Szövegíró
Mit csinál egy szövegíró?
A marketing világában a szövegírók azok az emberek, akik hirdetések, PR cikkek, és hasonló promóciós anyagok szövegét készítik el. A szövegírók felelnek a szórólapok, a hirdetőtáblák, az online hirdetések, és egyéb hirdetési felületek szöveges tartalmaiért.
A cikkírókkal vagy szerkesztőkkel ellentétben a szövegírók célja valamilyen műveletre ösztönözni az olvasókat. Ez a művelet lehet egy termék megvásárlása, egy szolgáltatás igénybe vétele, egy hírlevélre való feliratkozás, vagy akár kapcsolatfelvétel egy céggel. Egy jó szövegíró nagyon meggyőzően bánik a szavakkal – bizonyos értelemben „írásbeli értékesítőnek” is nevezhetnénk őket. A szövegírás sok marketinges egyik leghatásosabb „fegyvere” is egyben.
Szövegírók nélkül rendkívül unalmasak, sablonosak, és idegesítőek lennének a hirdetések, de persze ha az ember szétnéz az interneten, akkor igen hamar ki lehet szűrni a tehetségesebb szövegírók által készített anyagokat.
Milyen szakképzettségre van szüksége egy marketing szövegírónak?
Valójában semmilyenre. Persze az, hogy egy ügyfél milyen feltételekkel (szakmai tapasztalat, végzettség, stb.) alkalmaz valakit szövegíróként, az más kérdés, de ha valaki jól bánik a szavakkal, és meggyőzően tud fogalmazni, akkor lényegében mindene megvan ahhoz, hogy sikeres marketing szövegíró legyen.
A szövegírás végezhető akár otthonról is, vagy bárhonnan, ahol az ember laptopjával csatlakozni tud az internetre (habár magához a szöveg megírásához nem is mindig van feltétlenül szükség aktív internetkapcsolatra, ha az ember offline forrásokból is tud dolgozni – a kész szöveg beküldéséhez persze már kell az internet.)
Vannak, akik főállás mellett foglalkoznak szövegírással, és vannak, akik karriert építenek köré. Csinálják kezdők és veterán marketingesek is – valaki otthonról, valaki az irodájából, valaki utazás közben.