notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a CTR (átkattintási arány), hogyan számolható ki, és mit befolyásol?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
fooldal > Szakszótár > CTR

CTR


A CTR definíciója

A CTR az angol „click-through rate” kifejezés rövidítése, ami „átkattintási arányt” jelent. Az átkattintási arány azon emberek százaléka, akik rákattintanak egy keresőtalálatra, vagy egy hirdetésre, miután az megjelenik előttük.

 

A CTR kiszámítása egyszer – elég csupán elosztani a kattintások számát a megjelenések számával:

CTR = kattintások/megjelenések

 

Ha például egy hirdetés 2500-szor jelent már meg, de csak 50 alkalommal kattintottak rá, akkor 50/2500 = 0,02 – tehát 2%-os átkattintási arányról beszélünk.

 

A CTR a digitális hirdetések egyik legfontosabb mutatója, amelyre érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

 

A CTR szerepe a digitális hirdetésekben

Az átkattintási arány segít meghatározni egy hirdetéskampány hatékonyságát. Egy magas átkattintási arány például arra utal, hogy a hirdetésre szívesen kattintanak rá az emberek, talán mert jól van megfogalmazva, mutatós kép tartozik hozzá, jó helyen jelenik meg, jó a célzása, és így tovább. Egy magas átkattintási arány tehát jó jel.

 

Ha azonban egy hirdetés átkattintási aránya alacsony, akkor az az emberek nem sűrűn kattintanak rá, ami problémákra utal, és gyakran (de nem mindig) a nem megfelelő célzás okozza.

 

A CTR és a minőségi mutatók kapcsolata

Az átkattintási tehát megmutatja, hogy mekkora az érdeklődés hirdetéseid iránt, ezt pedig a különböző PPC hirdetőplatformok (Google Ads, Facebook, stb.) is figyelembe veszik a hirdetések minőségének kiszámításához.

 

Az ilyen platformok célja, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetéseket jeleníthessék meg felhasználóiknak (más különben a felhasználók hamar elfordulnának a platformoktól), tehát minden hirdetéshez hozzárendelnek egy minőségi pontszámot, más néven a „minőségi mutatót”. A minőségi mutató kiszámításában fontos szempont, hogy mennyien érdeklődnek a hirdetés iránt – tehát hogy mekkora az átkattintási aránya.

 

A Facebook és a Google hirdetései is ajánlattételi rendszerben működnek, amelyek figyelembe veszik a minőségi mutatót a hirdetések elhelyezkedése (pozíciója) meghatározásakor. Egy magasabb minőségi mutató több értéket kölcsönöz az ajánlatodnak, tehát még ha ugyan annyit ajánlasz is, mint a többi hirdető, egy magas minőségi mutatóval előkelőbb pozícióban is jelenhet meg hirdetésed  a többi hirdetés között.

 

Tehát levezetve: minél magasabb az átkattintási arány (CTR), annál magasabb a minőségi mutató, és annál jobb eséllyel jelenhet meg hirdetésed a felhasználók előtt. Mindemellett, a magas minőségi mutató csökkenti a hirdetések árát is.

 

Mikor nem előnyös a magas átkattintási arány?

Az esetek többségében a nagy CTR pozitív jel a kampány teljesítményét illetően, azonban a magas átkattintási arány nem mindig jelent jót.

 

Meglehet például, hogy sokan kattintanak hirdetéseidre, de utána sokan vissza is fordulnak az ahhoz tartozó landing oldalról, mert nem azt kapták, amire számítottak, vagy egyszerűen csak kíváncsiságból nézték meg, hogy miről van szó, de eszük ágában sem állt konvertálni.

 

Ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy megnő a visszafordulási arány, és csökken a konverziós arány – ennek a két mutatónak pedig pont az ellenkező irányokba kellene mozogniuk.
 

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan javíthatod hirdetéseid vagy tartalmaid átkattintási arányát, akkor csak kattints a linkekre!

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...

Egyéni értékajánlat

Mi az, ami a te termékedet, szolgáltatásodat vagy cégedet (vállalkozásodat)...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

Keresőoptimalizálás

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.