Geofencing

Geofencing

A geofencing definíciója

A marketingben geofencing (vagy „földrajti elkerítés”, ha úgy tetszik) egy olyan marketingtaktika, amelyben egy hirdető egy virtuális területet kerít el magának, hogy reklámjait az oda belépőknek jeleníthesse meg. E virtuális terület elkerítéséhez több technológia is alkalmazható, például GPS vagy Bluetooth. Egy üzlet például értesítést küldhet egy közeli járókelő okostelefonjára, ha az egy bizonyos távolságon belülre kerül. A geofencing tehát precízebb helyi célzásokat tesz lehetővé.

 

A geofencing nem egy új technológia, csak éppen az okostelefonok és egyéb mobilkészülékek forradalmával sokkal értékesebb eszközzé vált a marketingesek számára.

A geofencing temérdek lehetőséget kínál a felhasználók számára is, akik interaktív bevásárló listákat készíthetnek, kezelhetik otthoni biztonsági rendszerüket, automatikus eszközeiket, és így tovább. Egyes okostelefonokon például beállítható, hogy a képernyő ne záródjon le, ha a készülék egy adott területen belül van. Egy utcán sétálva a telefon továbbá értesíthet egy közeli étteremről, amit még nem próbáltál ki, vagy, ami éppen akciós ajánlatokat kínál a vendégeknek.

A geofencing tehát mind a marketingesek, mind pedig a felhasználók számára hasznos lehet.

 

A geofencing előnyei a marketingben

Vizsgáljuk meg közelebbről, hogy miért is olyan hasznos a geofencing a marketingesek számára.

 

Segít fellendíteni a helyi forgalmat

A helyi optimalizálás, azaz a Google helyi keresőtalálatai közé való bekerülés minden helyi jellegű cég számára fontos. A geofencing sokat segíthet ebben, elvégre egy helyi célzást elősegítő eszik, amivel egy kijelölt terület felhasználóit érheted el.

Ezt például leküldéses (push) értesítések kiküldésével teheted meg amik a közeledbe érkező felhasználók telefonján jelennek majd meg. Ebben az értesítésben felhívhatod a közelben járók figyelmét például aktuális ajánlataidra, amiket bármikor megváltoztathatsz.

 

Hasznos adatokat kínál

A helyi eladásokat nem egyszerű nyomon követni, hiszen lehetetlen megállapítani, hogy miért tért be egy vásárló az üzletedbe, hogy konkrét vásárlási szándékkal jött-e, vagy csak nézelődött, és megtetszett neki valami, stb. Ha nem kérdezhetsz meg mindenkit, aki boltodban vásárol valamit, akkor nehéz lesz kideríteni, hogy pontosan melyik marketingtaktikád vonzotta be új ügyfeleidet.

Azonban ha vásárlóid a geofencing-értesítések miatt látogatnak el boltodba, többféle mutatót is nyomon követhetsz, úgymint az eladásokat, hogy meddig tartózkodnak boltodban, és hogy milyen sűrűn látogatnak el oda. Ezek mind hasznos adatok lehetnek marketingstratégiád tökéletesítéséhez.

 

Megkönnyíti a személyre szabást

A geofencing egy másik nagy előnye, hogy adatokat szolgáltat az egyéni, személyre szabott ajánlatok kialakításához. Demográfiai adatokat gyűjthetsz be a helyi lakosságról, például hogy milyen ajánlatok érdeklik és vonzzák be őket üzletedbe.

A helyi eladások statisztikái rámutathatnak a felkapottabb termékekre, amelyeket aztán sűrűbben kiemelheted értesítéseidben és egyéb helyi reklámjaidban is.

 

A geofencing alkalmazása a marketingben

A geofencing, habár egy összetett technológia, viszonylag egyszerűen implementálható marketingstratégiádban. Lényegében egy alkalmazásra és GPS koordinátákra lesz szükséged hozzá, és persze ahhoz, hogy a helyi lakosság tudjon a geofencing promóciókról.

A geofencing csak úgy lehet sikeres, ha proaktívan állsz hozzá. Vedd figyelembe meglévő helyi marketingstratégiád összes elemét és jellemzőjét, mielőtt hozzálátnál!

 

Ismerd meg ügyfeleidet

Mielőtt bármilyen marketingbe kezdenél, tudnod kell, hogy pontosan kiknek is szólnak majd hirdetéseid és egyéb üzeneteid. Célközönséged összetétele határozza majd meg, hogy mit és hogyan népszerűsítesz majd kínálatodból a geofencing segítségével.

 

Használj ésszerű méretű területet

Fontos, hogy ne jelölj ki túl nagy területet a geofencingre. Általánosságban érdemes csupán egy olyan sugarat használni, ami legfeljebb 5 percnyi gyalogtávra van üzletedtől. Amennyiben nagy az autóforgalom a környéken, valamivel jobban kiterjesztheted a területet, hogy azokat a helyeket is lefedd, ahonnan autóval 5 perc alatt megközelíthető az üzleted.

 

Használj azonnali felhívásokat

Fontos, hogy értesítésben azonnali cselekvésre buzdítsd célközönségedet. El kell érned, hogy azonnal el akarjanak látogatni hozzád.

 

Tartsd tiszteletben az emberek magánéletét

Légy átlátszó a mobilos ügyfeleiddel. Tisztázd, hogy hogyan jutsz hozzá az információikhoz, és mire használod fel ezeket, különösen, ha az alkalmazásodon keresztül szerzed meg ezeket, amit használnak. A bizalmukra lesz szükséged, ha azt szeretnéd, hogy használják is alkalmazásodat, és a későbbiekben is visszatérjenek hozzád.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink