Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A honlapkészítés definíciója
A honlapkészítés az a folyamat, amely során egy vagy több webfejlesztő és marketinges megtervez, elkészít, optimalizál, és letesztel egy honlapot (webhelyet).
Ha te is szeretnél magadnak egy keresőoptimalizált honlapot, ami szinte bármire az elsők között jelenik meg a Google találati listáján, KATTINTS IDE!
A honlapkészítés menete
A honlapkészítés tervezést igényel. Ne ugorj úgy bele a honlapkészítésbe, hogy marketing céljaid nincsenek meghatározva. Lehet bármilyen szép, bármilyen olcsó is weboldalad, ha nem hoz eredményeket, pénzkidobás volt csupán. A honlapkészítés a marketing egy része, önállóan nem ér semmit. Mit kell tenned honlapkészítés előtt tehát? Mutatom!
- Határozd meg, mit akarsz elérni a marketingeddel, mi a honlapkészítés célja. Kik lesznek az ügyfelek. Hol fogod őket elérni?
- Marketing tanácsadó nélkül ne fogj bele a honlapkészítésbe. A Webdesigner cégek alkalmazottai programozók, designerek, nem marketingesek (még ha valami ragadt is rájuk az évek alatt)
- Akkor lesz eredményes a honlapkészítés, ha eredményesek azok, akik csinálják. Nézd meg a webdesigner cégek referenciáit. ne csak szépségre, keresőpozíciókra is.
Ha ezekkel meg vagy, belevághatsz a honlapkészítésbe. Mi fog történni? Jó esetben a honalpkészítés nem sablonok összedobálásáról szól, hanem egy rendszer igényeidre szabásáról. Semmiképpen se vásárolj a honlapkészítéshez kész design sablont, készíttess egyedit webdesignereddel. Nem olyan nagy pénz egy egyedi design (ha jó webdesignert találsz). Így elkerülheted, hogy a honlapkészítés eredményeképpen egy ugyan olyan weboldalt kapj, mint a konkurens cég…
Ha segítségére van szükséged a honlapkészítésben, a honlapkészítő cégekkel való harcban, keress bennünket, segítünk. Kattints IDE, mutatjuk, hogyan!
A design kiválasztása után a honlapkészítés a marketing stratégiában, a marketing céloknak megfelelő modulok kidolgozásával kezdődik. Ezeket a modulokat a honlapkészítési szerződésben előre rögzítsd. Láttam olyan webdesigner céget, aki csak annyit írt le a honalpkészítésről szóló szerződésben, hogy kap a vevő egy új weblapot és fizetnie kell érte. A honlapkészítés egy összetett folyamat, ne fizess olyanért, amit nem kapsz meg, legyen alapos szerződésed webdesigner cégeddel!
A honlapkészítés utolsó fázisa a weboldal feltöltése. Ezt jobb, ha nem a weblapkészítő cégre bízod, a SEO miatt a marketing tanácsadód feladata. A honlapkészítés során folyamatosan maradj kapcsolatban a marketingeseddel, ellenőrizze a honlapkészítés folyamatát.
A honlapkészítés akkor elfogadható, akkor van készen weboldalad, ha:
- nulla hiba van a W3C ellenőrzőben (kattints ide, itt tudod lellenőrizni honlapodat)
- ha a honalapkészítés eredményeképpen 90% feletti a sebessége a weblapnak a Google Page Speed Insightson (ezt itt tudod leeleneőrizni)
Honlapkészítés online marketing tanácsadó nélkül = biztos ráfizetés!
A honlapkészítés egyszerűnek tűnik, honlapkészítő cégek garmadája várja a feladatokat. A valóságban azonban egy olcsó honlap is nagyon sokba kerülhet és egy drága honlapkészítés sem hozza a kívánt eredményeket. Mutatjuk, miért!
