Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A hírfolyam definíciója
A hírfolyam egy újonnan publikált tartalmakat felsoroló lista az interneten. Sok webhely lehetővé teszi, hogy a felhasználók feliratkozhassanak a hírfolyamukra, hogy push értesítéseket kapjanak, valahányszor a webhely új tartalmat jelentet meg.
A hírfolyam definíciója
A hírfolyam egy újonnan publikált tartalmakat felsoroló lista az interneten. Sok webhely lehetővé teszi, hogy a felhasználók feliratkozhassanak a hírfolyamukra, hogy push értesítéseket kapjanak, valahányszor a webhely új tartalmat jelentet meg.
A "feed" szerepe az RSS és Atom szabványokban
A hírfolyamok gépek által is olvasható formátumúak, tehát egy készülék képes átküldeni a tartalmukat egy másik készülékre anélkül, hogy egy felhasználó beavatkozása szükséges lenne ehhez – erre általában az RSS vagy Atom szabványt használják.
A feed tartalmának átalakítása az asztali böngészők beépülő moduljaival
Az asztali böngészőkhöz beépülő modulok (ezeket „olvasóknak” hívják) tölthetők le, amelyek emberileg is olvasható szöveggé alakítják a tartalom kódját, hogy a felhasználók is megtekinthessék azt készülékükön – okostelefonokon számos különféle alkalmazás teszi ezt elérhetővé. Az így megjelenő bejegyzések általában egy főcímből (amire rákattintva az eredeti bejegyzésre lehet eljutni), és a hozzá tartozó szöveges, képes, videós, vagy más jellegű tartalomból állnak.
A hírfolyam a közösségi platformok egyik legfontosabb eleme – itt jelennek meg az ismerősök és követett személyek/oldalak új, vagy az algoritmus által kiválogatott tartalmai, frissítései. A közösségi platformok hírfolyamjainak sajátossága, hogy csak az adott hálózat tartalmai jelennek meg rajta, és általában nem igazán befolyásolható, hogy milyen sorrendben.
A saját (RSS, Atom) hírfolyamok lehetővé teszik, hogy egy bizonyos témakör híreit egy helyen tekinthesse meg a felhasználó, még akkor is, ha ezek a hírek és tartalmak más webhelyekről származnak – természetesen nem kötelező egy témakörből létrehozni ezeket a saját hírfolyamokat, a kategóriák tetszés szerint alakíthatók ki.
A hírfolyamokban megjelenő tartalmak lehetnek organikusak (tehát természetesen megjelenítettek), vagy szponzorált elemek is (habár ezekkel a közösségi hírfolyamokban lehet gyakrabban találkozni).