keresőmarketing
A SEM, azaz a keresőmarketing definíciója
A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami magában foglal minden olyan törekvést, ami a keresők figyelmének megragadására és magasabb besorolás megszerzésére irányul. A SEO azaz a keresőoptimalizálás az átfogóbb keresőmarketing kampány része. Mint az optimalizáció, a keresőmarketing is kulcsszavakra és linkek népszerűségére hagyatkozik a weboldalak láthatóságának növelése érdekében.
De akkor miben más a keresőmarketing, mint a keresőoptimalizálás?
A keresőmarketing olyan stratégiákat is bevet, amelyeket a keresőoptiamlizálás nem. Míg ez utóbbi a keresők figyelmét és a találatokat természetes úton próbálja megragadni, a keresőmarketing a találatok közé való besorolásért közvetlenül fizet is. A keresők a plusz bevétel mellett azért is kínálják fel ezt a lehetőséget, hogy a jó minőségű találatok továbbra is biztosan a lista elejére kerülhessenek (mivel a spam sohasem fizetne ezért, illetve nem is engedik neki, hogy fizessen). Ezek a fizetett hivatkozások jól látható helyeken fognak megjelenni a találatok között, gyakran az adott keresés kulcsszavaival együtt feltüntetve, hogy később mindig maguk is láthatóak legyenek, amikor az adott kulcsszavakra a neten rákeresnek.
A kulcsszvakkal való társításnak sokszor borsos ára van, ezért a kulcsszó ágazat rendkívül gyümölcsöző a keresőknek, amilyen a Google is. Kiélezett harcok folyhatnak csak a kulcsszavakhoz való hozzájutásért. A legnépszerűbb és leggyakrabban használt kulcsszavak olyan sokba kerülhetnek, hogy csak nagyvállalatok tudják megfizetni egy-egy rájuk épülő, hosszabb kampány árát.
Ezek a fizetett hivatkozások néha kis konfliktusokba keveredhetnek egy nagyon sikeres keresőoptimalizálással. Mivel a keresőoptimalizálás természetes és közvetlenül nem fizetnek érte, ha az optimalizációs törekvések a vártnál eredményesebbek, egy oldal dominálhat a hivatkozási lista legtetején; akkor is, ha ekkor ugyanennek az oldalnak a fizetett hivatkozásai már szerepelnek a normál lista mellett. Ebben az esetben, a cég pazarolja a pénzét; nagyvállalati kampányok esetében ez sok kidobott pénzt jelenthet.
Ezért a keresőoptimalizálást és a fizetett keresőmarketinget egyensúlyba kell hozni, vigyázva arra, hogy az egyik se menjen a másik kárára.
Mikor jó a keresőoptimalizálás és mikor van szükség a keresőmarketing egyéb eszközeire (fizetett hirdetés)?
A keresőoptimalizálás ingyenes, a szaktudást, mely a keresők élére juttatja weboldalunkat természetesen meg kell fizetni, de közel sem kerül annyiba, mint a Google Ads kampányok. Érdemesebb tehát a keresőoptimalizálásba fektetni. De akkor hogyan él meg a CPC? A keresőoptimalizálásnak idő kell, a keresőmarketing egyből működik. Ez az egyik oka. A másik az, hogy vannak bizonyos kifejezések, melyekre akárhogyan is igyekszel, nem tudsz az első lenni. Ilyenkor érdemes elővenni az AdWords-öt.
Mikor érdemes a SEM-et használni?
- Gyors eredmények kellenek: Ha gyorsan szeretnél növelni a webhelyedre irányuló forgalmat, a SEM jó választás lehet.
- Pontosan akarod célzni a közönséged: Ha a kívánt demográfiai adatok, érdeklődési körök és viselkedések alapján szeretnéd elérni a célközönséged, a SEM hatékony eszköz lehet.
- Mérni akarod az eredményeket: Ha nyomon szeretnéd követni a kampányok hatékonyságát és a befektetett hozamot (ROI), a SEM jó választás lehet.
- Rugalmas akarsz lenni: Ha gyorsan szeretnéd módosítani a kampányokat a változó piaci feltételekhez igazodva, a SEM jó választás lehet.
