A SEO ügynökségek szerepe céged sikereiben

EN

SEO ügynökség



A SEO ügynökség definíciója

A SEO ügynökség egy olyan cég, amely segít más vállalatoknak és vállalkozóknak segít magasabb rangsorolást, és ezzel fokozott láthatóságot elérni a Google és más keresőmotorok találatai között. Ez a fokozott láthatóság több organikus webhelyforgalmat, több érdeklődőt és bevételt eredményez.

 

Mit csinál egy SEO ügynökség?

A SEO ügynökségek célja, hogy ügyfeleik webhelyei fellelhetőbbek legyenek a keresőmotorok találtai között. Az ügynökségek ehhez különféle SEO, azaz keresőoptimalizálási technikákat alkalmaznak, úgymint kulcsszókutatást, linképítést, tartalomkészítést és még így tovább.

 

A SEO ügynökségek szolgáltatásai

A SEO ügynökségek által kínált szolgáltatások az ügynökség profiljától függenek. Egyes SEO ügynökségek helyi keresőoptimalizálásra koncentrálnak, míg mások a webáruházak SEO-jára szakosodtak. Egy ügynökségnek persze több SEO szakterülete is lehet.

Mindezek ellenére sok olyan SEO taktika és módszer létezik, amelyekkel a keresőoptimalizálási kampányban találkozhatsz.

Íme a SEO ügynökségek főbb feladatkörei, és hogy milyen kérdéseket érdemes feltenned ezekkel kapcsolatban:

 

A webhely és a célpiac kutatása és elemzése

  • Hogy teljesít jelenleg a webhelyed?
  • Milyen taktikák váltak be versenytársaidnak?
  • Milyen kulcsszavakra keres rá célközönséged?
  • Milyen realisztikus eredményekre számíthatsz a SEO költségkereted alapján?

 

On-site optimalizálás

  • Mennyire optimalizáltak meta tagjeid?
  • Webhelyed tartalmai tisztán érthetők, fókuszáltak és jól optimalizáltak?
  • Tartalmaidban saját termékeidről és szolgáltatásaidról is szót ejtesz a megfelelő nyelvezetben?
  • Megfelelő kulcsszavak szerepelnek tartalmaidban?

 

Off-site optimalizálás

  • Elegendő visszahivatkozást és említést szerzel más webhelyektől?
  • Megfelelőek a szerverbeállításaid?
  • Elég gyors a webhelyed?
  • Biztonságos és kényelmes felhasználói élményt nyújt webhelyed?

 

Folytonos kommunikáció és rendszeres jelentések

  • Milyen gyakran kapsz majd SEO jelentéseket?
  • Mik szerepelnek ezekben a jelentésekben?
  • Milyen keresőoptimalizálási célokban egyeztetek meg?

 

Tartalomkészítés

  • Milyen tartalmak szerepelnek jelenleg webhelyeden?
  • Milyen tartalomtípusok a legmegfelelőbbek célközönséged számára?
  • Hogyan biztosítható, hogy ezek a tartalmak a SEO elvárásoknak is megfeleljenek?
  • Hatásos felhívások szerepelnek a webhelyen?

 

Kísérletezés és tesztelés

  • Hogyan használhatók fel az összegyűjtött adatok a döntéshozás során?
  • A webhely mely részeit érdemes A/B tesztelni?
  • Milyen buzdító kifejezésekkel lehet cselekvésre ösztönözni a látogatókat?
  • Milyen új vagy várható lehetőségeket kell szem előtt tartani?

 

A legtöbb SEO ügynökség tehát ezekkel a területekkel foglalkozik, és ilyen kérdéseket lesz érdemes megvitatnod azzal az ügynökséggel, amelyikkel együtt dolgozol majd.

 

Fontos azonban észben tartani, hogy nincs két egyforma SEO kampány, ezért a fenti lista nem tekinthető konkrét keresőoptimalizálási vázlatnak. Minden cég más, és a legjobb eredmények érdekében minden SEO stratégia rendszeres revíziókat igényelhet.

