notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a kosárelhagyási arány? Hogyan lehet kiszámolni a kosárelhagyási arányt, és miért olyan fontos folyamatosan nyomon követni? Gyakorlati példák és magyarázat!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Szakszótár > Kosárelhagyási arány

Kosárelhagyási arány


Mi az a kosárelhagyási arány?

A kosárelhagyási arány azon online látogatók aránya, akik árucikkeket helyeznek ugyan egy webáruház digitális bevásárlókosarába, de végül mégsem vásárolják meg azokat, hanem elhagyják őket. Ez lényegében azon érdeklődő lehetséges ügyfelek arányát mutatja meg, akik vásárlás nélkül hagyják el a webhelyet (az összes létrehozott, de üresen hagyott bevásárlókosárhoz képest).

 

Miért fontos mutató a kosárelhagyási arány?

A magas kosárelhagyási arány arra engedhet következtetni, hogy valami nincs rendben a vásárlási folyamattal. Elképzelhető, hogy a felhasználók túl bonyolultnak tartják, túl sok lépésből áll, nem egyértelmű, vagy egyszerűen valamilyen technikai okból kifolyólag nem működik rendesen.

 

Hogyan csökkenthető a kosárelhagyási arány?

Minden webáruháznak vannak olyan látogatói, akik behelyeznek néhány terméket a kosárba, de végül nem vásárolják meg azokat. Ha azonban a magas forgalom ellenére nagy a kosárelhagyási arány, akkor érdemes utánanézni, hogy vajon miért döntenek így a „majdnem vásárlók”.

 

Egy másik opció emlékeztető emaileket küldeni a látogatóknak, hogy termékeket hagytak a kosarukban. Néhány ilyen üzenet kiküldésével az elszalasztott vásárlások akár 5-11%-át is vissza lehet szerezni.

 

Hogyan számítható ki a kosárelhagyási arány?

A kosárelhagyási arány kiszámításához el kell osztani az összes sikeres vásárlás számát a létrehozott bevásárlókosarak számával. Az így kapott eredményt ki kell vonni 1-ből, majd ezt megszorozni 100-zal:

 

1 - (sikeres vásárlások száma / létrehozott bevásárlókosarak száma) × 100

 

Tehát, ha egy hónapban 200 sikeres vásárlás megy végbe a webáruházban, de összesen 550 bevásárlókosár jött létre, akkor:

 

1 - (200/550) × 100 = kerekítve nagyjából 64%-os kosárelhagyási arányról beszélünk.

 

A kosárelhagyási arány, mint mutató előnyei

A kosárelhagyási arány mutató legfőbb előnye, hogy betekintést nyújt webhelyed (webáruházad) látogatóinak viselkedésébe, hiszen utalhat arra, hogy mennyire jól kidolgozott a rendelési folyamatod. Ha sikerül nyomon követned, hogy pontosan mely lépéseknél hagyják el a látogatók kosaraikat, akkor még könnyebben rátalálhatsz a folyamat leggyengébb pontjaira.

 

A kosárelhagyási arány, mint mutató hátrányai

Habár kellő kontextussal nagyon hasznos mutató, a kosárelhagyási arány önmagában nagyon megtévesztő lehet. Például ha nagyon kevés látogató érkezik webáruházadba, vagy kevesen vásárolnak, akkor a kosárelhagyási arány nem lesz elég megbízható, mert túl kicsi adathalmazból számíthatod csak ki.

 

Érdemes tehát olyan KPI-ket is követni mellette, mint a rendelések átlagértéke, a bruttó haszonkulcs, a webhelysebesség, és a konverziós arány.

Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

affiliate marketing

Mi az az affiliate marketing? Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely...

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...

Beszerzés

Beszerzés, Cselekvés alapú árazás (CPA)   Egy olyan reklám-árszabási forma, amely...

Természetes listázás

Másnéven „organikus találatok” – ezek a keresőmotorokban...

Rossz lead

Mi is az a rossz lead?   Azok az érdeklődő személyek a rossz lead...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.