A helyi SEO szerepe az online marketingben

EN

Helyi SEO



A helyi SEO definíciója

A helyi SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás a SEO egy olyan ágazata, amelynek célja, hogy egy webhely, vagy cég minél előkelőbb pozíciókban rangsoroljon egy keresőmotor helyi találatai között. A helyi SEO kifejezetten a helyi jellegű keresőkifejezéseket célozza meg, úgymint: „fogorvos a közelben”, vagy „étterem Eger”, stb.

A helyi SEO tehát első sorban olyan cégek számára hasznos, amelyek helyi ügyfélkört szolgálnak ki. Ilyenek a már emlegetett éttermek, orvosi rendelők, fizikai boltok, edzőtermek, és így tovább.

A helyi SEO-ban részt vesz egy webhely tartalma és linképítése is.

 

A helyi SEO sajátossága

A helyi SEO fő sajátossága, hogy a megszerzett hivatkozások is helyi jellegűek kell legyenek. A hivatkozások mellett az említésekre is oda kell figyelni, amelyek egy cég különböző webhelyeken elhelyezett alapadatait (név, cím, telefonszám) jelentik.

 

Kiknek hasznos a helyi SEO?

Mint fentebb említettük, a helyi SEO minden olyan cég számára hasznos, amely egy helyi ügyfélkört igyekszik kiszolgálni. Íme néhány jó példa ezekre:

 

Ügyvédek

A helyi SEO egyik legnagyobb előnye, hogy a helyi találatokban a mobileszközökön egy hívás gomb is megjelenik, aminek segítségével a felhasználók rögtön felvehetik a kapcsolatot az adott céggel vagy vállalkozóval.

Ez természetesen minden cég számára hasznos, de ha valaki sürgősen ügyvédet szeretne találni magának (például egy közúti baleset után), akkor rengeteget jelenthet, ha a károsult rögtön fel is hívhatja az adott irodát, további keresgélés nélkül.

 

 

Orvosok

A legtöbben minél közelebb szeretnének orvost találni, hiszen sokan nem szívesen utaznak órákat csak azért, hogy tisztességes egészségügyi ellátásban részesüljenek (különösen, ha sürgős problémájuk akadt).

Szerencsére a Google helyi találatai rögtön megmutatják a legközelebbi, illetve legjobbra értékelt orvosokat a környéken, illetve egy hasznos térképet is, aminek segítségével a keresők elnavigálhatnak a kiválasztott rendelőbe.

 

Vendéglátóhelyek

A helyi SEO minden bizonnyal az éttermek, motelek, és egyéb vendéglátóhelyek számára hozza a legtöbb forgalmat. Amikor valaki utazni készül, akkor általában előre tájékozódik, hogy egy adott városban milyen szálláshelyek (és éttermek) közül válogathat – ezek ugyan úgy helyi keresések, mint amikor valaki a közelében szeretne éttermet vagy motelt találni.

Továbbá, a helyekről írt vélemények és értékelések ezeknek a keresőknek is sokat segítenek.

 

Kiknek kevésbé hasznos a helyi SEO?

A helyi SEO nem minden cégtípus számára ugyan olyan hasznos. Egy étterem, szálloda, fogorvos, vagy edzőterem általában csak egy adott területről vonz forgalmat, azonban webáruház vagy egy webfejlesztői cég számára nincs értelme az első helyi pozíciókért versengni, hiszen ezek a vállalatok szinte kizárólag az interneten kínálják szolgáltatásaikat és termékeiket.

 

A helyi SEO elemei

A helyi SEO lényegében nem különbözik túlzottan a „sima” keresőoptimalizálástól – ugyan úgy fontos a kulcsszavak használata, a tartalmak, illetve a technikai optimalizálás is. A különbség mindössze abban jelenik meg, hogy a kulcsszavak, a tartalmak, illetve a „linkek” inkább helyi jellegűek, és a közvetlen közelben kereső felhasználókat igyekeznek megcélozni.

 

Helyi jellegű kulcsszavak

A helyi SEO.ho helyi jellegű kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban. Egy gyöngyösi fodrászstúdió például a „gyöngyösi fodrászat” vagy „fodrász Gyöngyösön” szavakat kell elszórja webhelyén, hogy minél több ilyen helyi jellegű keresésre megjelenhessen.

 

Helyi jellegű tartalmak

Természetesen, ha keresőoptimalizálásról van szó, legyen az általános, vagy helyi SEO, a tartalmak is fontos szerepet játszanak majd stratégiádban. Természetesen egyes iparágak számára könnyebb helyi jellegű tartalmakat készíteni, mint másoknak.

Nem elég továbbá szimplán hosszú tartalmakat készíteni. Sokkal több múlik azon, hogy a Google milyen szándékot lát egy-egy keresés mögött. Keress rá arra a kifejezésre, amire meg szeretnél jelenni az első találatok között, és nézd meg, hogy a Google miket ítél jó tartalmaknak erre a keresésre – ehhez hasonló, csak jobb minőségű tartalmakat kell készítened a rangsoroláshoz.

 

Helyi hivatkozások és említések

Alapadatok

Ha helyi SEO-ról beszélünk, az említések főként a cég különböző webhelyeken elhelyezett alapadatait, tehát nevét, címét, és telefonszámát jelentik. Minél több webhelyen jelenik meg legalább ez a három adat egy cégről, annál jobban teljesíthet a helyi találatok között – habár ez csak egy szempont a sok közül.

Fontos, hogy ezeknek az alapadatoknak minden webhelyen karakterről-karakterre egyezniük kell egymással. Amennyiben ez nem teljesül, a keresőmotorok összezavarodhatnak, és helytelen információkat jeleníthetnek meg cégedről a kereső felhasználóknak.

 

Helyi linkgyűjtő könyvtárak

Érdemes néhány helyi linkgyűjtő könyvtárat (cégadatbázist) is keresni, amelyekben elhelyezheted céged webhelyének hivatkozását, illetve az előbb említett alapadatokat is.

 

Helyi ipari webhelyek és partnerek

A helyi webhelyeken elhelyezett hivatkozások is sokat érhetnek a helyi SEO-hoz, főleg, ha a link egy olyan webhelyre kerül ki, amelynek témája közvetlenül kapcsolódik helyi cégedhez.

Hasonlóképpen, a partnerek webhelyei is hasznos linkforrások lehetnek céged számára.

 

Google Cégem

A Google Cégem a Google saját, cégadatbázisa, amibe mindenki ingyenesen regisztrálhatja cégét, vagy vállalkozását. Egy Google Cégem adatlap nélkülözhetetlen ahhoz, hogy céged pontos adatai megjelenhessenek a helyi keresők számára, ezért mindenképpen fontos, hogy elkészítsd ezt az adatlapot céged számára. Itt többet is olvashatsz a Google Cégemről.




Gyakori kérdések


Mi az a helyi SEO?


Kiknek hasznos a helyi SEO?


Kiknek kevésbé hasznos a helyi SEO?


Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!