 

Mindig lehetséges több látogatót vonzani egy webhelyre és több konverziót is elérni ezekkel a látogatókkal. Egy tapasztalt SEO ügynökségnek egy jó utánkövetési folyamata is van, ami lehetővé teszi a folyamatos teszteléseket és módosításokat.

 

A cégek többsége 3-4 évente újítja fel webhelyét – éppen ezért weboldalaidra élő dokumentumokként kell tekintened. Ahogy a SEO trendek és keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, úgy kell igazodnia ezekhez SEO kampányodnak is.

 

Miért érdemes egy SEO ügynökség segítségét kérni?

A SEO ügynökségek kínálta előnyök többsége magától értetődő: jobb minőségű organikus forgalom, több érdeklődő, nagyobb bevétel és részletes statisztikák, amelyek segítenek nyomon követni a webhely teljesítményét.

 

Habár ezek mind fontos tényezők, egy jó SEO ügynökség valójában még ennél is többet kínál:

 

  • Sokkal több időd marad saját céged vezetésére, hiszen nem kell a SEO-val foglalkoznod
  • Komoly tapasztalattal rendelkező szakemberek foglalkoznak webhelyeddel, ezért nem kell megtanulnod az online marketing minden részletét
  • A webhelyen eszközölt változtatásokat profikkal beszélheted meg, tehát nem kell találgatnod, hogy mi vált be és mi nem
  • Egy SEO ügynökség hosszútávú növekedést ígér, míg egyedül valószínűleg csak változó eredményekre számíthatsz

 

Összességében tehát, a SEO ügynökségek leveszik a válladról azt a terhet, ami más feladataidtól vonná el az értékes idődet. Mindemellett pontosan tudják, hogy hogyan implementálják a különböző SEO taktikákat, így nem kell a sötétben tapogatóznod.

 

A SEO ügynökségek működése

Habár nincs két egyforma SEO ügynökség, mindegyikük célja azonos: segíteni céged növekedésében.

 

Egy SEO ügynökség feladata lényegében több érdeklődőt, telefonhívást, üzletlátogatást, vásárlást és egyéb konverziókat szerezni céged számára.

 

Ahogy egy könyvelői iroda segít a pénzügyek rendezésében, vagy egy biztonsági szolgálat felel üzleted védelméért, egy SEO ügynökség arra törekszik, hogy minél több lehetséges ügyfél találjon rá cégedre a Google-on és más keresőmotorokon keresztül.

 

Tegyük fel, hogy céged klímarendszerek beszerelésével foglalkozik Siófokon és környékén. Egy igazi profinak számítasz a szakmában, és naphosszat tudnál beszélni a hűtőközegekről, az inverterekről és a klímák karbantartásáról. Szeretnél több ügyfelet szerezni céged számára, és korábbi vevőidtől sokszor hallottad, hogy a Google-on keresztül találtak rád.

 

Utánanézel, hogy hogyan szerezhetnél több ügyfelet a keresőmotorok segítségével, de hamar rájössz, hogy egyszerűen nincs annyi időd, hogy megtanuld a keresőoptimalizálás minden apró részletét, hiszen van egy egész céged, amivel foglalkoznod kell.

 

Keresel tehát egy tapasztalt és megbízható SEO ügynökséget, megbeszéled velük, hogy mik a céljaid és aláírjátok a szerződést. Néhány hónap elteltével webhelyed tartalmai egyre több klímákkal kapcsolatos, helyi jellegű keresésre jelennek meg az első találatok között. Ez persze több érdeklődőt és megrendelőt is jelent majd számodra.

 

A SEO legnagyobb előnye, hogy olyan emberek találnak rá cégedre az interneten, akik tényleg érdeklődnek is kínálatod iránt. Sok marketingmódszer lényegében abból áll, hogy egy cég (gyakran kéretlen) reklámokkal bombázza lehetséges ügyfeleit, és csak reménykedik benne, hogy lesznek köztük érdeklődők is.