Ha új honlap készítése előtt állsz, biztosan Te is tapasztaltad, rengeteg honlkapkészítő cég, vagy akár one man show várakozik arra, hogy megbízást adj nekik. A honlapkészítést a szomszéd fiától kezdve a neves offline marketing ügynökségig mindenki felajánlja, hogy segít új honlapod elkészítésében. Egyszerűnek tűnik a képlet, kell egy szép honlap és neked X pénzed van rá. Megbízod a honlapkészítéssel azt, aki ezért a pénzért elkészíti, a legszebb és legjobb honlapot. Ha esetleg már kicsit jártas vagy az online marketing világában, akkor azt is megkérdezed a honlapkészítőtől, hogy a keresőoptimalizálás része lesz-e a honlapodnak. Természetesen igennel fog felelni. MINDEN ESETBEN. Ma már minden honlapkészítő „ért” a keresőoptimalizáláshoz… Érdekes, ha beírom a Google-be, hogy keresőoptimalizálás, egyik sem jön a találati lista elején…
A honlapkészítés nehézségei
A honlapkészítés vagyis egy új honlap készíttetése azonban nem ilyen egyszerű feladat, ahogy a keresőoptimalizálás, azaz a SEO sem abból áll, hogy egy honlapmotorba 4 helyen a forráskódba bele lehet írni a kulcsszavakat. Láttam már 250.000 forintért olyan honlapot, ami mindent tudott, amire bárkinek szüksége lehet, és láttam 1,5 millióért olyat, amelyet a szomszéd fia is elkészített volna. A jó honlapnak csak egyik kritériuma a szép design. Rengeteg más paraméter van, amelyet specifikálni kell. Ezek a paraméterek folyamatosan változnak, de ma, sok egyéb mellett pl:
- W3C szabványoknak megfelelés
- keresőoptimalizált honlapmotor
- nem open source CMS (tehát nem WordPress, Yoomla és társai)
- gyors betöltődési sebesség
- konverzió mérés
- UX központúság
- korszerű design
- Google Analytics és Search Console
- mindenre kiterjedő adminisztrációs rendszer
- stb
Ahhoz, hogy ezek meglétét meg tudd állapítani, nem elég a honlapkészítő állításaira hagyatkoznod, marketing tanácsadó bevonására lesz szükséged, hiszen a fent említett kritériumok mögött húzódó paraméterek folyamatosan változnak!
Honlapkészítés milliókért
Többször találkoztam már ilyennel, de mindig megdöbbenek, amikor open source sablon rendszereket, módosítás nélkül több százezer, vagy akár milliós nagyságrendben adnak el. Minap is ez történt. Az egyik kedves új ügyfelem, aki bár az offline marketingben kifejezetten jártas volt, megbízott egy neves, szintén offline marketing ügynökséget, készítsen neki honlapot. Ráadásul egyből 6-ot. Összeségében 1,5 milliót kértek el a projektért, amelyben nem tettek mást, mint levadásztak egy viszonylag pofás WordPress sablont, majd feltöltötték szövegekkel. Még csak Google Analytics-et sem tettek alá, a SEO modulról még szerintem csak nem is hallottak. Amikor elemzést készítettem a honlapról, felháborodva írták vissza az ügyfelemnek, miért turkál egy marketing tanácsadó más pénztárcájában.
Nos, mi az ügyfél oldalán állunk ebben a harcban, az ő pénztárcáját, az ő érdekeit képviseljük. Mi havidíjas szerződéseket kötünk, az az érdekünk, hogy az ügyfél online marketing kommunikációja rengeteg pénzt termeljen, költséghatékony marketing beruházásokkal, hiszen így lesz akár hosszú éveken keresztül megbízásunk. Nem áll érdekünkben sokat költeni egy rossz honlapra, és ezt meg is mondjuk, a hibákat be is bizonyítjuk bárkinek.
A fent említett honlapra ajánlatot kértem az egyik ismerősöm 17 éves fiától, aki szintén egyszerű, WordPress sablonokat dobál össze pár kattintással. A következő választ kaptam:
„Szia!
Igen, csinálok honlapokat WordPressből. Amit átküldtél azt 18.000 forintért vállalom, gondolom kell bele neked SEO modul is, azzal együtt. Nem látok ez alatt semmi különleges modult, ha bármi van, azt mond külön. A designhez kellene pár kép, ha ezt a nagyon régi stílust akarjátok, amit ez a weboldal is ad. Én javasolnék valami szebbet, mert ez elavult, de ezt összerakom holnapra, ha kéred. Ha a szövegeket is fel kell vinni, az még egy olyan 20.000 forint lenne, az a nagyobb munka, mint a weblap összerakása. Számlát Apu cégéből tudsz kapni, ha szeretnél róla.
Üdv!
Tomi”
Persze olcsó húsnak híg a leve, de olcsó húst is vehetünk drágán, ha nem vigyázunk!
