Kit nevezhetünk online marketing tanácsadónak? Mit csinál, melyek a feladatai, mennyit keres, mennyibe kerül, állás

EN

Online marketing tanácsadó



Mi vagy ki az az online marketing tanácsadó?

Az online marketing tanácsadó olyan szakember vagy cég, amely tanácsokat és stratégiai útmutatást nyújt vállalkozásoknak az online marketing terén. Feladata lehet az ügyfelek online jelenlétének elemzése, a célközönség megértése, online marketing stratégiák kidolgozása és végrehajtása, valamint az eredmények elemzése és optimalizálása. Az online marketing tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak hatékonyabban kihasználni az online csatornákat, mint például a weboldalak, a közösségi média platformok, az e-mail marketing stb., hogy növeljék az online láthatóságukat, eladásaikat és ügyfélmegértésüket.

 

Online marketing tanácsadó 2002-óta 

 

2002-óta vagyok online marketing tanácsadó, több, mint 500 cégnek adtam digitális marketing témában tanácsot, tanítok egyetemen, publikálok, kutatok, dolgozom a doktori témámon. Amikor elkezdtem az online marketinggel foglalkozni, kevesen mondtuk magunkról azt, hogy online marketing tanácsadók vagyunk. Ma már Dunát lehet rekeszteni azzal, aki online marketing tanácsadónak vallja magát. Az is, aki elvégzett egy Google Ads tanfolyamot, és hirdetéseket állít be, az is, aki egy Wordperess tanfolyam után SEO guruként adja el szolgáltatásait.

 

Ha Te is online marketing tanácsadó akarsz lenni, ennél azért vágyj többre! Az évek alatt sok diák jött ki a kezem alól egyetemeken, vagy a Marketing Professzorok gyakornokaként, esetleg alkalmazottként. Sokakra büszke vagyok, jól csinálják, eredményesek, de vannak persze olyanok is, akik szomorúsággal töltik el a szívem. Online marketing tanácsadóként érdekes, színes munkád lehet, akár alkalmazottként, akár vállalkozóként. A fenti tapasztalatok fényében úgy gondoltam, összeírom, mi kell ahhoz, hogy valaki jó online marketing tanácsadóvá váljon!  

 

Miért legyél online marketing tanácsadó?  

Ha egy olyan marketinges munkakörre vágysz, amelyben változatos képzettségeket sajátíthatsz el, összetett marketingkampányokat kezelhetsz egyszerre több csatornán, és amellyel felkészülhetsz egy vezetői marketingpozícióra, akkor az „online marketing tanácsadó” egy neked való karrier. 

 

Amikor egy cég ilyen álláslehetőséget hirdet meg, akkor olyan online marketing szakembereket keres, akik képesek megtervezni, kivitelezni és hosszútávon is kezelni internetes marketingkampányaikat. Ilyenkor általában egyszerre több csatorna vezetése is szóba jöhet, úgymint az organikus és fizetett keresés, a display hirdetések, az email marketing és a közösségi média marketing. A tartalommarketing, a PR és az influencer marketing szintén olyan készségek, amelyek sokkal értékesebbé tesznek majd online marketing tanácsadóként. 

 

Habár a marketingügynökségek gyakran olyan szakembereket alkalmaznak, akik külön csatornákra szakosodtak (SEO, közösségi média, email stb.), egy újonc marketingesnek általában egyszerre több területen is bizonyítania kell tudását és képességeit. Éppen ezért az online marketing tanácsadói pozíció nem való mindenkinek, de számos előrelépési lehetőséget tartogat azoknak, akik hajlandók tisztességesen és kitartóan dolgozni. 

 

Ha tetszenek az ilyen kihívások, és szeretnél online marketing tanácsadóvá válni, akkor az alábbi rövid útmutató segít elindulni ezen az ösvényen. 

 

Mit csinál egy online marketing tanácsadó? 

 

Online marketing kampányokat tervez és hajt végre 

Az online marketing tanácsadók komplett online stratégiákat terveznek meg és hajtanak végre cégük számára. Ez magába foglalja az előkészületeket, illetve a kampányok felépítését és implementálását is, gyakran egyszerre több csatornán és platformon. 

 

Bevethetnek többek között organikus keresőkampányokat, display hirdetéseket, email marketinget, közösségi média marketinget és egyéb online marketing formákat is, hogy minél több ideális ügyfél ismerhesse meg márkájukat és annak kínálatát. 

 

Hirdetéseket és tartalmakat készít 

Egyes online marketing tanácsadók szövegírókkal dolgoznak együtt, vagy szabadúszó tartalomkészítőket bérelnek fel a költségkeret egy részéből, de mindenképpen ők felelnek a hirdetések szövegének, illetve az egyéb digitális tartalmak elkészítéséért, amelyekre az online marketing kampányokhoz van szükség. 

 

Ide tartoznak például a digitális PR kampányokhoz készített cikkek, az organikus rangsorolásra szánt (tehát optimalizálandó) cikkek és más szöveges tartalmak, illetve időnként egész e-könyvek is. Egy online marketing tanácsadónak tudnia kell meggyőzően fogalmazni, hiszen az ő feladata megfogalmazni egy márka ügyfeleknek szánt üzeneteit. 

 

Vizuális anyagokat gyárt az online kampányokhoz 

A kampányokhoz szükséges vizuális anyagok elkészítését egyes online marketingesek szintén grafikus designerekre bízzák, de sokaktól elvárják, hogy ezeket a feladatokat is saját maguk végezzék el. 

 

A legjobb online marketing tanácsadók jól ismerik a legnépszerűbb designszoftvereket, és tudják, hogy mi mutat jól egy display hirdetésben, egy Facebook oldal borítóképén, hogy hogyan állítsanak össze egy látványos infografikát vagy egy promóciós emailt. 

 

Webhelyeket kezelnek és tartalmakat publikálnak 

Az online marketing tanácsadók felügyelik cégük webhelyét (vagy webhelyeit), és tartalmakat publikálnak rajtuk marketingkampányaik keretei között. 

Egy jó tanácsadó alaposan ismeri a cég által használt CMS-t (tartalomkezelő rendszert) és nem idegenek számára a HTML és CSS kódok sem

 

A marketingkampányok megfigyelése és optimalizálása 

Az online marketing tanácsadók nem csak elindítják a különféle marketingkampányokat, hanem folyamatosan figyelik is őket. Különféle analitikai eszközöket (pl. Google Analytics) használnak az általuk kezelt webhelyek, közösségi profilok és kampányok statisztikáinak elemzésére, és igyekeznek felfedezni a fontosabb trendeket és lehetőségeket a temérdek adat között. 

 

Az így szerzett adatokat aztán arra használják fel, hogy tovább tökéletesítsék kampányaik teljesítményét, például további keresőoptimalizálással (SEO), konverziósarány-optimalizálással (CRO) és így tovább. 

 
Az eredmények összefoglalása a vezetőség számára 

Egy online marketing tanácsadónak időnként a vezetőségnek (pl. a marketingosztály igazgatójának) kell jelentést készítenie egy adott időszak. Ilyenkor könnyedén átlátható táblázatokat, grafikonokat és prezentációkat készít, hogy szemléltetni tudja munkája eredményeit az érintetteknek. 

 

Tudnia kell tehát, hogy melyek a legfontosabb mutatók, és hogy ezek alakulása hogyan befolyásolja a cég bevételét (azaz, hogy mely befektetések milyen arányban térülnek meg), illetve hogyan járul ho

 

Az online marketing tanácsadó feladatai a következők lehetnek:

