A célközönség, mint marketinges koncepció

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Célközönség

Célközönség


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A célközönség definíciója

A célközönség azokat az embereket és cégeket foglalja magába, akik/amik jó eséllyel érdeklődnének egy cég kínálata iránt.

A célközönségek tagjai között általában valamilyen demográfiai hasonlóság áll fenn – például egy azonos korcsoportba tartoznak, azonos neműek, egy adott területen laknak, hasonló végzettségűek, vagy hasonló a keresetük. Persze egy cég más szempontok alapján is meghatározhatja célközönségét (például igények, stb.)

 

A célközönségek szerepe

Egy meghatározott célközönség nélkül egy cég temérdek pénzt költhet el olyan marketingre, ami egyszerre szól mindenkinek, mégsem szólít meg senkit. Ha azonban közvetlenül sikerül elérned azokat, akik érdeklődnek kínálatod iránt, akkor sokkal kedvezőbb arányban térülnek majd meg a marketingbe fektetett összegek.

Mielőtt azonban megfogalmaznád marketingüzeneteidet, illetve eldöntenéd, hogy hogyan kommunikálod majd ezeket, meg kell ismerkednek azokkal, akiknek ezek az üzenetek szólnak majd. Ahhoz, hogy az emberek pozitívan reagáljanak egy marketingüzenetre (hirdetés, email, stb.), tudniuk kell azonosulniuk azzal – érezniük kell, hogy az üzenet valóban nekik szól. Ha mindez sikerül, akkor egy személyes kapcsolat jön létre célközönséged tagjaival, akik így már bízni is elkezdhetnek márkádban.

 

Ha például a nyugdíjas korosztályt szeretnéd elérni marketingeddel, akkor jó eséllyel magazinokban feladott hirdetésekkel és TV reklámokkal teheted meg ezt a leghatékonyabban. Ha azonban fiatalabb anyukákat próbálsz megszólítani üzeneteiddel, akkor jobb, ha az interneten, például a népszerűbb közösségi platformokon próbálkozol ezzel.

 

A célközönségek meghatározása

Célközönségedet leghatékonyabban úgy határozhatod meg, hogy először is elgondolkodsz rajta, hogy milyen igényeket elégítenek ki, vagy milyen problémákat oldanak meg termékeid és szolgáltatásaid – azaz, hogy milyen fájdalmi pontokat céloznak meg.

A következő lépés kideríteni, hogy kik rendelkeznek ezekkel a fájdalmi pontokkal. Ha például céged kerti öntözőrendszerek gyártásával és telepítésével foglalkozik, akkor a megcélzott probléma például egy nagyobb kert rendszeres öntözése lehet. Ez nem mindenki számára kivitelezhető egy kannával vagy egy slaggal, így olyan személyek lennének ideális ügyfelek cégednek, akiknek kihívást jelent rendszeresen meglocsolni egész kertjüket, vagy pázsitjukat. Ebben a példában tehát célközönségedet az otthoni kerttulajdonosok alkotják majd.

Minél konkrétabban tudod meghatározni célközönségedet, annál hatékonyabb marketingüzeneteket fogalmazhatsz meg nekik emailjeidben, közösségi médiás tartalmaidban vagy hirdetéseidben. Továbbra is a fenti példával élve, általában azoknak jelent problémát egy nagyobb kert rendszeres locsolása, akik nem érnek rá mindig ezzel foglalkozni, vagy szeretnék megkímélni magukat a munka fáradozásaitól. Ilyenek például az elfoglaltabb, sokat utazó kerttulajdonosok, illetve az idősebb korosztály képviselői.

Ezeket a csoportokat tovább szűkítheted helyi célzással, ha például csak egy 50 km-es körzeten belül kínálod szolgáltatásaidat.

 

Ha terméked jellegéből adódóan általánosabb, akkor kevésbé precíz célzás is elegendő lesz ahhoz, hogy rátalálj célközönségedre. Minél szűkebb réspiacot szeretnél megcélozni, annál többet kell tudnod ideális ügyfeleidről, hogy marketingüzeneteid célba érjenek.

Ezeket az információkat többek között piackutatással, felmérésekkel, illetve a versenytársak elemzésével szerezheted meg.

 

A célközönségek esetleges hátrányai

A célközönségek használatának egyik lehetséges hátránya, hogy céged látásköre túlságosan beszűkülhet, miközben egy adott célcsoportra összpontosít, és figyelmen kívül hagyja a többi lehetséges ügyfelet, akiket szintén megcélozhatna.

Még a legalaposabban felkutatott és meghatározott célközönségekbe sem tartozik bele minden lehetséges, ideális ügyfél ezért fontos, hogy a célközönségeket csak célzási alapként használd, ne pedig exkluzív jelleggel.

Továbbá, ahogy kínálatod idővel bővülni kezd, úgy célközönséged is egyre tágulhat majd, különösen, ha új termékeid és szolgáltatásaid új problémákra kínálnak megoldást, és új igényeket is kielégítenek.




Gyakori kérdések


Miért van szükség célközönségekre?

A célközönségek eredményesebb és költséghatékonyabb marketinget tesznek lehetővé. Ha egy cég tudja, kiknek szólnak üzenetei, akkor sokkal hatékonyabban tudja célba juttatni azokat.


Hogyan határozhatom meg a célközönségemet?

Tudd, hogy termékeid és szolgáltatásid milyen problémákat oldanak meg, és milyen szükségleteket elégítenek ki. Azok az emberek és cégek alkotják célközönségedet, akik ilyen problémákkal és szükségletekkel rendelkeznek.


Mi az a célközönség?

Azok az emberek vagy cégek tartoznak egy cég célközönségéhez, akik jó eséllyel érdeklődnének az adott cég kínálata iránt.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Premier Google Partner

Ezt a rangot 2016-ban hozták létre. Az olyan ügynökségeket...

Google

A Google definíciója A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja,...

Árképzés

Mi az az árképzés? Egy termék sikeres marketingjének egyik...

Kapuőr

A kapuőr definíciója Amikor felkeresed egy cég valamelyik fő...

Kulcsszó címke

A kulcsszó címke definíciója A kulcsszó címke olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.