Kereső újracélzás

Kereső újracélzás

 

A kereső újracélzás definíciója

A kereső újracélzás a remarketing egyik típusa. Kereső újracélzás során a keresőplatform a felhasználók keresési és böngészési előzményeihez igazítja, hogy milyen hirdetéseket jelenítsen meg nekik. Ezek a dinamikusan megjelenő hirdetések tehát jó eséllyel érdeklik majd a felhasználót.

 

A kereső újracélzás és a webhely újracélzás közötti különbség

A kereső újracélzást gyakran keverik a webhelyalapú újracélzással. Tény, hogy ezek a taktikák hasonlóak, de van néhány olyan különbség köztük, amiket fontos észben tartani:

 

Kereső újracélzás

A kereső újracélzás az, amikor az alapján célzod meg a felhasználókat, hogy milyen kifejezéseket írtak a Google Keresőjébe. Ezek a felhasználók talán még soha nem hallottak márkádról, vagy kínálatodról.

Tegyük fel, hogy egy felhasználó az elmúlt két órában otthoni paprikatermesztési útmutatókat olvasgatott. Megnézte, hogy milyen talaj kell paprikáinak, milyen sűrűn kell őket öntözni, stb. Később ismét a Google-hoz fordul, és észreveszi, hogy a platform prémium paprika-virágföldeket reklámoz neki.

 

Webhelyalapú újracélzás

A webhelyalapú újracélzáshoz webhelyed sütiket helyez el a felhasználó böngészőjében, hogy később más webhelyeken is a te kínálatod reklámjai jelenhessenek meg neki.

Tegyük fel, hogy egy érdeklődő érkezik kábeleket forgalmazó webáruházadba, és szétnéz kínálatodban. USB kábelt szeretne, de még nem döntötte el, hogy melyiket vegye meg, így otthagyja webhelyedet „majd később” címszóval. Másnap ez a „majdnem vásárló” elkezdi kedvenc informatikai blogját olvasgatni, és egyszer csak szembejön vele egy bannerhirdetés egy cikk közepén, amiben a te webáruházad kábeleit látja – így rögtön eszébe jut, hogy érdemes lenne végre megvenni őket.

 

Összességében tehát, a kereső újracélzás új vásárlókat vonz a webhelyedre, míg a webhelyalapú újracélzás a már korábban érdeklődőket próbálja visszacsalogatni oda.

 

Remarketing és újracélzás – Mi a különbség?

A remarketinget gyakran keverik a retargetinggel, szóval öntsünk végre tiszta vizet a pohárba.

A remarketing egy gyűjtőnév minden olyan marketingtevékenységre, amelynek célja, hogy újra elérd a felhasználókat egy korábbi interakciót követően. A remarketing manapság nélkülözhetetlen taktika, hiszen az emberek naponta több ezer hirdetést látnak, és a márkáknak több érintkezési pontra is szükségük van ahhoz, hogy hatni tudjanak lehetséges ügyfeleikre.

 

Az újracélzásnak („retargeting”) több fajtája is van – ilyenek például a fent említett kereső újracélzás, webhelyalapú újracélzás, a közösségi újracélzás, az email újracélzás, és így tovább. Ezek mind a remarketing gyűjtőneve alá tartoznak – mind remarketing tevékenységnek számítanak.

 

Kereső újracélzás

 

A kereső újracélzás célja

A kereső újracélzás, mint fentebb olvashattad, kulcsszavak alapján igyekszik megragadni a lehetséges ügyfelek figyelmét. A kereső újracélzás a következőkben segítheti egy márka marketingjét:

  • Erősíti a márkatudatosságot: A B2B marketingesek jól tudják, hogy számos interakcióra is szükség lehet egy értékes érdeklődő megszerzéséhez. Ugyan ez egyes B2C szektorokra is vonatkozik. A retargeting segít, hogy márkád és kínálatod mindig frissek maradjanak lehetséges ügyfeleid elméjében.
  • Javítja az aktivitást: Sok lehetséges ügyfél, aki rákattint fizetett hirdetéseidre még jó eséllyel nem foglalkozott korábban márkáddal. A célzott display hirdetések úgy érik el ezt, hogy webhelyedre irányítják az embereket, és prezentálják nekik ottani tartalmaidat.
  • Értékesebbé teszi értékesítési tölcséredet: Egy kereső újracélzás kampány fő célja természetesen az, hogy minél több konverzióra tehess szert. Az újracélzási módszerek segítenek, hogy lehetséges ügyfeleid lejjebb kerüljenek az értékesítési tölcsérben, közelebb a konverziókhoz.

 

Az újracélzás kampányok továbbá hasznos adatokat is kínálnak a marketingeseknek, amelyeket azok később más kampányaikban is felhasználhatnak.

 

Az újracélzás mutatói

Az olyan display hirdetési platformok, mint a Google Ads, vagy épp a Facebook hasznos statisztikákat kínálnak hirdetéseidről, amelyek segíthetnek megállapítani, hogy megfelelően teljesítenek-e. Ezek közül az alábbi mutatókat kell, hogy szem előtt tartsd újracélzási kampányaidhoz:

  • Megjelenítések: Hányszor jelent meg egy hirdetés a felhasználóknak.
  • Átkattintási arány (CTR): Ez százalékban mutatja meg, hogy hányszor kattintottak rá a hirdetésre a felhasználók, miután az megjelent nekik.
  • Kattintásonkénti ár (CPC): Ez az az összeg, amelyet kifizetsz a platformnak, valahányszor rákattint valaki egy hirdetésedre. Általában úgy számolható ki, hogy elosztod a teljes eddig kifizetett összeget a kattintások számával.
  • Konverziós arány: Ennyien kattintottak át hirdetéseden, majd végezték el a konverziót webhelyeden.

 

Frissítések a kereső újracélzással kapcsolatban

 

  • Fejlettebb célzási lehetőségek: A keresőmotorok, mint a Google Ads és a Bing Ads, egyre fejlettebb célzási lehetőségeket kínálnak a kereső újracélzási kampányokhoz. Ezek a lehetőségek lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy célzottabban érjék el a kívánt közönséget, a demográfiai adatok, az érdeklődési körök, a vásárlási szokások és a viselkedési minták alapján.
  • Automatizálás: A kereső újracélzási kampányok egyre automatizáltabbá válnak. Ez azt jelenti, hogy a hirdetőknek kevesebb manuális munkát kell végezniük a kampányok beállításakor és kezelésekor. A platformok mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használnak a kampányok optimalizálására és a legjobb eredmények elérésére.
  • Személyre szabás: A kereső újracélzás egyre személyre szabottabbá válik. Ez azt jelenti, hogy a hirdetések egyre relevánsabbak az egyes felhasználók számára, az egyéni keresési előzmények, érdeklődési körök és viselkedés alapján.
  • Adatvédelmi aggályok: A növekvő adatvédelmi aggályok miatt fontos, hogy a hirdetők felelősségteljesen használják a kereső újracélzást. A hirdetőknek tiszteletben kell tartaniuk a felhasználók adatvédelmi jogait, és csak olyan adatokat szabad gyűjteniük és felhasználniuk, amelyeket a felhasználók önkéntesen adtak meg.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink