Dedikált IP - Dedicated IP az online marketing szakszótárban

EN

Dedikált IP



A dedikált IP definíciója

Az IP az Internet Protokoll rövidítése – az IP cím egy olyan egyéni cím, amellyel minden olyan számítógép rendelkezik, ami kapcsolódik valamilyen hálózathoz, például az internethez. Az IP cím egyéni azonosítóként működik, ami alapján meghatározható, hogy egy készülék vagy webhely hol helyezkedik el az adott hálózaton belül.

 

IP CÍM jelentése; IP cím tudnivalók

Léteznek dedikált és megosztott, vagy közös IP címek is.

 

A megosztott IP címek olyan címek, amelyet több webhely is használ egy webszerveren belül. Ilyen esetben a webszervernek külön ki kell keresnie, hogy a felhasználó melyik webhely irányába indított lekérést. Ilyen esetben fontos, hogy a webhely domain nevét használja a felhasználó, mert az IP cím nem biztos, hogy azt a webhelyet adja majd vissza, amit keres.

 

Dedikált IP használata esetén egy webhelynek saját IP címe van, amin nem kell osztoznia egyetlen másik webhellyel sem. Ilyenkor a felhasználó a domain nevet, vagy akár az IP címet is megadhatja a böngészőnek, és mindkét esetben ugyan az a webhely jelenik majd meg neki.

 

 

Milyen előnyei vannak egy dedikált IP cím használatának?

IP CÍM előnyei

Bármikor hozzáférést biztosít a webhelyedhez

Néha nagyon fontos ellenőrizni, hogy hogyan mutat majd egy webhely, mielőtt rámutatnád a domain nevet a szerverre, és beindítanád webhelyedet. Egy dedikált IP cím lehetővé teszi, hogy közvetlenül elérd a szervert anélkül, hogy módosítanod kellene a domain név DNS beállításait.

 

Előnyös az email küldő hírneve szempontjából

Mint már említettük, ha webhelyed közös IP címről működik, akkor annak néhány kiszámíthatatlan következménye lehet. Az egyik ilyen potenciális hátrány, hogy ha a megosztott IP címről valakit spamelésen érnek (akár jogosan, akár tévesen), és blokkolják a feladó címét, akkor azzal minden más feladó is blokkolásra kerül, akivel osztozott az adott IP címen. Ennek az a következménye, hogy egy valaki hibájából senki sem küldhet az adott címzettnek emaileket. Egy dedikált IP cím esetén biztosra veheted, hogy ha tisztán végzed az email küldést, akkor nem fogsz mások hibái miatt hátrányos helyzetbe kerülni.

 

Jó hatással van a céges identitásra

Amennyiben webáruházat, vagy más, online vásárlásra lehetőséget nyújtó webhelyet szeretnél üzemeltetni, és nem egy harmadik féllel intézteted a tranzakciók lebonyolítását, akkor elengedhetetlen, hogy saját, dedikált IP címet szerezz, amire egy biztonságos SSL tanúsítványt telepíthetsz, hogy ezzel biztosítsd ügyfeleid adatait.




Gyakori kérdések


Mi az a dedikált IP?

A dedikált IP olyan IP (Internet Protokoll) cím, amely csak egy webhelyhez tartozik, így a webhelynek nem kell osztozkodnia rajta más webhelyekkel.


Mi a különbség a dedikált és a megosztott IP-k között?

A dedikált IP címet csak egy webhely, míg a megosztott IP címet több, egy szerverhez tartozó webhely használhatja.


Mire jó a dedikált IP?

Segít a webhely tesztelésében, védi az email feladói cím hírnevét, és előnyös a céges identitás számára is.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!