SPF az online marketing szakszótárban

EN

SPF



Az SPF definíciója

Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői irányelvek keretrendszere) kifejezés rövidítése. Az SPF egy email hitelesítési protokoll, vagyis egy olyan módszer, aminek a segítségével megállapítható, hogy egy email valóban a megjelölt feladótól érkezett-e, és nem egy spam üzenet, vagy phising támadás.

Az emailek hitelesítésének több módszere is van, ilyenek például az SPF-en kívül a „DomainKeys Identified Mail” (DKIM), illetve a „Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance” (DMARC). Ezek a protokollok más módszereket alkalmaznak, és más célokkal is használják őket.

 

Az SPF fő célja megakadályozni, hogy a feladók spam jellegű üzeneteket küldhessenek a domained nevében. Sajnos a spammerek (kéretlen emaileket küldözgető feladók) könnyedén meghamisíthatják az emailek „feladó” („from”) mezőjét, azt a feladói mezőt, amit a címzett lát („header from”), illetve a visszaküldési címet („envelope from”). Az SPF ezt az „envelope from” cím meghamisítását akadályozza meg.

Az SPF ellenőrzi a feladó IP címét. Ez lehetővé teszi a feladók számára, hogy megadják a címzetteknek, hogy mely IP címek kaptak engedélyt arra, hogy emaileket küldhessenek a nevükben. Tehát, ha az email egy olyan IP címről érkezett, ami nincs benne az SPF bejegyzésben, akkor a címzett automatikusan blokkolja majd ezt az üzenetet.

 

Az SPF működése

A feladónak létre kell hoznia egy SPF bejegyzést, amiben felsorolhatja azokat az IP címeket, amelyek emaileket küldhetnek a feladó domainjéről (tehát a feladó nevében). Az SPF bejegyzés egy egyszerű szöveges (TXT) fájl, ami a DNS (tartománynévrendszer) szerverre kerül fel.

Miután az SPF fájl fekerült a DNS szerverre, a címzett email szervere ellenőrizni kezdi, hogy a kérdéses domain milyen IP címről küldte az emailt. Ha az IP cím megtalálható az SPF bejegyzésben, akkor az üzenet minden bizonnyal megérkezik majd a címzethhez.

Az SPF bejegyzés használatával jelentősen csökkentheted annak a kockázatát, hogy a rosszindulatú felek phising (adathalászat) támadásokra használják domain nevedet. Ez segít megőrizni domain neved pozitív hírnevét, megelőzve ezzel, hogy feketelistára kerülj.

 

Az SPF hátrányai

Az SPF, bármennyire is hasznos, nem egy tökéletes módszer az emailek hitelesítésére. A spammerek például ugyan úgy meghamisíthatják a „header from” mezőt, amit a címzettek „feladóként” látnak az emailben. Az SPF továbbá nem működik, ha továbbítasz egy emailt.




Gyakori kérdések


Mi az az SPF?

Az SPF (sender policy framework, azaz kiküldői irányelvek keretrendszere) egy email hitelesítési módszer, ami a hamis, illetve rosszindulatú spam emailek kézbesítését segít megelőzni.


Hogy működik az SPF?

SPF használatakor a címzett email szervere ellenőrzi, hogy az email milyen IP címről érkezett. Ha a feladó domain korábban jelezte, hogy ez az IP cím hiteles, és küldhet a domain nevében üzeneteket, akkor az email kézbesítésre kerül majd.


Miért hasznos az SPF?

Az SPF (és más email hitelesítései protokollok) segíthetnek megakadályozni, hogy egy rosszindulatú fél egy megbízható domain nevében küldjön kéretlen, vagy káros (pl. adathalász) emaileket a gyanútlan címzetteknek. Mivel ez súlyosan bemocskolhatja a domain hírnevét, az ilyesmit jobb megelőzni – ebben segíthet az SPF.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!