Egyéni kattintás
Az egyéni kattintás definíciója
Az egyéni kattintások mutatják meg, hogy hány egyéni, különálló felhasználó kattintott rá egy hivatkozásra (függetlenül attól, hogy egy-egy felhasználó hányszor kattintott) egy bizonyos időszakon belül. Például ha egy felhasználó egy nap ugyanarra a linkre ötször is rákattint, a nyers kattintások száma öttel nő, de az egyéni kattintások száma csak eggyel.
Ha egy felhasználó újra ellátogat egy webhelyre és újra rákattint ugyanarra a hivatkozásra 24 órán belül, akkor az nem számít újabb egyéni kattintásnak. 24 óra után azonban ugyanez a felhasználó ugyanerre a linkre kattintva eggyel növeli az egyéni kattintások számát.
Tudnivalók az egyéni kattintásokról az emailek kapcsán
- Első kiküldött hírleveled egyéni kattintásai magasabbak lesznek, mint az azt követő hírleveleké, mert a feliratkozók ezeket sokkal szívesebben és nagyobb kíváncsisággal nyitják meg és olvassák el frissen az után, hogy feliratkozták rájuk. 3-4 hírlevél után az egyéni kattintások száma stabilizálódik majd.
- Az egyéni kattintások aránya általában alacsonyabb a nyári hónapokban, mint más évszakok során. Éppen ezért fontos odafigyelni az éves szezonalitásra.
- Az egyéni kattintások aránya lehetővé teszi, hogy összehasonlítsd email kampányaid teljesítményét más marketingeszközeidével, és hogy egy teljesebb képet kapj arról, hogy mennyire érdeklődnek feliratkozóid különböző témák és kínálatod iránt.
- Az egyéni kattintások aránya hasznos lehet az A/B tesztek kiértékelésére is, mert a feliratkozók változásokra való reakcióit tükrözi.
- Ügyelj rá, hogy milyen sűrűséggel küldesz ki emaileket. Ha túl gyakran bombázod feliratkozóidat hírlevelekkel, akkor azok egyéni kattintási aránya drasztikusan csökkenni fog, ráadásul lesznek olyanok is, akiket ez annyira zavar, hogy egész egyszerűen leiratkoznak hírleveledről, vagy spamként jelölik meg azokat.
- Ha szeretnél nagyobb egyéni kattintási arányra szert tenni, akkor értékes, hasznos hírleveleket kell készítened feliratkozóidnak, megfelelő sűrűséggel (általában heti egy megteszi), és meggyőző tárgyat is kell fogalmaznod ezekhez, hogy egyáltalán eljussanak odáig, hogy megnyissák emailjeidet.
Gyakori kérdések
Mi az az egyéni kattintás?
Az egyéni kattintások azt mutatják meg, hogy hány egyéni felhasználó kattintott rá egy hivatkozásra. Ha egy adott felhasználó egy nap többször is rákattint egy linkre, akkor ezek is összesen egy kattintásnak számítanak, mert ugyan attól a felhasználótól érkeztek.
Miért fontosak az egyéni kattintások?
Az egyéni kattintásokkal pontosabban felmérheted célközönséged érdeklődését, hiszen ha csak az összes kattintás számát vizsgálod, akkor ez megtévesztő lehet, hogy nem tudod, összesen hány felhasználó felelős ezekért.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.