Takeover hirdetés
A takeover hirdetés definíciója
A takeover hirdetés („átvevő hirdetés”) egy olyan reklám, amely egy webhely kezdőlapjának összes reklámfelületét elfoglalja, hogy más hirdetések ne jelenhessenek meg rajta. A takeover hirdetés népszerű stratégia a hirdetők között, hiszen ellehetetleníti, hogy a látogatók bármilyen konkurencia hirdetéseit láthassák az adott oldalon.
Egyes hirdetők a főoldalon kívül is kínálnak takeover hirdetési felületeket.
A takeover hirdetések előnyei
A legtöbb webhely legforgalmasabb oldala a főoldal, így ezt szokás a leggyakrabban kiadni egy takeover hirdetés megjelenítésére. Ezek a hirdetések több előnyt is kínálnak a hirdetőknek:
- Először is nagyon hatásosak azon elv alapján, hogy ha egy hirdetés többször is megjelenik egy weboldalon, akkor a hirdetett dolog (márka, termék, stb.) jobban rögzül a látogatók emlékeiben.
- Másodszor, a takeover hirdetésekkel a hirdető alaposan nyomatékosítja, hogy szoros kapcsolatban áll a webhely tulajdonosával, ezzel elnyerve a webhely rendszeres látogatóinak bizalmát is.
A takeover hirdetések a kiadók számára is előnyösek:
- Egyszerre nagyobb felületet értékesíthetnek egy gyakran látogatott oldalukon.
- Megerősíthetik a kapcsolataikat a hirdetőkkel az ilyen értékes hirdetéseken keresztül.
- Minőségi hirdetéseket helyezhetnek el webhelyeiken – a takeover hirdetések igényesebb megjelenést kölcsönöznek egy weboldalnak, mint a szöveges, vagy kevert stílusú reklámok.
A takeover hirdetések árazása
A legegyszerűbb árazási módszer szimplán összeadni az oldalon található összes hirdetési felület CPM-ét, és ez alapján kalkulálni a takeover hirdetés árát.
Egyes esetekben azonban érdemesebb ennél magasabb, vagy épp alacsonyabb árat szabni:
- Magasabb CPM: A takeover hirdetések sokkal hatékonyabbak lehetnek, mint egy-egy szimpla CPM hirdetés, ezért sok hirdető is hajlandó nagyobb összegeket kiadni értük. Persze több munka is elkészíteni őket, ami szintén növeli a költségeket.
- Alacosnyabb CPM: Mivel a takeover hirdetések sokkal feltűnőbbek, és többen is látják őket, mint egy-egy eldugottabb hirdetést, a nagyobb tételből kifolyólag kedvezményes áron is fel lehet kínálni őket.
Mivel a megjelenítések száma nehezen ítélhető meg előre, sok kiadó a várható forgalom alapján árazza takeover hirdetéseit, vagy fix összegért kínálja főoldalát.
Roadblock hirdetések
Egyes kiadók úgynevezett „roadblockokat” („úttorlaszokat”) is árulnak webhelyükön. Ezek sokban hasonlítanak a takeover hirdetésekre, azonban nem feltétlenül a főoldalra kerülnek ki, hanem egy olyan oldalra, vagy oldalcsoportra, ami jobban passzol a hirdető kínálatához.
Gyakori kérdések
Mi az a takeover hirdetés?
A takeover hirdetés egy olyan reklám, ami egy webhely főoldalának összes hirdetési felületét elfoglalja, és így egyetlen másik hirdetést sem enged megjelenni.
Mire jó a takeover hirdetés?
A takeover hirdetések legfnagyobb előnye, hogy sokkal feltűnőbbek, mint egy-egy különálló reklám. E mellett sokkal meggyőzőbbek is lehetnek, hiszen bizalomgerjesztő, ha egy webhely a teljes főoldalát átalakítja egyetlen cég, termék, vagy más dolog reklámozása céljából.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.