Partner
Egy partner olyan személy, aki egy második személytől (cégtől, vállalkozástól, stb. – tehát egy eladó) ajánl egy terméket vagy szolgáltatást egy bizonyos harmadik személynek. Amennyiben a harmadik személy megvásárolja az ajánlott terméket vagy szolgáltatást a második személytől (az eladótól), az a partnernek közvetítői díjat fizet a segítségéért.
A partnermarketingről
A partnermarketing azóta létezik, mióta az emberek először termékeket és szolgáltatásokat cserélgettek egymással. Az internet megjelenésével azonban ez a marketingtípus elképesztően népszerűvé vált, és sokkal több profitot képes termelni, mint korábban bármilyen más offline környezetben.
Ahhoz, hogy partnerré válj találnod kell egy weboldalt, amely valamilyen termék vagy szolgáltatás eladásával foglalkozik, vagy megvizsgálni néhány partnerhálózatot érdemleges termékek után kutatva. Ezek után jelentkezned kell az adott oldal partnerprogramjára, ami után megkaphatod saját partner hivatkozásodat, amit ezek után az interneten kell hirdetned. Valahányszor valaki erre a hivatkozásra kattint, egy termék vagy szolgáltatás adatlapjára kerülnek az eladó weboldalán, a weboldal pedig figyelembe veszi, hogy az adott látogató a te hivatkozásodról érkezett. Amennyiben a látogató vásárol valamit, a közvetítői díj automatikusan jóváírásra kerül partnerprofilodon.
A partnerprogram előnyei – miért jó partnernek lenni:
- Nem szükséges saját terméket tervezned és gyártanod – tehát költségmentes.
- Nincs szükséged ezeket a termékeket egy külön raktárban tárolni – nincs bérleti díj.
- Nem te intézed a termékek csomagolását és kézbesítését.
- Nem a te feladatod foglalkozni az esetleges elégedetlen vásárlókkal.
- Nincs felettesed, a munka pedig otthonról is végezhető.
- Lényegében végtelen kereseti lehetőség.
Amennyiben saját termékeidet és szolgáltatásaidat szeretnéd értékesíteni, saját partnerprogramot is indíthatsz. Kínálj versenyképes közvetítői díjat és szerezz annyi partnert, amennyit csak tudsz – ők biztosítják majd ugyanis a vásárlóforgalom egy jelentős részét. Habár az ebből keletkező eladásokból befolyó profitot meg kell osztanod velük, a partnereken megspórolt hirdetési díjak ezt kárpótolhatják, ráadásul csak akkor kell kifizetned a közvetítői díjat, ha a látogatók vásárolnak is valamit. Ez a program mindhárom fél számára előnyös.