Virtuális ingatlan
A virtuális ingatlan definíciója
A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég tulajdonát képezik, működtetésük célja pedig a profittermelés. A kifejezés John Reese-től, a világ egyik legsikeresebb és leghíresebb online marketingesétől származik.
A virtuális ingatlan lényege
Indítasz egy új webhelyet, amelyet aztán bármilyen tetszőleges módon reklámozni kezdesz, hogy forgalmat csalogass rá. A webhelynek persze valamilyen módon profitot kell tudnia termelnie, hiszen erről szólnak a virtuális ingatlanok. Leggyakrabban ez a jövedelemforrás valamilyen hirdetés lesz, például az AdSense, vagy más, hasonló jellegű hirdetési hálózat segítségével. Azonban egy ilyen webhely használható akár a jövedelmező partnerkínálatok, és CPA-kínálatok népszerűsítésére, vagy leadek bevonzására bizonyos réspiacokon belül (majd később ezen leadek eladása az adott réspiacon belül működő szervezeteknek).
A pénzkeresés céljából létrehozott webhelyek azonban már akkoriban sem számítottak újdonságoknak, amikor a „virtuális ingatlan” kifejezés megszületett – de akkor mégis miért volt szükség új nevet adni nekik?
Hagyományos webhelyek és virtuális ingatlanok
A két fogalom közötti különbség a marketinges alapvető szándékában mutatkozik meg. Hagyományos értelemben a webhely egy olyan eszköz, amely célja egy létező termék vagy szolgáltatás népszerűsítése és eladása egy bizonyos réspiacon belül, az interneten keresztül.
Ezzel szemben egy virtuális ingatlanra koncentráló marketingesnek nincs eladásra szánt terméke. Az ő szándéka az, hogy egy olyan webhelyet építsen, amely képes pénzt termelni számára, ehhez pedig egy profitálható réspiacot keres magának. Miután rátalált erre, kialakít egy olyan, tartalmakban gazdag webhelyet, amelyet aztán a hirdetések platformjaként használhat.
Sokan nem állnak meg egyetlen réspiacnál, és újabb és újabb virtuális ingatlanokat hoznak létre, további profit reményében – ezekből épül fel egy úgynevezett „virtuális ingatlan birodalom”.
Gyakori kérdések
Mi az a virtuális ingatlan?
Egy olyan webhely, amely profittermelés céljából jött létre, és egy adott személy vagy cég birtokolja.
Miben különböznek a többi webhelytől?
A virtuális ingatlanok tulajdonosai nem feltétlenül egy terméket próbálnak eladni webhelyükön, hanem hirdetési felületeket. Ehhez hasznos tartalmakat töltenek fel a webhelyre, amelyek olvasói megtekintik a reklámokat, és ebből származik a virtuális ingatlan bevétele.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.