Stratégiai tervezés: Az ügyfél céloinak és igényeinek felmérése, majd az ehhez legmegfelelőbb online marketing stratégia kialakítása. Weboldal és tartalom elemzése: A vállalkozás weboldalának és tartalmának áttekintése, hogy az a célközönség számára vonzó és hatékony legyen. SEO (Search Engine Optimization): Az organikus keresési eredmények javítása érdekében az online keresési motorok algoritmusának megfelelően optimalizálja a webhelyet és tartalmát. PPC (Pay-Per-Click) kampányok kezelése: Fizetett hirdetések létrehozása és optimalizálása a keresőmotorokban és más online platformokon, hogy növeljék az online jelenlétet és a konverziókat. E-mail marketing: Hatékony e-mail kampányok tervezése és végrehajtása az ügyfelek elkötelezettségének növelése érdekében. Közösségi média marketing: A közösségi média platformokon való jelenlét és interakció növelése, valamint stratégiák kidolgozása a közönség elérésére és a márkahűség növelésére. Analitika és eredmények nyomon követése: Az online tevékenységek elemzése és az eredmények értékelése azáltal, hogy figyelemmel kíséri a kulcsfontosságú teljesítményjelzőket (KPI-k), és szükség esetén változtatásokat hajt végre a stratégián. Konzultáció és oktatás: Tanácsadás és oktatás nyújtása a vállalkozásoknak az online marketing legjobb gyakorlatairól és új trendjeiről. Ezek csak néhány példa a feladatokra, melyeket egy online marketing tanácsadó ellát, de a konkrét feladatok és felelősségek változhatnak az ügyfelek igényeinek és az adott projekteknek megfelelően.

 

Az online marketing tanácsadók 10 legfontosabb készsége 

Az online marketing tanácsadók tehát egyszerre számos csatornán hajtják végre saját tervezésű kampányaikat, miközben rendszeresen készítenek új szöveges és vizuális tartalmakat is a kitűzött marketingcélok elérése érdekében. E mellett persze a folyamatos optimalizálásra és a mutatók alakulására is figyelniük kell, amelyekről összegző jelentéseket készítenek a vezetőségi tagok számára. 

 

Íme a 10 legfontosabb készség, amelyek nélkülözhetetlenek ehhez a gazdag feladatkörhöz: 

 

1. Keresőoptimalizálás (SEO) 

Az online marketing tanácsadóknak ismerniük kell a keresőmotorok működését, és tudniuk kell, hogy hogyan szerezhetik meg a legjobb pozíciókat a találati oldalakon. 

 

2. PPC hirdetések 

Szintén alapvető készség egy PPC kampány létrehozása és kezelése a főbb PPC platformokon (Google Ads, Facebook stb.) 

 

3. Konverziósarány-optimalizálás (CRO) 

Az online marketing tanácsdók konverziósarány-optimalizálással érik el, hogy a landing oldalaikra érkező látogatók végre is hajtsák azt a műveletet (regisztráció, ajánlatkérés, foglalás, vásárlás stb.), amiért ezek az oldalak létrejöttek. A CRO nélkülözhetetlen az online marketing kampányok maximális teljesítményéhez. 

 

4. Adatelemzés 

A digitális világban temérdek adat keletkezik, és egy jó online marketing tanácsadónak tudnia kell, hogy hogyan gyűjtse össze, értelmezze és hasznosítsa ezeket a tartalmak vagy kampányok optimalizálása érdekében. A legnagyobb döntéseket mindig konkrét számadatok alapján szabad csak meghozni. 

 

5. Email marketing 

Az online marketing tanácsadók email marketing kampányok kialakításával és kezelésével is foglalkoznak. Ezekhez általában leadgondozó üzeneteket is készítenek, amelyek egészen addig foglalkoztatják az érdeklődőket, míg el nem jutnak a konverziós lépéshez. 

 

6. Közösségi média marketing 

Egy online marketing tanácsadó a közösségi platformokon is otthon érzi magát, és tudja, hogy hogyan szerezzen több érdeklődő követőt egy cég számára. Mindemellett tisztában van a legújabb Facebook, Instagram, Twitter és LinkedIn trendekkel és bevált taktikákkal is. 

 

7. Tartalommarketing 

A tartalommarketing az online marketing egyik alappillére. Egy valamirevaló online marketing tanácsadó pontosan tudja, hogy hogyan készülnek az igazán jó minőségű, emlékezetes, megosztható, hasznos, releváns és érétkes tartalmak az adott célközönség számára. 

 

8. Online PR 

Az online PR egy stabil internetes jelenlét kiépítését jelenti, amely magába foglalja a linképítést, a sajtóközlemények és vendégcikkek megírását és minden egyéb feladatot, amelyek megerősítik a márka online tekintélyét. 

