Keresztértékesítés - Cross-Selling az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Keresztértékesítés

Keresztértékesítés


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


A keresztértékesítés definíciója

A keresztértékesítés azt jelenti, hogy egy vásárlónak további kapcsolódó, kiegészítő próbálsz eladni. A keresztértékesítés a marketing egyik leghatékonyabb formája.

 

A keresztértékesítés nem felülértékesítés

Ezt a két fogalmat gyakran keverik egymással, azonban nem ugyan azt jelentik. Míg a keresztértékesítés fent már definiáltuk (kapcsolódó termékek, kiegészítők felajánlása), a felülértékesítés célja egy drágább terméket eladni a vásárlónak a helyett, amit kinézett magának.

 

Példák a keresztértékesítésre

Számos cég keresztértékesítéssel szerzi bevételének nagy részét, hiszen sokan árusítanak kiegészítő, kapcsolódó termékeket kínálatukon belül. Ezek a kiegészítő termékek egy webáruházban a termék adatlapján jelennek meg a „Gyakran vásárolják együtt” részben, vagy egy eladó is felajánlhatja őket a vásárlóknak, mikor a kasszához lépnek fizetni.

Íme néhány kézzelfoghatóbb példa a keresztértékesítésre:

  • Egy horgászati szaküzlet eladója javasolhatja egy vevőnek, hogy vegyen egy extra tekercs damilt és néhány horgot újonnan vásárolt horgászbotjához.
  • Egy gyorsétteremben az eladó megkérdezheti a vendégtől, hogy menüben kéri-e a rendelését (pl. plusz krumplival, üdítővel).
  • Egy webáruház rendelési űrlapján megjelenhetnek azok a termékek, amiket a korábbi vásárlók gyakran rendeltek meg együtt a kiválasztott termékkel.
  • Egy fotós szaküzletben az eladó javasolhatja a vevőnek, hogy kamerája mellé egy objektívet és egy memóriakártyát is vásároljon.

 

Tippek a hatékony keresztértékesítéshez

  • Mindenképpen említsd meg azokat a kiegészítőket, amelyek nélkül a vásárolt készülék nem használható megfelelően (jó példa erre a memóriakártya egy fényképezőhöz).
  • Kínálj csomagajánlatokat, amelyek minden szükséges kiegészítőt tartalmaznak az adott készülék használatához.
  • Kínálj kedvezményes árat, ha a vásárló csomagban vásárolja a termékeket.
  • Mutasd be, hogy az adott termék hogyan használható a szóban forgó kiegészítővel.
  • Érvelj úgy, hogy az ügyfél hajlamosabb legyen igent mondani a keresztértékesítés ajánlatára. Például egy étteremben a pincér azzal győzhet meg egy vacsorázó párt a desszertről, hogy azt javasolja, osztozzanak meg egy adagon.



Gyakori kérdések


Mi az a keresztértékesítés?

A keresztértékesítés egy marketingmódszer, amelynek lényege, hogy kiegészítő, kapcsolódó termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz fel egy ügyfelednek ahhoz, amit vásárolni készül.


Milyen formái vannak a keresztértékesítésnek?

A keresztértékesítés működik személyes vásárlásokkor és online rendelések esetében is. Egy cipőboltban dolgozó eladó pl. fényezőpasztát kínálhat egy új pár alkalmi cipőhöz, egy webáruházban pedig megjelenhetnek a termék adatlapján azok a termékek, amik hasznos kiegészítők lehetnek hozzá.


Mi a különbség a keresztértékesítés és a felülértékesítés között?

Keresztértékesítés az, amikor plusz kiegészítő termékeket próbálsz eladni a vevőnek. Felülértékesítés az, amikor a kinézett termék helyett egy értékesebb alternatívát kínálsz fel neki.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Telekonferencia

A telekonferencia definíciója A telekonferencia olyan konferencia, amely telefonon...

Hotel marketing

A hotel marketing definíciója A hotel marketing (vagy szállodamarketing)...

Csoportos email

Mi is az a csoportos email?   A csoportos email többnyire olyan csoportosan...

USP

Az USP definíciója Az USP az angol „unique selling proposition”...

Tagsági webhely

A tagsági webhely definíciója Egy specifikus témakör...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.