Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A takeover hirdetés definíciója
A takeover hirdetés („átvevő hirdetés”) egy olyan reklám, amely egy webhely kezdőlapjának összes reklámfelületét elfoglalja, hogy más hirdetések ne jelenhessenek meg rajta. A takeover hirdetés népszerű stratégia a hirdetők között, hiszen ellehetetleníti, hogy a látogatók bármilyen konkurencia hirdetéseit láthassák az adott oldalon.
Egyes hirdetők a főoldalon kívül is kínálnak takeover hirdetési felületeket.
A takeover hirdetések előnyei
A legtöbb webhely legforgalmasabb oldala a főoldal, így ezt szokás a leggyakrabban kiadni egy takeover hirdetés megjelenítésére. Ezek a hirdetések több előnyt is kínálnak a hirdetőknek:
- Először is nagyon hatásosak azon elv alapján, hogy ha egy hirdetés többször is megjelenik egy weboldalon, akkor a hirdetett dolog (márka, termék, stb.) jobban rögzül a látogatók emlékeiben.
- Másodszor, a takeover hirdetésekkel a hirdető alaposan nyomatékosítja, hogy szoros kapcsolatban áll a webhely tulajdonosával, ezzel elnyerve a webhely rendszeres látogatóinak bizalmát is.
A takeover hirdetések a kiadók számára is előnyösek:
- Egyszerre nagyobb felületet értékesíthetnek egy gyakran látogatott oldalukon.
- Megerősíthetik a kapcsolataikat a hirdetőkkel az ilyen értékes hirdetéseken keresztül.
- Minőségi hirdetéseket helyezhetnek el webhelyeiken – a takeover hirdetések igényesebb megjelenést kölcsönöznek egy weboldalnak, mint a szöveges, vagy kevert stílusú reklámok.
A takeover hirdetések árazása
A legegyszerűbb árazási módszer szimplán összeadni az oldalon található összes hirdetési felület CPM-ét, és ez alapján kalkulálni a takeover hirdetés árát.
Egyes esetekben azonban érdemesebb ennél magasabb, vagy épp alacsonyabb árat szabni:
- Magasabb CPM: A takeover hirdetések sokkal hatékonyabbak lehetnek, mint egy-egy szimpla CPM hirdetés, ezért sok hirdető is hajlandó nagyobb összegeket kiadni értük. Persze több munka is elkészíteni őket, ami szintén növeli a költségeket.
- Alacosnyabb CPM: Mivel a takeover hirdetések sokkal feltűnőbbek, és többen is látják őket, mint egy-egy eldugottabb hirdetést, a nagyobb tételből kifolyólag kedvezményes áron is fel lehet kínálni őket.
Mivel a megjelenítések száma nehezen ítélhető meg előre, sok kiadó a várható forgalom alapján árazza takeover hirdetéseit, vagy fix összegért kínálja főoldalát.
Roadblock hirdetések
Egyes kiadók úgynevezett „roadblockokat” („úttorlaszokat”) is árulnak webhelyükön. Ezek sokban hasonlítanak a takeover hirdetésekre, azonban nem feltétlenül a főoldalra kerülnek ki, hanem egy olyan oldalra, vagy oldalcsoportra, ami jobban passzol a hirdető kínálatához.