Takeover hirdetés

Takeover hirdetés

A takeover hirdetés definíciója

A takeover hirdetés („átvevő hirdetés”) egy olyan reklám, amely egy webhely kezdőlapjának összes reklámfelületét elfoglalja, hogy más hirdetések ne jelenhessenek meg rajta. A takeover hirdetés népszerű stratégia a hirdetők között, hiszen ellehetetleníti, hogy a látogatók bármilyen konkurencia hirdetéseit láthassák az adott oldalon.

Egyes hirdetők a főoldalon kívül is kínálnak takeover hirdetési felületeket.

 

A takeover hirdetések előnyei

A legtöbb webhely legforgalmasabb oldala a főoldal, így ezt szokás a leggyakrabban kiadni egy takeover hirdetés megjelenítésére. Ezek a hirdetések több előnyt is kínálnak a hirdetőknek:

  • Először is nagyon hatásosak azon elv alapján, hogy ha egy hirdetés többször is megjelenik egy weboldalon, akkor a hirdetett dolog (márka, termék, stb.) jobban rögzül a látogatók emlékeiben.
  • Másodszor, a takeover hirdetésekkel a hirdető alaposan nyomatékosítja, hogy szoros kapcsolatban áll a webhely tulajdonosával, ezzel elnyerve a webhely rendszeres látogatóinak bizalmát is.

 

A takeover hirdetések a kiadók számára is előnyösek:

  • Egyszerre nagyobb felületet értékesíthetnek egy gyakran látogatott oldalukon.
  • Megerősíthetik a kapcsolataikat a hirdetőkkel az ilyen értékes hirdetéseken keresztül.
  • Minőségi hirdetéseket helyezhetnek el webhelyeiken – a takeover hirdetések igényesebb megjelenést kölcsönöznek egy weboldalnak, mint a szöveges, vagy kevert stílusú reklámok.

 

A takeover hirdetések árazása

A legegyszerűbb árazási módszer szimplán összeadni az oldalon található összes hirdetési felület CPM-ét, és ez alapján kalkulálni a takeover hirdetés árát.

Egyes esetekben azonban érdemesebb ennél magasabb, vagy épp alacsonyabb árat szabni:

  • Magasabb CPM: A takeover hirdetések sokkal hatékonyabbak lehetnek, mint egy-egy szimpla CPM hirdetés, ezért sok hirdető is hajlandó nagyobb összegeket kiadni értük. Persze több munka is elkészíteni őket, ami szintén növeli a költségeket.
  • Alacosnyabb CPM: Mivel a takeover hirdetések sokkal feltűnőbbek, és többen is látják őket, mint egy-egy eldugottabb hirdetést, a nagyobb tételből kifolyólag kedvezményes áron is fel lehet kínálni őket.

 

Mivel a megjelenítések száma nehezen ítélhető meg előre, sok kiadó a várható forgalom alapján árazza takeover hirdetéseit, vagy fix összegért kínálja főoldalát.

 

Roadblock hirdetések

Egyes kiadók úgynevezett „roadblockokat” („úttorlaszokat”) is árulnak webhelyükön. Ezek sokban hasonlítanak a takeover hirdetésekre, azonban nem feltétlenül a főoldalra kerülnek ki, hanem egy olyan oldalra, vagy oldalcsoportra, ami jobban passzol a hirdető kínálatához.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink