatása, hogy ne hasonlítson egy tipikus partner hivatkozásra.
Számos ingyenes weboldal létezik (például www.tinyurl.com), amelyek pontosan ezt kínálják (nem csak partnerek számára hasznosak). A partnerek beüthetik teljes partner hivatkozásukat (például „http://www.termékneve.hu/?partner=12345” és helyette egy jóval rövidebb linket kaphatnak, például „http://tinyurl.com/123”.
Ezt követően a partner hivatkozás sokkal biztonságosabban használható, ezeknek a rövidített URL-eknek ugyanis két nagy előnye van a partnerek számára:
Lényegesen lerövidíti a partner linket, ezzel növelve az esélyét annak, hogy valaki rákattint majd (a hosszabb hivatkozásokra nem szívesen kattintanak az emberek – ezt több felmérés is bizonyította – minél hosszabb a link, annál kevesebb a kattintás).
Lehetetlen megkerülni őket és ezzel megfosztani a partnert a közvetítői díjától, mert az értékesítési weboldal címe nem látható.
Saját domén esetén
Amennyiben saját webdoménnel rendelkezel, egy linkek elrejtésére használt szoftvert is alkalmazhatsz. A linkek így például a következőképpen nézhetnek ki: „www.doménneved.hu/ajánlott_termékek/termék_abc”.
Ez a fenti rövidített URL-ek minden előnyét magában hordozza, de van egy sajátos előnye is, amely segít még több profit elérésében:
Már a linkből kiderül, hogy ajánlott termékekről szól. Az emberek előszeretettel kattintanak olyan dolgokra, amelyekről azonnal értelmezni tudják, hogy mit jelentenek. Ehhez képest ugyan a rövidített linkek rövidebbek és „kattinthatóbbak”, valójában nem tartalmaznak semmilyen értelmezhető információt, és így nem feltétlenül garantálnak annyi kattintást, mint az egyéni hivatkozások.