Marketing audit jelentése és alkalmazása.

EN

Marketing audit jelentése



A marketing audit definíciója: A marketing audit egy cég marketing stratégiájának és –céljainak átfogó elemzése. A marketing audit eredményei segítenek javítani a meglévő stratégiát, vagy létrehozni egy teljesen újat. Egy marketing audit a belső és külső tényezőket is figyelembe veszi.

A marketing auditok célja


A marketing auditok fő célja feltárni egy cég marketingstratégiájának aktuális teljesítményét, hiányosságait, és a cég számára rendelkezésre álló lehetőségeket.
A marketing auditok során szem elé kerülnek a cég korábbi és aktuális marketing tevékenysége, és kiderül, hogy mely területek igényelnek több figyelmet a jövőben.
Továbbá, egy marketing audit segít felismerni a sikerek és kudarcok okait, hogy ezek alapján a cég a jövőben megfontoltabb döntéseket hozhasson.

Egy hatékony marketing audit jellemzői


Átfogó: Egy jó marketing audit átfogó, tehát az ügyfelek igényeinek felmérésétől ezen igények kielégítése marketing összes területét figyelembe veszi. Ide tartoznak többek között a termékstratégiák, az árképzési stratégiák, és így tovább.
Rendszerezett: Egy jó stratégiai elemzés szisztematikus módszerekkel történik, tehát konkrét, előre definiált lépésekből áll. Ez segít többek között abban is, hogy a későbbiekben egy újbóli audit eredményei könnyedén összevethetők legyenek a korábbiakkal.
Független: Az auditot nem befolyásolhatják sem a vizsgált cég tagjai, sem pedig az auditot végzők. Éppen ezért szokás külső céggel végeztetni az ilyen marketing auditokat. Az auditot végző felet auditornak szokás nevezni.
Rendszeres: A marketing auditokat negyedévente, félévente, vagy legalább évente érdemes elvégezni.

A marketing audit részei


Egy átfogó marketing audit során a céget több szemszögből is ki szokás elemezni. Íme a legfontosabbak ezek közül:

Környezeti audit


A marketing környezet audit két környezetet vizsgál: a makro- és a mikrokörnyezetet.
A makrokörnyezet kategóriájába tartozik a gazdasági, a társadalmi, a technológiai, a kulturális, a demográfiai, a politikai, illetve a környezetvédelmi audit. Ezek során az auditor többek között az alábbi tényezőket vizsgálja meg:
Gazdasági tényező: Mekkora a cég GDP-je, és milyen a cég gazdasági helyzete?
Társadalmi tényező: Milyen hatással van a társadalmi helyzet a cég működésére?
Technológiai tényező: Befolyásolja-e a technológia a cég marketingjét, és ha igen, hogyan?
Kulturális tényező: Milyen változtatásokra lesz szükség a kulturális tevékenységekben?
Környezetvédelmi tényező: Amennyiben a termék mezőgazdasági jellegű, milyen környezeti hatásai lesznek?

A környezeti audit során továbbá nagyító alá kerül a cég célcsoportja, a versenytársak, a viszonteladók, a beszállítók, és minden egyéb olyan szervezet és partner, amelyeknek közvetlen vagy közvetett köze van a céghez.

Stratégiai audit


A marketingstratégia audit során a cég küldetése, jövőképe, rövid- és hosszú távú céljai kerülnek elemzésre. Az auditor megállapítja, hogy a cég tevékenységei párhuzamban állnak-e céljaival.

Szervezeti audit


Egy cég hierarchiája fontos szerepet játszik a cég jelentési rendszerében. Az auditor egyik feladata rávilágítani, hogy a cég aktuális felépítésének milyen hatása van a jelentésekre. Ellenőriznie kell többek között a jelentési paramétereket, amiket a cég használ, és hogy ezek hatékonyak-e, vagy sem.

Rendszer audit


A rendszeraudit azokat a rendszereket vizsgálja, amelyek a viszonteladók jelentéseinek és az ügyfelek információinak megszerzésében vesznek részt. Az auditornak ellenőriznie kell, hogy ezek a rendszerek megfelelő paramétereket vesznek-e figyelembe, és hatékonyan működnek-e.

Jövedelmezőségi audit


Ez az audit azt vizsgálja, hogy mekkora összegeket fordított a cég a marketingre, és hogy ezek a befektetések milyen arányban térültek meg – tehát, hogy mekkora jövedelem származott belőlük. Ide tartozik a költséghatékonyság felmérése is.

Marketingfunkció audit


A marketingfunkció audit a marketing „4 P-jét” (product, price, place, promotion, azaz termék, ár, hely, promóció) elemzi. Ide tartozik tehát a termékstratégia, az árképzési stratégia, a terjesztési stratégia, illetve a promóciós stratégia vizsgálata.
 




Gyakori kérdések


Mire jó a marketing audit?

A marketingstratégia audit során a cég küldetése, jövőképe, rövid- és hosszú távú céljai kerülnek elemzésre, és ezáltal az auditor megállapítja, hogy a cég tevékenységei párhuzamban állnak-e céljaival.


Miért kell marketing audit?

A marketing audit felméri a cég marketing stratégiájának jelenlegi működését, kijavítja a hibáit és olyan marketing stratégiát dolgoz ki, amellyel jobb eredményeket érhet el a cég.



Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!