Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A linkelés definíciója
A linkelés saját webhelyed (vagy valamelyik aloldala) linkjének (hivatkozásának) elhelyezése más webhelyeken, és ezzel a forgalom megnövelése saját webhelyeden. Egy ilyen célból sikeresen elhelyezett link az úgynevezett visszahivatkozás. A linkelés gyakran (de nem minden esetben) linkcserével jár, ami azt jelenti, hogy te is elhelyezel egy linket saját webhelyeden, ami a rád hivatkozó webhelyre mutat.
A linkelésnek számos módja van, ezek közül néhány:
- Linkcsere. A Linkcsere lényege, hogy felkérsz egy másik webmester, hogy helyezzen el egy, a te webhelyedre mutató linket a saját webhelyén, cserébe pedig te is elhelyezel egy rá mutató linket a saját webhelyeden. Ilyenkor egy úgynevezett reciprokális link jön létre.
- Ha írsz egy cikket, aminek a végén egy információs részben elhelyezed saját hivatkozásodat, és ezt beküldöd több cikkgyűjtő webhelyre, akkor a cikkedet felhasználó webmesterek a cikkeddel együtt a benne található linkedet is elhelyezik majd webhelyeiken (amennyiben ezt engedélyezed számukra).
- Hozzászólások írásával olyan fórumokba, amelyek engedélyezik egy egyedi aláírás megadását (amelyben elhelyezhetsz egy saját webhelyre mutató linket).
- Linkek vásárlásával magas PageRankkal rendelkező webhelyektől.
- Ha igényes tartalmakat teszel közzé webhelyeden, akkor nagy valószínűséggel sokan jelölik meg majd oldaladat kiváló forrásként az adott témakörben.
- Közösségi könyvjelző oldalak és közösségi hálózati oldalak használatával.
- SEO-val, azaz keresőoptimalizálással, amely célja a jobb helyezés elérése a keresőmotorok találati listáján.
A webhelyforgalom fellendítésével kapcsolatban két elterjedt elmélet fogalmazódott meg.
Az egyik elmélet szerint a legfontosabb a keresőmotorok találati listáinak első oldalára kerülni, és minden erőfeszítést erre fordítani, máskülönben a webhely semmit sem ér majd el, ha az emberek nem találnak rá a keresőmotorokon keresztül.
A másik elmélet szerint csak egy olyan stratégiailag kitervelt linképítési kampánnyal biztosítható egy webhely forgalma, amely célja a webhelyre mutató link minél több oldalon való elhelyezése. Ez a módszer biztosítja, hogy a forgalom nincs a keresőmotorok algoritmusaira utalva, amelyek képesek egyik napról a másikra megváltozni, és ezzel súlyos veszteségeket okozni a webmesterek számára.