Algoritmus
Mi az az algoritmus?
Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy probléma megoldása, vagy egy feladat elvégzése. Hétköznapi példával élve egy recept is algoritmusnak számít, hiszen előre megszabott, egymás után következő lépésekkel magyarázza el, hogy pontosan hogyan is kell elkészíteni egy fogást. A számítástechnikákban a legegyszerűbb műveletektől kezdve a legbonyolultabbakig minden feladatért valamilyen algoritmus felel. Az algoritmusoknak ezekhez valamilyen bemeneti adatokra van szükségük, amelyeket felhasználhatnak az eredmény kiszámításában.
Keresők algoritmusai
Számítógépes algoritmusok felelnek többek között az összetett matematikai függvények megoldásáért, az időjárás előrejelzésekért, és természetesen keresőmotorok találati oldalain megjelenő hivatkozásokért is. A keresőmotorok időről időre robotokat (vagy “pókokat”) küldenek szájtjainkra, hogy feltérképezzék, megvizsgálják az ott található információkat. Az algoritmusok kielemzik a talált adatokat, melyek alapján azután eldöntik, szerepeljen-e az oldal a találati listán, és ha igen, milyen magasan. Ezek az algoritmusok nagyon bonyolultak lehetnek (a Google több mint 200 különböző változót használ), és a keresőmotorok természetesen féltve őrzik algoritmusaikat, mint üzleti titkot.
Algoritmus a közösségi média marketingben
Gyakori kérdések
Mi az az algoritmus?
Az algoritmus egy olyan parancskészlet az informatikában, amely egy probléma megoldását, vagy egy feladat elvégzését szolgálja.
Mi közük az algoritmusoknak a SEO-hoz?
A keresőmotorok különféle algoritmusok segítségével térképezik fel, indexelik, illetve rangsorolják, majd jelenítik meg a tartalmakat a találati oldalaikon.