Keresőmotor
Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak?
Az internethasználók a keresőmotorokhoz fordulnak, ha szeretnének valamit megtalálni a világhálón.
Keresőmotorok például a Google, a Yahoo! és a Bing. A legtöbb keresőmotor kétfajta megjelenítési
opciót tesz lehetővé: a természetest (ingyenes) és a fizetettet.
Természetes keresőmotor
A természetesen listázott oldalak a keresőmotorok saját matematika képletei alapján jelennek meg,
egy több tényező által meghatározott sorrendben. Ezekért a helyezésekért nem lehet fizetni, a
pozíciót nem lehet pénzzel befolyásolni (habár bizonyos keresőmotoroknál magáért a természetes
listázásért is fizetni kell). A természetes listázásban habár nem lehet fizetni az előkelőbb rangokért,
de keresőoptimalizálással (SEO) elérheted, hogy jobb weboldalad helyezést érdemeljen ki a
keresőmotoroktól.
Fizetett keresőmotor
A fizetett hirdetések általában a természetes találatok felett vagy mellett helyezkednek el a találati
oldalon. Ezek a hirdetések leggyakrabban PPC alapúak.