A klasszikus értelemben a marketing értéket teremt és cserét ösztönöz. 2025-ben ez kiegészül a folyamatos tanulással és azonnali reakcióval a digitális csatornákon. A „State of Marketing 2025” (HubSpot) adatai alapján a siker lényege ma az ügyfélút teljes...
A linkfarm definíciója
A linkfarm egy lekezelő kifejezés olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos, egymáshoz nem kapcsolódó témájú hivatkozást tartalmaznak. Például egy olyan autókkal foglalkozó webhelyet kell elképzelni, amelyen fogyással, esküvőszervezéssel és jógagyakorlatokkal kapcsolatos linkek vannak elhelyezve.
Linkfarmok a gyakorlatban
Az ilyen jellegű linkgyűjtő oldalak lényege, hogy a gyűjteményedben elhelyezett oldalak visszahivatkoznak a saját webhelyedre (reciprokális link), így az ezen oldalakon található, rád mutató linkeken keresztül forgalmat termelhetsz magadnak. Mivel így egyszerre több oldal is hivatkozik rád, ezzel növelve linknépszerűségedet a keresőmotorok szemében.
Legalább is, ez volt a helyzet valaha. Manapság a Google, a Yahoo és más keresőmotorok erősen büntetik a linkfarmokat, és gyakran bannolással (kizárással) „jutalmazzák” őket.