Partnerprogram

Partnerprogram

A partnerprogram definíciója

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen termékeket hirdető partner segítségével szeretné megnövelni, akkor partnerprogramot indít. Egy partnerprogramba minden érdeklődő bekapcsolódhat, és népszerűsítheti, reklámozhatja az adott termék(ek)et. A partnereken keresztül eladott termékek árából a partnerek egy bizonyos részesedést kapnak, ez az úgynevezett közvetítői díj.

 

Milyen előnyöket hordoz magában a partnerprogram?

A partnerprogram legnagyobb előnye, hogy ingyenes forgalom termelhető vele az értékesítési weboldalon. A közvetítői díjat csak akkor kell kifizetni a partnernek, amennyiben az általa közvetített látogató vásárol is valamit az oldalon.

 

A partnerprogram működtetése

A partnerprogram működtetéséhez (többek között) két alapvető dologra van szüksége a kereskedőnek: egyrészt közvetítői díjat kell kínálni a partnereknek, másrészt mindegyikőjük számára biztosítani kell egy partner hivatkozást, hogy az általuk közvetített vásárlókat az ügyfelekhez lehessen csatolni. A kereskedőnek ezek mellett biztosítania kell, hogy a partnerek minél hamarabb megkapják a díjaikat, ezzel további együttműködésre (reklámozásra) ösztönözve őket. Érdemes továbbá megkönnyíteni az üzletfelek munkáját ingyenesen elérhető email sablonok, szöveges hirdetések, reklámcsíkok (banner) és hasonló hirdetési eszközök biztosításával számukra.

 

Ez mind egy partnerprogram működtetésének része. A kereskedők számára több olyan eszköz is elérhető, amelyek segítenek automatizálni ezen feladatok legtöbbjét. A kereskedők alkalmazhatnak számítógépes szoftvert, online szolgáltatást (egyes fizetés-feldolgozó rendszerek mind a közvetítői díjak, mind az átutalások lebonyolítását is intézik), vagy akár partnerhálózatot is igénybe vehetnek, azonban ez utóbbi szolgáltatás extra költségekkel járhat, amelyeket a hálózatnak fizet a program működtetője.
 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink