Email szűrő
Az email szűrő definíciója
Az email szűrők lehetővé teszik egy felhasználó számára, hogy beérkező emailjeit különféle kritériumok szerint külön kategóriákba válogathassa, vagy hogy egyéb automatikus műveleteket végezhessen velük (pl. törlés, archiválás, megjelölés fontosként, stb.) A beérkező emailek kerülhetnek például automatikusan egy „Munka”, egy „Személyes” és egy „Egyéb” mappa valamelyikébe.
Az email szűrők elsődleges célja a beérkező emailek kezelése. Szűrési szempont lehet például a feladó email címe, a tárgy tartalma, vagy esetleg az email tartalma is.
Az email szűrőket az email szerver vagy szoftver kezeli. Miután a szerver (vagy szoftver) megkapja az emailt, a beállított szűrők szerint elraktározza azt. Például ha egy „Munka” szűrővel ellátott címről érkezik az email, akkor az automatikusan a felhasználó „Munka” mappájába kerül majd.
Sok email szolgáltató – például a Google Gmailje – néhány beépített szűrővel is rendelkezik. Ezek többé-kevésbé pontosan képesek azonosítani a különböző egyébként szűretlen emaileket, és tartalmuk alapján néhány alapvető mappa (a Gmail esetén Elsődleges, Közösségi, Promóciók, Frissítések, Fórumok) egyikébe helyezni őket.
Az email szűrők továbbá hasznosak lehetnek a kéretlen forrásból származó, vagy kéretlen tartalmú emailek szűrésére is. Sok email kezelő szoftver vagy szolgáltató lehetővé teszi például, hogy a megadott kritériumok alapján kéretlennek azonosított üzenetek azonnal törlésre kerüljenek, így azok nem zavarják a felhasználót.
Gyakori kérdések
Mi az az email szűrő?
Az email szűrők segítségével egy felhasználó beállíthatja, hogy email kliense automatikusan kezelje beérkező üzeneteit az általa megadott, tetszőleges szabályok szerint. Egyes email szolgáltatók saját szűrőket is kínálnak – a Google pl. szűri a spamet.
Milyen email szűrők vannak?
Beállítható például, hogy egyes feladók emailjei rögtön a „Család” vagy „Munka” mappákba kerüljenek, vagy rögtön törlődjenek, ha nemkívánatos feladóktól érkeznek.