 

A keresőoptimalizálás pont ellenkezőleg működik: egy SEO ügynökség megkönnyíti az érdeklődők számára, hogy rátaláljanak céged webhelyére, amikor épp olyan termékekre és szolgáltatásokra keresnek rá, amilyeneket te is kínálsz. Tehát ezek a felhasználók szinte automatikusan minősített érdeklődőknek számítanak majd.

 

 

Milyen együtt dolgozni egy SEO ügynökséggel?

Ha korábban még sosem működtél együtt egy SEO ügynökséggel, akkor bizonyára elgondolkodtál rajta, hogy mire számíthatsz. Például milyen gyakran keres majd meg az ügynökség, hogy visszajelzésre van szükségük? Egyáltalán mit kell előkészítened, hogy kezdetét vehesse az együttműködés?

 

Ha úgy döntesz, hogy egy SEO ügynökség segítségét szeretnéd kérni, akkor általánosságban a következőkre számíthatsz:

 

1. Az első megbeszélés

Miután létrejön a partneri kapcsolat céged és a SEO ügynökség között, első körben egy nagyobb megbeszélésre számíthatsz egy vagy több SEO szakemberrel. Ekkor ismerkedsz meg azzal a fiókkezelővel, aki a SEO ügynökséget és annak munkáját képviseli majd.

 

Az első megbeszélés során lehetőséged nyílik többek között az alábbiakra:

 

  • Elmagyarázhatod céged online marketing céljait
  • Megoszthatod a cégeddel, márkáddal, termékeiddel és célközönségével kapcsolatos legfontosabb információkat
  • Megismerkedhetsz a SEO kezdeti lépéseivel
  • Megismerheted a fiókkezelőt

 

Érdemes összegyűjteni legégetőbb kérdéseidet erre a megbeszélésre. Összeállíthatsz továbbá egy listát a legfontosabb céggel kapcsolatos dokumentumokból is (például a márka irányelvei, üzletpolitikája stb.) amelyek hasznosak lehetnek a fiókkezelő számára.

 

2. SEO Audit és a stratégia összegzése

Már az együttműködés kezdeti szakaszában kézhez kapod majd a SEO audit eredményeit, illetve egy összegzést a tervezett SEO stratégiáról. A mellett, hogy ezeket személyesen is megbeszélheted a fiókkezelővel, a SEO ügynökség egy részletes „menetrendet” is biztosít majd céged számára.

 

Ezek a megbeszélések nagyszerű alkalmak arra, hogy további kérdéseket tegyél fel a keresőoptimalizálással kapcsolatban. A SEO ügynökségek egyik legfontosabb feladata tájékoztatni ügyfeleiket a munkájukról – ha valaki nem hajlandó erre, akkor az biztosan rejteget valamit.

 

3. Rendszeres ellenőrzések

A SEO stratégia megbeszélését követően egyeztetni fogtok fiókkezelőddel, hogy milyen gyakran találkoztok majd az együttműködés során.

 

A stratégiától és a megbeszélt szolgáltatásoktól függően meglehet, hogy kéthetente vagy havonta tartotok majd megbeszéléseket. Ezek az alkalmak a legtöbb esetben általában egy órát vesznek igénybe. Ebbe az időtartamba bőven belefér az eredmények megvitatása, illetve az esetlege kérdések tisztázása is.

 

Ezeken a megbeszéléseken kívül nem igazán kell majd foglalkoznod a SEO-val. Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amikor a fiókkezelőnek mielőbbi visszajelzésre vagy segítségre lesz szüksége, hogy az ügynökség folytathassa a munkáját.

 

Ha például saját magad szeretnéd feltölteni az optimalizált tartalmakat webhelyedre (a helyett, hogy ezt is a SEO ügynökségre bíznád), akkor egy aktívabb szerepet kell vállalnod majd a stratégia kivitelezésében. Ezeket a szerepköröket persze minél előbb tisztázni kell, hogy a jövőben minél gördülékenyebben folytatódhasson a munka.

 

Mikor érdemes együttműködni egy SEO ügynökséggel?

Bármekkora méretű is céged, el kell tudnod dönteni, hogy szükséged van-e egy SEO ügynökség segítségére, vagy sem. Habár egy cég különböző okokból működhet együtt egy SEO ügynökséggel, a megfelelő ügynökség kimagasló eredményeket hozhat céged számára.

 

Íme néhány gyakori ok:

 

  • Egy zsúfolt vagy épp réspiacon szeretnél terjeszkedni
  • Egy nemrégiben bevezetett szolgáltatást vagy terméket szeretnél népszerűsíteni
  • Több értékesítést és bevételt szeretnél
  • Magasabb rangsorolásra és fokozott láthatóságra van szükséged a keresőmotorok találatai között

 

Szóval mikor érdemes együttműködni egy SEO ügynökséggel?

 

  • Ha céged nem rendelkezik megfelelő SEO tapasztalattal
  • Ha nem tudsz elegendő időt fordítani a keresőoptimalizálásra
  • Ha meglévő SEO stratégiád nem hozza a kívánt eredményeket

 

Sok cégnek anyagilag is jobban megéri SEO ügynökséget fogadnia. Az iparágtól és az elhelyezkedéstől függően meglehetősen drága (és nehéz) feladat lehet kiépíteni egy tapasztalt szakemberekből álló marketingosztályt. Egy SEO ügynökség pontosan ezt a szakértelmet biztosítja számodra, csak épp az extra költségek nélkül.

Tippek a legjobb SEO ügynökség kiválasztásához

Most, hogy tudod, mit csinál egy SEO ügynökség és mire számíthatsz az együttműködés során, a következő kérdés az, hogy hogyan találhatsz rá a legjobb ügynökségre céged számára.

 

Mindenekelőtt fontos legalább alapvető szinten megismerkedned a keresőoptimalizálással. Erre azért van szükség, mert nagyon nehéz úgy megítélni egy SEO ügynökség munkájának színvonalát, ha egyáltalán nem értesz ahhoz, amivel foglalkoznak.

 

A fent felsorolt kérdések rengeteget segíthetnek a megfelelő SEO ügynökség kiválasztásában, de íme további három szempont, amiket érdemes szem előtt tartanod:

 

Vedd figyelembe az ügynökség korábbi munkásságát

Ha egy ügynökség több pozitív értékelést is kapott korábbi ügyfeleitől, illetve előnyös esettanulmányokat tud felmutatni, akkor jó eséllyel te is elégedett leszel vele.

 

Olyan ügynökségeket keress, amelyek ismerik szakterületedet

Ha egy ügynökség dolgozott már hasonló jellegű webhelyeken, mint amilyen a tiéd is, akkor az mindenképpen előnyt jelent majd. Tudd meg, hogy milyen eredményeket sikerült elérniük, és hogy ismerik-e iparágad KPI-it, azaz legfontosabb mutatóit.

 

Válassz olyan SEO ügynökséget, ami képes azonosulni kampánycéljaiddal

Légy egyértelmű és határozott céged SEO céljait illetően. Ez nagyon sokat segít a SEO ügynökségnek, mert így egy olyan stratégiát tudnak majd összeállítani céged számára, amivel el is érheted céljaidat.

 

5 ok, amiért megéri SEO ügynökséget alkalmazni 

 

A SEO kiszervezése az egyik legjobb lépés, amit céged érdekében megtehetsz. Az előnyök hosszútávon sokkal értékesebbek, mint az az összeg, amelyet az önerőből kivitelezett keresőoptimalizálással megtakarítanál, különösen idő és tapasztalat hiányában. 

 

Szóval mi mindent érhetsz el, ha egy SEO ügynökségre bízod ezt a fontos feladatot? Az alábbiakban több választ is kapsz erre a kérdésre. 

 

1. A SEO jobb webhelyet eredményez 

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára tudod, hogy milyen fontos is a SEO egy modern webhely számára. Régebben csak olyan bizonyos iparágakban működő cégeknek volt szükségük keresőoptimalizálásra, amelyeknek heves piaci versennyel kellett szembenézniük. Manapság azonban minden piac sokkal telítettebbé vált, és ha szeretnéd elérni ideális ügyfeleidet, akkor ott kell megjelenned számukra, ahol számítanak rád – a keresőmotorok első találati oldalain. 

 

SEO nélkül webhelyed talán sosem éri el azokat az előkelő pozíciókat, amelyekben az érdeklődő keresők rátalálhatnak. Ha webhelyed nem elég gyors, nem célozza meg a megfelelő kulcsszavakat és nem szerez elegendő értékes visszahivatkozást, akkor nehéz elképzelni, hogy bármilyen releváns keresésre jól rangsoroljon. 

 

Egy SEO ügynökség olyan módszereket vet majd be webhelyeden, amelyek fellelhetőbbé teszik azt a keresőmotorok találati oldalain, hogy több érdeklődő látogatót és lehetséges ügyfelet érhess el tartalmaiddal. 

 

2. A SEO ügynökségek gazdag tapasztalattal rendelkeznek 

Meglehet, hogy ismered a SEO alapjait, mert az utóbbi időben elolvastál néhány cikket ebben a témában, de saját webhelyed optimalizálásával talán még soha nem is foglalkoztál. Vagy éppen pont mostanság próbálsz implementálni bizonyos SEO taktikákat webhelyeden, hogy kiderítsd, mi működik és mi nem. 

 

Céged sikereit nem szabad a találgatásra és kísérletezésre bíznod. Ha nem tudod, hogy mit csinálsz, akkor akár többet is árthatsz webhelyednek a SEO-val, mint amennyit segítenél. A kulcsszóhalmozás egy gyakori példa erre – a Google nem nézi jó szemmel, ha valaki sűrűn ismételgeti ugyan azt a kifejezést tartalmában, mert ez egy régi és elavult (ráadásul szabályellenes) taktika. 

 

Az igazán jó SEO ügynökségek gazdag szakmai tapasztalatuk alapján állapítják meg, hogy mely taktikákkal erősíthetik webhelyed láthatóságát a helyett, hogy rontanának rajta. Többségük továbbá különböző iparágakat képviselő ügyfelekkel is dolgozott már, így többféle szituációkra is volt lehetőségük felkészülni. 

 

 A SEO ügynökségek továbbá tudják, hogy hogyan kezeljék a váratlan változásokat, mint például az algoritmus frissítéseit vagy a kézi büntetéseket. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek számos alkalommal találkoztak már ilyen problémákkal, és tudják, hogy hogyan oldják meg őket. 

 

3. A SEO ügynökségekkel érheted el a legjobb eredményeket 

Mint az fentebb már elhangzott, céged sorsát nem bízhatod a véletlenre. Még ha utána is olvasol a dolgoknak és kideríted, hogy milyen SEO hibákat kell elkerülnöd, akkor sem biztos, hogy képes leszel olyan eredményeket elérni, mint egy tapasztalt SEO szakember. 

 

Egy SEO ügynökség alaposan megvizsgálja webhelyedet, versenytársaidat, és kitűzött céljaid alapján segít egy olyan SEO stratégia összeállításában és kivitelezésében, amivel jobb eredményeket érhetsz el az organikus találatok között. 

 

Ügynökséged továbbá folyamatosan nyomon követi majd teljesítményedet, és ezek alapján módosítja majd a stratégiát, hogy mindig biztos léptekkel haladj kitűzött céljaid felé. 

 

4. A SEO kiszervezésével több időd marad saját cégeddel foglalkozni 

A SEO cikkeket és útmutatókat tanulmányozva bizonyára elgondolkodtál rajta, hogy hogyan férhetne bele ez a rengeteg feladat jelenlegi munkabeosztásodba. Mikor tudnál időt szakítani a kulcsszókutatásra, a tartalmak elkészítésére, a linképítésre és egyéb taktikákra? Talán az is aggaszt, hogy nem értesz eléggé a SEO-hoz, vagy hogy nem fogod tudni elég gyorsan elvégezni ezeket a feladatokat, hogy elérd a kívánt eredményeket. 

