Helyi SEO

Helyi SEO

A helyi SEO definíciója

A helyi SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás a SEO egy olyan ágazata, amelynek célja, hogy egy webhely, vagy cég minél előkelőbb pozíciókban rangsoroljon egy keresőmotor helyi találatai között. A helyi SEO kifejezetten a helyi jellegű keresőkifejezéseket célozza meg, úgymint: „fogorvos a közelben”, vagy „étterem Eger”, stb.

A helyi SEO tehát első sorban olyan cégek számára hasznos, amelyek helyi ügyfélkört szolgálnak ki. Ilyenek a már emlegetett éttermek, orvosi rendelők, fizikai boltok, edzőtermek, és így tovább.

A helyi SEO-ban részt vesz egy webhely tartalma és linképítése is.

 

A helyi SEO sajátossága

A helyi SEO fő sajátossága, hogy a megszerzett hivatkozások is helyi jellegűek kell legyenek. A hivatkozások mellett az említésekre is oda kell figyelni, amelyek egy cég különböző webhelyeken elhelyezett alapadatait (név, cím, telefonszám) jelentik.

 

Kiknek hasznos a helyi SEO?

Mint fentebb említettük, a helyi SEO minden olyan cég számára hasznos, amely egy helyi ügyfélkört igyekszik kiszolgálni. Íme néhány jó példa ezekre:

 

Ügyvédek

A helyi SEO egyik legnagyobb előnye, hogy a helyi találatokban a mobileszközökön egy hívás gomb is megjelenik, aminek segítségével a felhasználók rögtön felvehetik a kapcsolatot az adott céggel vagy vállalkozóval.

Ez természetesen minden cég számára hasznos, de ha valaki sürgősen ügyvédet szeretne találni magának (például egy közúti baleset után), akkor rengeteget jelenthet, ha a károsult rögtön fel is hívhatja az adott irodát, további keresgélés nélkül.

 

 

Orvosok

A legtöbben minél közelebb szeretnének orvost találni, hiszen sokan nem szívesen utaznak órákat csak azért, hogy tisztességes egészségügyi ellátásban részesüljenek (különösen, ha sürgős problémájuk akadt).

Szerencsére a Google helyi találatai rögtön megmutatják a legközelebbi, illetve legjobbra értékelt orvosokat a környéken, illetve egy hasznos térképet is, aminek segítségével a keresők elnavigálhatnak a kiválasztott rendelőbe.

 

Vendéglátóhelyek

A helyi SEO minden bizonnyal az éttermek, motelek, és egyéb vendéglátóhelyek számára hozza a legtöbb forgalmat. Amikor valaki utazni készül, akkor általában előre tájékozódik, hogy egy adott városban milyen szálláshelyek (és éttermek) közül válogathat – ezek ugyan úgy helyi keresések, mint amikor valaki a közelében szeretne éttermet vagy motelt találni.

Továbbá, a helyekről írt vélemények és értékelések ezeknek a keresőknek is sokat segítenek.

 

Kiknek kevésbé hasznos a helyi SEO?

A helyi SEO nem minden cégtípus számára ugyan olyan hasznos. Egy étterem, szálloda, fogorvos, vagy edzőterem általában csak egy adott területről vonz forgalmat, azonban webáruház vagy egy webfejlesztői cég számára nincs értelme az első helyi pozíciókért versengni, hiszen ezek a vállalatok szinte kizárólag az interneten kínálják szolgáltatásaikat és termékeiket.

 

A helyi SEO elemei

A helyi SEO lényegében nem különbözik túlzottan a „sima” keresőoptimalizálástól – ugyan úgy fontos a kulcsszavak használata, a tartalmak, illetve a technikai optimalizálás is. A különbség mindössze abban jelenik meg, hogy a kulcsszavak, a tartalmak, illetve a „linkek” inkább helyi jellegűek, és a közvetlen közelben kereső felhasználókat igyekeznek megcélozni.

 

Helyi jellegű kulcsszavak

A helyi SEO.ho helyi jellegű kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban. Egy gyöngyösi fodrászstúdió például a „gyöngyösi fodrászat” vagy „fodrász Gyöngyösön” szavakat kell elszórja webhelyén, hogy minél több ilyen helyi jellegű keresésre megjelenhessen.

 

Helyi jellegű tartalmak

Természetesen, ha keresőoptimalizálásról van szó, legyen az általános, vagy helyi SEO, a tartalmak is fontos szerepet játszanak majd stratégiádban. Természetesen egyes iparágak számára könnyebb helyi jellegű tartalmakat készíteni, mint másoknak.

Nem elég továbbá szimplán hosszú tartalmakat készíteni. Sokkal több múlik azon, hogy a Google milyen szándékot lát egy-egy keresés mögött. Keress rá arra a kifejezésre, amire meg szeretnél jelenni az első találatok között, és nézd meg, hogy a Google miket ítél jó tartalmaknak erre a keresésre – ehhez hasonló, csak jobb minőségű tartalmakat kell készítened a rangsoroláshoz.

 

Helyi hivatkozások és említések

Alapadatok

Ha helyi SEO-ról beszélünk, az említések főként a cég különböző webhelyeken elhelyezett alapadatait, tehát nevét, címét, és telefonszámát jelentik. Minél több webhelyen jelenik meg legalább ez a három adat egy cégről, annál jobban teljesíthet a helyi találatok között – habár ez csak egy szempont a sok közül.

Fontos, hogy ezeknek az alapadatoknak minden webhelyen karakterről-karakterre egyezniük kell egymással. Amennyiben ez nem teljesül, a keresőmotorok összezavarodhatnak, és helytelen információkat jeleníthetnek meg cégedről a kereső felhasználóknak.

 

Helyi linkgyűjtő könyvtárak

Érdemes néhány helyi linkgyűjtő könyvtárat (cégadatbázist) is keresni, amelyekben elhelyezheted céged webhelyének hivatkozását, illetve az előbb említett alapadatokat is.

 

Helyi ipari webhelyek és partnerek

A helyi webhelyeken elhelyezett hivatkozások is sokat érhetnek a helyi SEO-hoz, főleg, ha a link egy olyan webhelyre kerül ki, amelynek témája közvetlenül kapcsolódik helyi cégedhez.

Hasonlóképpen, a partnerek webhelyei is hasznos linkforrások lehetnek céged számára.

 

Google Cégem

A Google Cégem a Google saját, cégadatbázisa, amibe mindenki ingyenesen regisztrálhatja cégét, vagy vállalkozását. Egy Google Cégem adatlap nélkülözhetetlen ahhoz, hogy céged pontos adatai megjelenhessenek a helyi keresők számára, ezért mindenképpen fontos, hogy elkészítsd ezt az adatlapot céged számára. Itt többet is olvashatsz a Google Cégemről.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink