AdWords
A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az új platformról szeretnél többet megtudni, akkor kattints ide!
Az AdWords a Google fizetett kereső marketing programja, a maga nemében a legnagyobb a világon és a legtöbb országban, kivéve Kínát (Baidu) és Oroszországot (Yandex)... Az AdWords 2001-ben indult, és az első ún. "pay-per-click", azaz kattintásoként fizető szolgáltató, amely a Minőségi Besorolás elvén működött, bekalkulálva a keresések relevanciáját is (amire a korábbi keresések eredményességéből következetett), a fizetett összeg súlya mellett, a találati lista sorrendjének meghatározásakor. Az AdWords bár egyszerűnek tűnik vele a hirdetéskezelés, komoly szaktudást igényel. Amennyiben a beállításokhoz nem értünk, nincs tapasztalatunk az AdWords hirdetések terén egy-egy látogatóért, vevőért sokszorosát is kiadhatjuk, ahhoz képest, mint ha a hirdetés optimalizálást szakemberre bízzuk.
Az AdWords tehát a Google egyik hirdetőrendszere, amely segítségével a hirdetők olyan hirdetéseket helyezhetnek el a Google találati oldalain, amelyek a felhasználó kereséséhez kapcsolódnak. A hirdető minden ilyen hirdetésre történő kattintásért egy bizonyos összeget fizet a Google-nak (PPC hirdetés). Egy AdWords kampány beállítása során a hirdető megszabja, hogy milyen kulcsszókra szeretné, hogy megjelenjen a hirdetése (esetlegesen hogy melyekre nem), és hogy mekkora összeget hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért. Ezt követően az, hogy a hirdetés megjelenik-e erre az összegre, és hogy milyen pozícióban, azon múlik, hogy hány másik hirdető célozza meg ugyan azt a kulcsszót és hogy mennyit hajlandóak fizetni érte. Lényegében egyfajta licitálásról beszélünk.
Az AdWords hirdetés egy címsorból, két sor szövegből és abból URL címből áll, amelyre a felhasználó kerül a hirdetésre kattintva.
A Google találati oldalai több részre vannak felosztva. A fizetett hirdetések egy kis zöld „Hirdetés” címkével jelennek meg az organikus találatok felett.
A legfelső hirdetés teljesít a legjobban a Google szempontjából, ami azt jelenti, hogy ez termeli a legtöbb bevételt a Google számára. Ezt két szempont határozza meg:
- A hirdető maximum licitjéről
- Az átkattintási aránytól (CTR)
Példa az AdWordsre
Például amennyiben „A” hirdető 100 Ft-ot kínál, de átkattintási aránya 1%-os, akkor „B” hirdető 50 Ft-os, 5%-os átkattintási arányú ajánlata jövedelmezőbbnek számít a Google szemében. Ez azért van, mert míg „A” hirdető 100 megjelenítésből csak 100 Ft-ot hoz a Google-nak, addig „B” hirdető 250 Ft-ot.
Habár a Google egy igen minimálisnak mondható összeget követel meg licitárnak, egy hirdető költségvetését akár néhány forint is képes felborítani. Éppen ezért a Google lehetővé teszi egy bizonyos napi költségvetés beállítását, amely elérése után aznap többet nem jelenik meg a hirdetés.
Google AdWords és a SEO
A Google AdWords egy rendkívül népszerű hirdetőrendszer. A webmesterek ettől függetlenül szívesebben költik a hirdetésekre fordított összeg egy részét a SEO-ra, amellyel hosszú távon több ingyenes, organikus forgalmat vonzhatnak be webhelyükre a keresőtalálatok első pozícióiról. A SEO hátránya, hogy az azonnal megindítható AdWords kampányokkal szemben akár napokba, hetekbe, hónapokba is beletelhet, míg egy webhely összes oldala optimalizálásra kerül, és hogy ezeket a változtatásokat a keresőmotorok is felismerjék.
Az AdWords kifejezéshez kapcsolódó cikkek:
Hogyan hozzuk ki a legtöbbet Google AdWords kampányunkból?
Megéri marketing tanácsadót alkalmaznod? Miben és hogyan segíthet neked?
Gyakori kérdések
Mi az az AdWords?
Az AdWords a Google hirdetési rendszere volt, amellyel a márkák fizetett hirdetési kampányokat indíthattak a Google hirdetési hálózatán. 2018 óta Google AdSense néven működik.