 

A SEO kiszervezésével rengeteg időt spórolhatsz meg – míg az ügynökség a keresőoptimalizálással foglalkozik, addig neked bőven marad időd, amit saját márkádra és ügyfeleidre fordíthatsz. Kevesebbet kell gondolnod webhelyedre is, hiszen tapasztalt kezekbe kerül. 

 

5. Egy online marketing ügynökség nem csak a SEO-ban segíthet 

Ha egy olyan online marketing ügynökséget választasz, ami a SEO-n kívül teljeskörű szolgáltatást nyújt céged számára, akkor rengeteg terhet levesznek majd a válladról. Valahányszor webhelytartalmakra, hirdetésekre, közösségi bejegyzésekre, email marketingre, webdesignra vagy SEO-ra van szükséged, nem kell ezekért hat különböző céggel tartanod a kapcsolatot – mindent egy helyen találsz meg. 

 

A teljeskörű szolgáltatásokat kínáló online marketing ügynökségek általában jóval kedvezőbb áron (és sokkal átláthatóbb árképzéssel) kínálják szolgáltatásaikat, mintha egyszerre több céggel kellene egyeztetned marketinged miatt. Mi több, ahogy vállalatod egyre nagyobbra nő, úgy a marketingstratégia is vele együtt lesz méretezhető, tehát az ügynökség jelenlegi igényeidhez igazítja majd a szolgáltatásokat. 

 

Hol találhatsz magadnak megbízható SEO ügynökségeket?

Egy igazán jó SEO ügynökség kiválasztása meglepően trükkös feladat lehet, főleg, ha még sosem dolgoztál együtt jellegű szolgáltatókkal. Ha rákeresel a Google-on a „SEO ügynökség” szóra, akkor több ezer találat jelenik meg. Mi alapján döntheted el, hogy kiben bízhatsz és kit érdemes elkerülni? 

 

Az egyik legjobb módszer elolvasni a cég korábbi ügyfeleinek véleményeit és egyéb visszajelzéseit. Ezeket gyakran az ügynökség webhelyén találod meg, de a Google Cégprofilon, a Facebookon és más felületeken is érdemes utánanézni, hiszen ezeken a felületeken találod majd a leghitelesebb (nem válogatott) visszajelzéseket. 

 

Érdemes továbbá felvenni a kapcsolatot a céggel és megkérdezni tőlük, hogy hogyan kezelnek bizonyos helyzeteket és projekteket. Ezzel egyszerre azt is kiderítheted, hogy milyen lehet együtt dolgozni velük, és szimpatikusak-e számodra. Ha nyitottak és őszintén válaszolnak kérdéseidre, akkor minden bizonnyal remek szakmai kapcsolatra számíthatsz velük. Ha azonban titkolóznak és kerülgetik a kérdéseket, akkor ne pazarold az idődet velük. 

 

Kép forrása: Pexels.com / Kampus Production




Gyakori kérdések


Mi az a SEO ügynökség?

A SEO ügynökség egy olyan cég, amely más cégeknek, vállalatoknak és vállalkozókat segít láthatóbbá tenni a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között.


Miért van szükség SEO ügynökségekre?

Ha a Google és más keresőmotorok legelőkelőbb találatai pozícióba szeretnél bekerülni, hogy ezzel több webhelylátogatót és fizető ügyfelet szerezhess céged számára, akkor SEO-ra lesz szükséged. Egy SEO ügynökség magára vállalja ezt az időigényes feladatot, hogy te saját márkádra és ügyfeleidre fordíthasd figyelmedet.


Mit kínál egy SEO ügynökség?

A SEO ügynökségek többéves vagy több évtizedes tapasztalatot nyújtanak a keresőoptimalizálás és online marketing területén. Olyan korszerű SEO technikákat alkalmaznak, amelyek segítenek minél több organikus forgalmat vonzani webhelyedre.


Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!