Alkalmi visszafordulás

Alkalmi visszafordulás

 

Az alkalmi visszafordulás definíciója

Az email marketingben az alkalmai visszafordulás („soft bounce”) egy olyan email, amely egy, a címzett oldalán fennálló probléma miatt átmenetileg nem kézbesíthető. Az alkalmi visszafordulások email kampányok fontos mutatói, és azon címeket jelzik, amelyek továbbra is használhatók, de átmenetileg nem képesek emailt fogadni.

 

Egy magas alkalmi visszafordulási arány azt jelentheti, hogy az email lista túl régi, pontatlan, vagy sok álcím szerepel benne. Ha a visszafordulási arány meghaladja a 8%-ot, akkor nem csupán az erőforrásaidat pazarolod, hanem fennáll annak a veszélye is, hogy email szolgáltatód nemkívánatos feladóként jelöl majd meg.

 

Mi a különbség az alkalmi és végleges visszafordulások között?

Az alkalmi visszafordulások átmeneti problémákra utalnak, azonban a végleges visszafordulások azt jelentik, hogy egy email sosem juthat el a címzetthez (általában azért, mert a cím nem létezik). Az alkalmi visszautalások azt jelentik, hogy a cím létezik, és helyes is, de átmenetileg nem küldhető rá email – ennek több oka lehet:

  • A címzett digitális postaládája tele van.
  • Az email szerver átmenetileg nem érhető el (offline).
  • Az email túl nagy, és a szerver nem képes kezelni azt.

Alkalmi visszafordulás

Amikor egy email visszafordul, akkor nem feltétlenül egyértelmű, hogy miért nem sikerült kézbesíteni, néha azonban egy hibakód jelzi a visszafordulás jellegét (alkalmi vagy végleges).

Az alkalmi visszafordulások azt jelentik, hogy később megpróbálhatod újra elküldeni az üzenetet, amikor úgy véled, hogy a probléma már megoldódhatott. Egyes email szolgáltatók automatikusan megpróbálják újraküldeni az alkalmilag visszatérő emaileket, de egy adott mennyiségű próbálkozás után véglegesen visszafordulónak jelölik majd meg az emailt.

 

Hogyan csökkenthető az alkalmi visszafordulások száma?

Fontos észben tartani, hogy az alkalmilag visszaforduló emailek kézbesítését nem spamszűrők vagy feketelisták gátolják. Ha emailedet a címzett szolgáltatója spamként jelöli meg, akkor erről valószínűleg semmilyen visszajelzést nem kapsz majd.

Szóval hogyan előzheted meg, hogy emailjeid visszatérjenek, vagy spamként jelöljék meg őket? Íme néhány tipp ehhez:

  • Ellenőrizd email listáidat, és javítsd ki a helytelenül formázott címeket (pl. hiányzó pontok, vagy láthatóan helytelen domain utótagok, stb.)
  • Amikor egy felhasználó feliratkozik email listádra, küldj neki egy automatikus megerősítő emailt, amiben egy hivatkozásra kattintva megerősítheti email címét. A regisztrációkor hívd fel a felhasználó figyelmét erre az emailre, és kérd meg, hogy kattintson a benne kapott hivatkozásra. Ezzel a felhasználó is ellenőrizheti, hogy megfelelően adta-e meg neked email címét.
  • Ha webhelyedre felhasználók is regisztrálhatnak, akkor kínálj lehetőséget nekik email címük megváltoztatására.
  • Kínáld fel a lehetőséget vásárlóidnak, hogy rendeléskor frissíthessék email címüket.
  • Soha ne vásárolj email listákat – mindig csak saját gyűjtésű listákat használj email marketingedhez.
  • Minden emailedben helyezz el egy jól látható Leiratkozás hivatkozást. Ezzel mind a felhasználók, mind pedig az email platformok bizalmát megerősítheted.

Kerüld az olyan spamre utaló jeleket, mint a hosszú tárgyak, a csupa nagybetűs fogalmazás, a mellékletek, a beágyazott képek, stb.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink