Napi elosztás

Napi elosztás

A napi elosztás definíciója

A napi elosztás (dayparting) egy PPC hirdetései technika, amelynek lényege, hogy hirdetéseidet csak bizonyos napszakokban, vagy a hét adott napjain jeleníted meg, ezzel még hatékonyabban megcélozva közönségedet.

 

A napi elosztás szerepe

A napi elosztás lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy csak a legideálisabb időszakokban futtassák kampányaikat. Ha például egy helyi üzletet szeretnél reklámozni, ami hétvégente zárva tart, akkor nem érdemes a „Látogasson el hozzánk ma!” jellegű hirdetéseket szombat és vasárnap is megjeleníttetni.

Az egész elv azon alapszik, hogy a cég jellegétől, kínálatától, elhelyezkedésétől, és persze célközönségétől függően az ideális konverziós időszakok sokat változhatnak például egy hét, vagy akár egy nap során. Egyes cégeknek jobb, ha egyenletesebben osztják el hirdetéseiket, míg másoknak a hét adott napjain éri meg csak megjeleníttetni ezeket.

A napi elosztás egyáltalán nem való minden cégnek. Ha például a CPA-d meglehetősen stabil marad egész nap és egész héten, akkor nincs értelme csak kedden és csütörtökön a délutáni órákban megjeleníteni a hirdetéseidet – ezzel csak hasznos forgalomtól esnél el.

Azonban ha bizonyos napszakokban, vagy napokon vannak felkapott időszakok egy hét során (pl. amikor sokan keresnek rá releváns kifejezésekre, sokszor jelennek meg hirdetéseid, vagy sokan kattintanak rájuk), akkor könnyen lehet, hogy megéri csak ezekre az időszakokra koncentrálnod hirdetéseidet, és ilyenkor megpróbálni a leginkább kiemelni őket.

 

Példa a napi elosztásra

Tegyük fel, hogy egy kertészeti üzletet vezetsz (vagy annak a marketingjéért felelsz), és általában a hétvégék a legforgalmasabb időszakaid. Ez reális, elvégre a legtöbbeknek csak hétvégén akad elég idejük, hogy a kerttel vagy udvarral foglalkozzanak. Szombaton és vasárnap bizonyára többen keresnek rá az olyan kifejezésekre, mint a „virágcserép”, az „virágláda” és a „virágföld” – sőt, talán még a péntek estét is beleveheted ebbe a felkapott időszakba, mert meglehet, hogy ügyfeleid már ekkor a hétvégi teendőkre gondolnak.

Megéri tehát ezeken a napokon, vagy napszakokban nagyobb ajánlatot tenni ezekre a kulcsszavakra, hogy még több felhasználónak megjelenhess hirdetéseiddel.

 

A napi elosztás beállítása a Google Ads felületén

A hirdetések napi elosztása néhány egyszerű lépéssel beállítható a Google Ads felületén:

  1. Válaszd ki azt a kampányt, amit szeretnél módosítani, majd kattints a Szegmens gombra a táblázat jobb felső sarkában. Itt az Idő almenüből válaszd az „A nap órája” vagy az „A hét napja” lehetőséget.
  2. Kattints a lefelé mutató nyílra annak az eszköztárnak a végén, amiben a Szegmens gombot is megtaláltad. Ez lenyitja a grafikont, amin vizuálisan is ellenőrizheted az időadatokat. Ezt nem muszáj megcsinálni, de nagyon hasznos.
  3. Rendezd sorba a táblázatot a számodra fontos mutatók szerint (kattintások, megjelenések, CTR, stb.)
  4. Kattints a baloldali menüben a +Továbbiak szóra, majd a lenyíló menüben válaszd a „Hirdetésütemezés” lehetőséget. Itt választhatsz, hogy nap, óra, vagy mindkettő szerint szeretnél-e ütemezni.
  5. Kattints a kék alapon fehér ceruza ikonra, vagy a „Hirdetés ütemezésének módosítása” szövegre a táblázatban, és állítsd be az ütemezést az előzőleg látott adatok szerint.

 

További tippek

Ha mindezzel megvagy, próbáld ki az ajánlatkorrekciókat is, amikkel még jobb versenyelőnyt szerezhetsz magadnak. Tégy nagyobb ajánlatokat a forgalmasabb napokra és napszakokra, és csökkentsd ajánlataidat a kevésbé forgalmas időkben.

Kísérletezz a későbbiekben is a különböző napi elosztási opciókkal, mert egyáltalán nem biztos, hogy elsőre tökéletesen működik majd az általad beállított ütemezés. Sőt, az is előfordulhat, hogy mindez csak ront majd eredményeiden, hiszen, mint fentebb olvashattad, ez a taktika nem való mindenkinek. Figyeld az eredményeket, és változtass, ha szükséges!

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink