Közösségi keresekedelem

Közösségi keresekedelem

 

A közösségi kereskedelem definíciója

Közösségi kereskedelemnek nevezzük azt, amikor valaki közvetlenül a közösségi médián adja el termékeit. A közösségi kereskedelem során a teljes vásárlói élmény a közösségi médián történik, a felfedezéstől kezdve egészen a rendelés leadásáig.

 

Jelenleg a Facebook, az Instagram, illetve a Pinterest a legnépszerűbb platformok, amelyek ilyen funkciókat kínálnak.

 

A közösségi kereskedelem lényegében úgy néz ki, hogy a felhasználó meglát egy terméket egy bejegyzésben (például egy képen az Instagram hírfolyamán), majd néhány koppintással közvetlenül az alkalmazáson belül megveszi azt. Tehát a vásárlónak el sem kell hagynia a közösségi alkalmazást ahhoz, hogy megvehesse a terméket.

 

Közösségi keresekedelem

Közösségi kereskedelem jellemzői

 

  • Egyszerű vásárlási folyamat: A vásárlók néhány kattintással megvásárolhatják a termékeket a platformon belül, anélkül, hogy más webhelyre kellene navigálniuk.
  • Közösségi interakció: A vásárlók megoszthatják véleményüket a termékekről, kérdéseket tehetnek fel, és kapcsolatba léphetnek a márkák képviselőivel a platformon.
  • Személyre szabás: A platformok algoritmusai a vásárlók korábbi tevékenységei alapján személyre szabott termékajánlásokat jelenítenek meg.
  • Hatékony marketing: A márkák célzott hirdetéseket futtathatnak a platformon, hogy elérjék a kívánt célközönséget.

 

A közösségi kereskedelem nem közösségi értékesítés, és nem is e-kereskedelem

A közösségi kereskedelmet sokan keverik a közösségi értékesítéssel. A két kifejezés valóban nagyon hasonlít egymáshoz, azonban két különböző dologról van szó: a közösségi kereskedelem az, amikor valaki termékeket ad el a közösségi médián. Ezzel szemben a közösségi értékesítés az, amikor egy cég igyekszik erős kapcsolatokat kialakítani lehetséges ügyfeleivel.

A közösségi kereskedelem továbbá nem ugyan az, mint az e-kereskedelem. Az e-kereskedelem azt jelenti, hogy valaki egy webhelyen, vagy egy márkás alkalmazáson keresztül adja el termékeit a vásárlóinak. Amikor ez a közösségi médián történik, akkor az már közösségi kereskedelemnek számít.

 

Tippek a hatékony közösségi kereskedelemhez

Ne feledkezz meg a „közösségi” aspektusról

Ahhoz, hogy kiváló közösségi kereskedelmi élményt nyújthass vásárlóidnak, ki kell venned a részed a „közösségi” részből is.

Nem elég szimplán feltölteni egy katalógust, és abban bízni, hogy az emberek elkezdenek majd vásárolni belőle. Légy jelen, légy aktív! Válaszold meg az emberek kérdéseit, nyújts nekik segítséget, és állíts be chatbotot, hogy akkor is továbbsegíthesd őket vásárlói utazásukon, amikor épp nem érsz rá.

 

Figyelj oda

Közönséged, ideális vásárlóid nap mint nap megosztják gondolataikat bejegyzéseid hozzászólásai között, illetve saját profiljuk nyilvános bejegyzéseiben. Figyelj oda ezekre a megnyilvánulásokra, és lépj közbe, ha valahol segítséget tudsz nyújtani az embereknek.

A közösségi megfigyelő eszközök sokat segíthetnek ebben.

 

Kérd ki ügyfeleid véleményét

Az emberek túlnyomó többsége nagyon is odafigyel arra, hogy a korábbi vásárlók miket írnak egy termékről az interneten. Ha tehát van egy olyan terméked, amiről tudod, hogy az emberek elégedettek vele, akkor kérd meg őket, hogy osszák is meg pozitív véleményüket róla.

Ezt megteheted például egy automatikus utánkövető emaillel, amit a vásárlás után néhány nappal küldesz ki, vagy egy verseny formájában, amire egy, a termék használata közben készült képpel nevezhetnek ügyfeleid. A cél, hogy közösségi bizonyítékot szerezz arról, hogy miért a te márkád vagy a jó választás az emberek számára.

Miután sikerült megszerezned ezeket a pozitív véleményeket, oszd meg őket a közösségi médián is – például az ügyfelek által készített képek formájában. Egy másik opció élő felvételt készíteni, amin elégedett ügyfeleid is megjelennek. Légy kreatív!

 

Tedd zökkenőmentessé a vásárlási folyamatot

Minél egyszerűbbé teszed a vásárlási folyamatot, annál többen csinálják majd végig azt. De mit tehetsz ennek érdekében eladóként, ha a teljes folyamatért a közösségi médiás platform infrastruktúrája felel?

Ügyelj rá, hogy a termékek leírása minden fontos adatot tartalmazzon, és így az érdeklődőknek ne kelljen elhagyniuk az alkalmazást, hogy további információkat keressenek róla. Továbbá alkalmazz automatikus kitöltés opciókat, hogy felgyorsítsd a vásárlási folyamatot, és üzemeltess chatbotot, ami válaszol a vásárlók leggyakoribb kérdéseire.

 

Ne a drágább termékeidet próbáld eladni a közösségi médián

Az emberek kevésbé szívesen fizetnek nagyobb összegeket olyan dolgokért, amiket nem láttak személyesen. Érdemes tehát a közösségi médián is azokat a termékeket feltüntetni, amelyek néhány ezer forintosak csupán, és az impulzusvásárlók is szívesebben rájuk bólintanak.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink