Ismerd meg az árképzés, azaz a pricing pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

EN

Árképzés



 

Mi az az árképzés?

Egy termék sikeres marketingjének egyik legfontosabb szempontja a megfelelő árképzés, azaz egy termék megfelelő árának meghatározása. A „megfelelő” ilyen értelemben azt az összeget jelenti, amelyért a terméket a lehető legnagyobb profitért lehet értékesíteni.

A megfelelő ár megszabása nem egyszerű feladat. Ha túl nagy, akkor az emberek nem fogják megvásárolni a termékeket (még ha kiváló értékesítési szöveg is tartozik hozzá), ha pedig túl alacsony, akkor a profit csak minimális lesz. Az alacsony árra a vásárlók számára azt jelentheti, hogy a termék rossz minőségű.

 

A megfelelő árképzéshez számos pszichológiai szempontot kell figyelembe venni

A megoldás a különböző árak tesztelésében rejlik. Ez az internetes környezetben egyszerű, hiszen az árakat pillanatok alatt meg lehet változtatni.

 

Létezik egy marketing trükk, az úgynevezett „dinamikus árazás”, amely egyfajta ösztönzés az vásárló felé, hogy ne késlekedjen a vásárlással. Lényege, hogy az értékesítési oldalon fel kell hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a termék ára folyamatosan nőni fog (minden órában, minden másnap, minden héten, tehát bizonyos megszabott időközökkel). Ezt látva sokan azonnal megvásárolják a terméket, hogy megelőzzék az áremelést.

 

Az árképzésben nagyon fontos a 20/80-as szabály, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek 20%-a termeli az összes jövedelem 80%-át. Ez azt jelenti, hogy nagyjából az emberek egyötöde hajlandó többet költeni a többieknél. Ehhez több árképzési ajánlattal érdemes alkalmazkodni, például egy alacsonyabb árú készüléket, egy bővített árú készüléket kiegészítőkkel, stb.

 

A három fő árképzési elv

 

Költségalapú árképzés

Ez a módszer elméletben (de gyakorlatban nem mindig) figyelmen kívül hagyja, hogy a többi értékesítők hogyan szabják meg árukat ugyan arra vagy egy nagyon hasonló a termékre, és az árat a költségek szerint állítja be.

 

Jó példa erre a haszonkulcsos árazás. A hangszerek árképzésében például egy hangszereknek két haszonkulcsa lehet: A haszonkulcs, ahol a dobok és gitárok ára a kiskereskedelmi ár 50%-a, VAGY B haszonkulcs, ahol a vonós hangszerek ára a kiskereskedelmi ár 60%-a. Természetesen ezek csak példák – a különböző kereskedők, viszonteladók más százalékokat használnak.

 

Versenyszerű árképzés

Versenyszerű árképzésről akkor beszélünk, amikor a viszonteladó a versenyhelyzetet is felméri, mielőtt megszabná egy termék árát. Figyelembe veszi, hogy mások mennyiért árulják az adott, vagy egy nagyon hasonló terméket. A kereskedő talán ugyan azt az árat szabja meg, ezzel megfosztva versenytársát az árelőnytől, vagy az alá megy valamivel, hogy ő maga kerüljön enyhe árelőnybe.

 

Keresletalapú árképzés

Ez a módszer a növekvő vagy csökkenő kereslet hatására léphet életbe. Például meglehet, hogy egy kereskedő megemeli termékei árát, ha azokból csak korlátozott készletei vannak. Az ingatlanpiacon, különösen a lakóházak terén nagyon gyakori ez a megoldás, elvégre minden ház egy teljesen egyedi termék, és nincs belőle még egy (kivéve persze egy azonos mintára készült lakóházakból álló lakótelepen).

 

A másik véglet az, amikor egy termék iránt csökkenni kezd a kereslet, és ilyenkor szükségessé válhat alacsonyabb árakat szabni a készlet kiürítéséhez.




Gyakori kérdések


Mi az az árképzés?

Az árképzés az a folyamat, amely során meghatározzák egy termék megfelelő árát.


Mi számít megfelelő árnak?

A megfelelő ár az az összeg, amiért egy terméket a lehető legnagyobb profittal lehet értékesíteni.


Mik az árképzés fő elvei?

Három fő árképzési elvet különböztetünk meg: költségalapú árképzés, versenyszerű árképzés, keresletalapú árképzés.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!