Probléma

Probléma

A probléma definíciója

Az emberek sokkal valószínűbb, hogy megvásárolnak egy terméket vagy szolgáltatást, ha úgy vélik, hogy az megoldást kínál egy problémájukra. Ez a marketing egyik alapkoncepciója. A márkák számára tehát fontos, hogy kínálatukat megoldásokként prezentálják ideális ügyfeleik problémáira.

 

A problémák megoldása

A cégeknek először is meg kell ismerniük célközönségüket, hogy tudják, milyen problémákkal küszködnek ideális ügyfeleik – vagyis, hogy milyen fájdalmi pontjaik, szükségleteik vannak. Ezen információk birtokában egy cég termékeket és/vagy szolgáltatásokat hozhat létre, amelyeket e problémák megoldásaiként „marketingezhetnek”.

A marketing zöme manapság az interneten zajlik (online marketing), és különféle kampányokon és marketingcsatornákon keresztül képes eljuttatni ezeket az üzeneteket a célközönséghez. Egy márka akár identitását is átalakíthatja, hogy még hitelesebben tudja prezentálni megoldásait ügyfelei problémáira.

Sok márka manapság első sorban nem termékei minőségéről áradozik, hanem inkább azt emeli ki fő értékajánlatként, hogy milyen hasznosak ezek a termékek a fogyasztóknak.

Természetesen manapság számos cég követi ezt a stratégiát, így aki versenyben szeretne maradni, annak bizonyítania is kell, hogy valóban az ő termékei a legjobb választások. Ezt az elégedett ügyfelek hozzászólásainak, visszajelzéseinek kiemelésével lehet elérni, hiszen ezek hitelesen igazolják a termékek hasznát, minőségét, illetve problémamegoldó-képességét.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink