A negyedik negyedév egy fogászati praxis életében nem csupán lezárása az évnek, hanem előkészítése a következő időszak tudatos, stabil növekedésének. Ha a rendelő szeretne kiemelkedni a 2026-os versenyben, elengedhetetlen, hogy a fogorvos marketing eszköz...
A tartalomfüggő hirdetés definíciója
A tartalomfüggő hirdetés a PPC hirdetések egyik fajtája, első sorban olyan webhelyeken, ahol egy automata rendszer olyan hirdetéseket jelenít meg, amelyek az adott oldal tartalmához kapcsolódnak. A tartalomfüggő hirdetést ezért célzott hirdetésnek is szokás nevezni.
Az első és legismertebb ilyen rendszer a Google AdSense volt, amelyet aztán a Yahoo! Publisher Network, a Microsoft adCenter és mások követtek.
Mi szükséges a tartalomfüggő hirdetésekhez?
A tartalomfüggő hirdetések megjelenítéséhez egy webmesternek regisztrálnia kell egy hirdetési hálózathoz, majd el kell helyeznie az azoktól kapott kódrészletet webhelye forráskódjában. A hirdetések szolgáltatója (Google, Yahoo!, vagy egy másik szolgáltató, amelyet a webmester korábban kiválasztott) ezt követően megvizsgálja a webhely tartalmát és a kulcsszavait, és innentől kezdve a hirdetések automatikusan megjelenítésre kerülnek. Amikor aztán a webhely egyik látogatója rákattint az egyik ilyen hirdetésre, a hirdető félnek fizetnie kell a hirdetőhálózat üzemeltetőjének, amely összeg egy bizonyos része a webhely tulajdonosát illeti.
A tartalomfüggő hirdetések másik formája a keresőmotorok találati oldalain megjelenő szponzorált találatok, amelyek a keresett kulcsszó alapján kerülnek megjelenítésre.