 

9. CMS-kezelés 

A webhelyek hatékony kezelése, illetve az új tartalmak zökkenőmentes publikációja érdekében egy online marketing tanácsadónak ismernie kell az adott platform CMS-ét. 

 

10. HTML és CSS 

Az online marketing tanácsadóknak HTML és CSS ismeretekkel is rendelkezniük kell, hiszen ezek segítségével manipulálhatják egy webhely tartalmát és megjelenését. Ez a tudás épp olyan fontos egy landing oldal megtervezésekor, mint egy mutatós hírlevél elkészítésénél. 

 

Hogyan lehet valakiből online marketing tanácsadó 

Ha megtetszett az online marketing tanácsadók munkája, és te is ilyen karriert képzelsz el magad előtt, akkor a hatékony munkavégzéshez számos készséget kell elsajátítanod. Persze ez alatt rengeteg hasznos tudást szerzel majd, amelyekre a jövőben egy marketingvezetői pozíciókban is szükséged lesz. 

Szóval mik az első lépések, ha valaki online marketing tanácsadó szeretne lenni? 

 

Képezd magad az online marketing területein 

Az internet tele van ingyenes forrásokkal, podcastekkel, oktatóvideókkal és blogbejegyzésekkel, amelyekből számtalan hasznos online marketing koncepciót és fogalmat ismerhetsz meg. Érdemes például ránézni évek óta bővülő marketing lexikonunkra. 

 

Alkalmazd tudásodat a gyakorlatban 

Mielőtt betölthetnél egy online marketing tanácsadói pozíciót, muszáj leszel összeállítani néhány saját online marketing kampányt is, hogy némi gyakorlatot szerezz a különböző területeken (és hogy legyen mit felmutatnod referenciaként). 

 

Tervezz meg és alakíts ki legalább egy olyan marketingstratégiát, amely egyszerre több csatornát is magába foglal (kizárólag online, digitális csatornákat) és optimalizáld őket úgy, hogy a kampány sikerrel zárulhasson. 

 

Meghirdetheted magadat, egy általad kínált terméket vagy szolgáltatást, egy ismerősöd vállalkozását vagy akár egy nonprofit szervezetnek is besegíthetsz referenciamunka gyanánt. 

 

Építs kapcsolatokat és állíts össze egy önéletrajzot 

Miután sikerült némi tapasztalatot gyűjtened és elég magabiztosnak érzed magad, elkezdhetsz kapcsolatokat kiépíteni az iparágon belül. A kapcsolatépítésben mindenképpen szükséged lesz valamire, amit felkínálhatsz másoknak, ami lehet például az újonnan szerzett marketingtudásod is (elvégre online marketing tanácsadónak készülsz). 

 

Állíts össze egy önéletrajzot azokból a kampányokból és stratégiákból, amiket készítettél és készítesz, és mutasd be ezeket lehetséges üzleti partnereidnek, hogy nagyobb projekteknek is a részese lehess. 

 
 

Jelentkezz online marketing tanácsadónak (álláslehetőség nálunk is van)

Ha elég biztos vagy a tudásodban, és úgy érzed, hogy készen állsz egy igazi online marketing tanácsadói állásra, akkor ideje elkezdened jelentkezni a meghirdetett pozíciókra. Készülj fel rá, hogy az interjúk során meg kell győznöd leendő munkáltatódat, hogy te vagy a legjobb választás számára – ha ez sikerül, akkor elkönyvelheted első igazi marketinges sikeredet. 

Miután hozzálátsz a munkához, mindig nézz utána a legújabb trendeknek, és próbálj valami újat tanulni minden egyes nap!  Ha hozzán szeretnél jelentkezni online marketing tanácsadónak, kattints IDE! 
 




Gyakori kérdések


Mennyit keres egy online marketing tanácsadó?

A kérdés és a válasz is összetett, hiszen függ a tudástól, a képességektől, a munkabírástól de a földrajzi helytől is.


Van szabad online marketing tanácsadói állás?

A Marketing Professzorok mindig nyitott az új kollégák felé, hiszen folyamatosan fejlődük, bővülünk.


B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!