Napi elosztás az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Napi elosztás

Napi elosztás


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


A napi elosztás definíciója

A napi elosztás (dayparting) egy PPC hirdetései technika, amelynek lényege, hogy hirdetéseidet csak bizonyos napszakokban, vagy a hét adott napjain jeleníted meg, ezzel még hatékonyabban megcélozva közönségedet.

 

A napi elosztás szerepe

A napi elosztás lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy csak a legideálisabb időszakokban futtassák kampányaikat. Ha például egy helyi üzletet szeretnél reklámozni, ami hétvégente zárva tart, akkor nem érdemes a „Látogasson el hozzánk ma!” jellegű hirdetéseket szombat és vasárnap is megjeleníttetni.

Az egész elv azon alapszik, hogy a cég jellegétől, kínálatától, elhelyezkedésétől, és persze célközönségétől függően az ideális konverziós időszakok sokat változhatnak például egy hét, vagy akár egy nap során. Egyes cégeknek jobb, ha egyenletesebben osztják el hirdetéseiket, míg másoknak a hét adott napjain éri meg csak megjeleníttetni ezeket.

A napi elosztás egyáltalán nem való minden cégnek. Ha például a CPA-d meglehetősen stabil marad egész nap és egész héten, akkor nincs értelme csak kedden és csütörtökön a délutáni órákban megjeleníteni a hirdetéseidet – ezzel csak hasznos forgalomtól esnél el.

Azonban ha bizonyos napszakokban, vagy napokon vannak felkapott időszakok egy hét során (pl. amikor sokan keresnek rá releváns kifejezésekre, sokszor jelennek meg hirdetéseid, vagy sokan kattintanak rájuk), akkor könnyen lehet, hogy megéri csak ezekre az időszakokra koncentrálnod hirdetéseidet, és ilyenkor megpróbálni a leginkább kiemelni őket.

 

Példa a napi elosztásra

Tegyük fel, hogy egy kertészeti üzletet vezetsz (vagy annak a marketingjéért felelsz), és általában a hétvégék a legforgalmasabb időszakaid. Ez reális, elvégre a legtöbbeknek csak hétvégén akad elég idejük, hogy a kerttel vagy udvarral foglalkozzanak. Szombaton és vasárnap bizonyára többen keresnek rá az olyan kifejezésekre, mint a „virágcserép”, az „virágláda” és a „virágföld” – sőt, talán még a péntek estét is beleveheted ebbe a felkapott időszakba, mert meglehet, hogy ügyfeleid már ekkor a hétvégi teendőkre gondolnak.

Megéri tehát ezeken a napokon, vagy napszakokban nagyobb ajánlatot tenni ezekre a kulcsszavakra, hogy még több felhasználónak megjelenhess hirdetéseiddel.

 

A napi elosztás beállítása a Google Ads felületén

A hirdetések napi elosztása néhány egyszerű lépéssel beállítható a Google Ads felületén:

  1. Válaszd ki azt a kampányt, amit szeretnél módosítani, majd kattints a Szegmens gombra a táblázat jobb felső sarkában. Itt az Idő almenüből válaszd az „A nap órája” vagy az „A hét napja” lehetőséget.
  2. Kattints a lefelé mutató nyílra annak az eszköztárnak a végén, amiben a Szegmens gombot is megtaláltad. Ez lenyitja a grafikont, amin vizuálisan is ellenőrizheted az időadatokat. Ezt nem muszáj megcsinálni, de nagyon hasznos.
  3. Rendezd sorba a táblázatot a számodra fontos mutatók szerint (kattintások, megjelenések, CTR, stb.)
  4. Kattints a baloldali menüben a +Továbbiak szóra, majd a lenyíló menüben válaszd a „Hirdetésütemezés” lehetőséget. Itt választhatsz, hogy nap, óra, vagy mindkettő szerint szeretnél-e ütemezni.
  5. Kattints a kék alapon fehér ceruza ikonra, vagy a „Hirdetés ütemezésének módosítása” szövegre a táblázatban, és állítsd be az ütemezést az előzőleg látott adatok szerint.

 

További tippek

Ha mindezzel megvagy, próbáld ki az ajánlatkorrekciókat is, amikkel még jobb versenyelőnyt szerezhetsz magadnak. Tégy nagyobb ajánlatokat a forgalmasabb napokra és napszakokra, és csökkentsd ajánlataidat a kevésbé forgalmas időkben.

Kísérletezz a későbbiekben is a különböző napi elosztási opciókkal, mert egyáltalán nem biztos, hogy elsőre tökéletesen működik majd az általad beállított ütemezés. Sőt, az is előfordulhat, hogy mindez csak ront majd eredményeiden, hiszen, mint fentebb olvashattad, ez a taktika nem való mindenkinek. Figyeld az eredményeket, és változtass, ha szükséges!




Gyakori kérdések


Mi az a napi elosztás?

A napi elosztás (dayparting) egy PPC hirdetésütemezési taktika a Google Ads rendszerében. A napi elosztás segítségével megszabhatod, hogy hirdetéseid a hét mely napjain, és/vagy mely napszakokban jelenjenek csak meg.


Mire jó a napi elosztás?

A napi elosztással elkerülheted, hogy hirdetéseid akkor is megjelenjenek a felhasználóknak, amikor ajánlataid épp nem alkalmasak. Hétfőtől csütörtökig például nem valószínű, hogy érdemes meghirdetni hétvégi akcióidat, hiszen nem aktuálisak ezeken a napokon.


Mindig érdemes napi elosztást alkalmazni?

Nem minden cég számára előnyös megszabni, hogy hirdetései mikor és mikor ne jelenhessenek meg. Ez függ a cég és a kínálat jellegétől, az általános forgalomról, illetve a célközönségtől is. Érdemes inkább kísérletezni vele, mert lehet, hogy jobb eredményeket hoz majd, de az is előfordulhat, hogy ront a forgalmon.


Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2022.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Résmarketing

A résmarketing definíciója A niche, azaz réspiac egy olyan...

Hirdetés

A hirdetés definíciója A hirdetések online és offline...

Linkfarm

A linkfarm definíciója A linkfarm egy lekezelő kifejezés olyan linkgyűjtő...

Találati oldal

A találati oldal definíciója A találati oldal, pontosabban...

Konverziós arány

A konverziós arány definíciója A konverziós arány...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.