Honlapkészítő – te érted a nyelvüket?
A honlapkészítő cégek nagy részt programozókból állnak. Olyan nyelvezetet használnak, amelyben nem vagy jártas, és szakkifejezések mögé bújva nagyon szépen megmagyarázzák :
- miért késik a projekt az elvállalt hatéridőhöz képest
- miért kerül többe, a nem várt nehézségek miatt,
- miért lett kevéssé jó, mint vártuk.
Persze, ez mind az ügyfél hibája, esetleg előre nem várt körülmény... Láttad a Meseautó ’90-es években készített feldolgozását? Stohl András magyarázata a hozzá nem értő hölgy előtt az autó elromlására: Sajnos a kartergáz erősen belever az indexbe. Egy egész ország nevetett ezen. Ahogy nevethetne azokon a kifogásokon is, amelyeket te kapsz a „szakemberektől”. Ha bárki más értené….
Honlapkészítés online marketing tanácsadóval
Honlapkészítés a tervezéstől kezdve
Amennyiben online marketing tanácsadó segítségét kéred a honlapkészítő cégekkel szemben történő harcban, akkor segítséget kapsz a honlap megtervezésében. A honlap nem csak Neked kell tetszen, hanem a látogatók nagy részének. A marketingesek, cégvezetők gyakran elfogultak egy struktúra, egy képi világ irányában, mi azonban folyamatosan követjük a nemzetközi honlap trendeket, illetve rengeteg honlap készítésénél vagyunk jelen. Dolgoztunk szemkamerás gépekkel, melyek segítségével megállapíthatjuk, hogyan kell felépülnie egy hatékony honlapnak.
Keresőoptimalizált honlapkészítés
Ha rákeresel a Googleben a keresőoptimalizálás vagy a SEO szavakra, valahol az elsők között megtalálod ezt a honlapot. Pedig nem foglalkoztunk sosem azzal, hogy ezekre a szavakra jó helyezést érjünk el a Google-ben, online marketing tanácsadással foglalkozunk, aki keresőoptimalizáló céget keres, nem a mi ügyfelünk. Mégis ott vagyunk tehát ezekre a szavakra az elsők között. Ez két dolognak köszönhető. Azegyik az erős, jól megtervezett és felépített honlap. Ha te is szeretnél keresőoptimalizált honlapot, minden egyes apró kritériumnak meg kell annak a websitenak felelnie, nincs hibalehetősége a honlapkészítőnek sem!
Mennyi a honlapkészítés valódi ára? Mennyibe kerül egy jó honlap?
Ahogy fent említettem, nyílt forrássákódú rendszerekért semmi pénzt ne adj ki, felejtsd el a WordPress, Yoomla és hasonló „összekattingatós” rendszerekből honlapokat készítő cégeket. Csak az egyedi forráskóddal dolgozó webdesigner cégekkel állj szóba. Velük is nagyon korrekten meg lehet állapodni arról, mi történik akkor, ha esetleg megszűnné a cégük, vagy esetleg a kapcsolatunk velük. Az, hogy mennyibe is kerül valójában egy honlap, természetesen nagyon sok tényezőtől függ. Kedvező árat könnyű kiharcolni, hiszen sokan vannak a piacon, de csak az értékkel összhangban érdemes alkudozni. Ebben is szívesen segítünk.
Gyakori kérdések
Mi az a honlapkészítés?
A honlapkészítés egy holnap (vagy webhely) megtervezésének, elkészítésének, illetve tesztelésének folyamata.
Mik a honlapkészítés lépései?
Először ki kell tűznöd a honlap célját, majd választanod kell egy designt is hozzá. A kész honlapot tesztelni kell, mielőtt nyilvánosan is publikálásra kerülne.
Mik a honlapkészítés szempontjai?
Manapság a látogatóorientált honlapkészítés célszerű. Ez azt jelenti, hogy a honlapkészítés minden szempontja a felhasználók, látogatók céljait kell szolgálja. Ilyen szempontok például a navigáció, a tartalom, a biztonság, és a sebesség is.
A honlapkészítés ára
A honlapkészítés ára sok mindentől függ, a honlap funkcióitól, a grafikai összetettségtől. Amennyiben kíváncsi vagy rá, mi mennyiért készítünk Neked honlapot, kérd ajánlatunkat MOST!