CTR

CTR

A CTR definíciója

A CTR az angol „click-through rate” kifejezés rövidítése, ami „átkattintási arányt” jelent. Az átkattintási arány azon emberek százaléka, akik rákattintanak egy keresőtalálatra, vagy egy hirdetésre, miután az megjelenik előttük.

 

A CTR kiszámítása

A CTR kiszámítása egyszer – elég csupán elosztani a kattintások számát a megjelenések számával:

CTR = kattintások/megjelenések

 

Ha például egy hirdetés 2500-szor jelent már meg, de csak 50 alkalommal kattintottak rá, akkor 50/2500 = 0,02 – tehát 2%-os átkattintási arányról beszélünk.

A CTR a digitális hirdetések egyik legfontosabb mutatója, amelyre érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

 

A CTR szerepe a digitális hirdetésekben

CTR

 

Ha azonban egy hirdetés átkattintási aránya alacsony, akkor az az emberek nem sűrűn kattintanak rá, ami problémákra utal, és gyakran (de nem mindig) a nem megfelelő célzás okozza.

 

A CTR és a minőségi mutatók kapcsolata

Az átkattintási tehát megmutatja, hogy mekkora az érdeklődés hirdetéseid iránt, ezt pedig a különböző PPC hirdetőplatformok (Google Ads, Facebook, stb.) is figyelembe veszik a hirdetések minőségének kiszámításához.

 

Az ilyen platformok célja, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetéseket jeleníthessék meg felhasználóiknak (más különben a felhasználók hamar elfordulnának a platformoktól), tehát minden hirdetéshez hozzárendelnek egy minőségi pontszámot, más néven a „minőségi mutatót”. A minőségi mutató kiszámításában fontos szempont, hogy mennyien érdeklődnek a hirdetés iránt – tehát hogy mekkora az átkattintási aránya.

 

A Facebook és a Google hirdetései is ajánlattételi rendszerben működnek, amelyek figyelembe veszik a minőségi mutatót a hirdetések elhelyezkedése (pozíciója) meghatározásakor. Egy magasabb minőségi mutató több értéket kölcsönöz az ajánlatodnak, tehát még ha ugyan annyit ajánlasz is, mint a többi hirdető, egy magas minőségi mutatóval előkelőbb pozícióban is jelenhet meg hirdetésed  a többi hirdetés között.

 

Tehát levezetve: minél magasabb az átkattintási arány (CTR), annál magasabb a minőségi mutató, és annál jobb eséllyel jelenhet meg hirdetésed a felhasználók előtt. Mindemellett, a magas minőségi mutató csökkenti a hirdetések árát is.

 

Mikor nem előnyös a magas átkattintási arány?CTR

Az esetek többségében a nagy CTR pozitív jel a kampány teljesítményét illetően, azonban a magas átkattintási arány nem mindig jelent jót.

 

Meglehet például, hogy sokan kattintanak hirdetéseidre, de utána sokan vissza is fordulnak az ahhoz tartozó landing oldalról, mert nem azt kapták, amire számítottak, vagy egyszerűen csak kíváncsiságból nézték meg, hogy miről van szó, de eszük ágában sem állt konvertálni.

 

Ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy megnő a visszafordulási arány, és csökken a konverziós arány – ennek a két mutatónak pedig pont az ellenkező irányokba kellene mozogniuk.
 

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan javíthatod hirdetéseid vagy tartalmaid átkattintási arányát, akkor csak kattints a linkekre!

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink