Hírfolyam
A hírfolyam definíciója
A hírfolyam egy újonnan publikált tartalmakat felsoroló lista az interneten. Sok webhely lehetővé teszi, hogy a felhasználók feliratkozhassanak a hírfolyamukra, hogy push értesítéseket kapjanak, valahányszor a webhely új tartalmat jelentet meg.
A hírfolyam definíciója
A hírfolyam egy újonnan publikált tartalmakat felsoroló lista az interneten. Sok webhely lehetővé teszi, hogy a felhasználók feliratkozhassanak a hírfolyamukra, hogy push értesítéseket kapjanak, valahányszor a webhely új tartalmat jelentet meg.
A "feed" szerepe az RSS és Atom szabványokban
A hírfolyamok gépek által is olvasható formátumúak, tehát egy készülék képes átküldeni a tartalmukat egy másik készülékre anélkül, hogy egy felhasználó beavatkozása szükséges lenne ehhez – erre általában az RSS vagy Atom szabványt használják.
A feed tartalmának átalakítása az asztali böngészők beépülő moduljaival
Az asztali böngészőkhöz beépülő modulok (ezeket „olvasóknak” hívják) tölthetők le, amelyek emberileg is olvasható szöveggé alakítják a tartalom kódját, hogy a felhasználók is megtekinthessék azt készülékükön – okostelefonokon számos különféle alkalmazás teszi ezt elérhetővé. Az így megjelenő bejegyzések általában egy főcímből (amire rákattintva az eredeti bejegyzésre lehet eljutni), és a hozzá tartozó szöveges, képes, videós, vagy más jellegű tartalomból állnak.
A hírfolyam a közösségi platformok egyik legfontosabb eleme – itt jelennek meg az ismerősök és követett személyek/oldalak új, vagy az algoritmus által kiválogatott tartalmai, frissítései. A közösségi platformok hírfolyamjainak sajátossága, hogy csak az adott hálózat tartalmai jelennek meg rajta, és általában nem igazán befolyásolható, hogy milyen sorrendben.
A saját (RSS, Atom) hírfolyamok lehetővé teszik, hogy egy bizonyos témakör híreit egy helyen tekinthesse meg a felhasználó, még akkor is, ha ezek a hírek és tartalmak más webhelyekről származnak – természetesen nem kötelező egy témakörből létrehozni ezeket a saját hírfolyamokat, a kategóriák tetszés szerint alakíthatók ki.
A hírfolyamokban megjelenő tartalmak lehetnek organikusak (tehát természetesen megjelenítettek), vagy szponzorált elemek is (habár ezekkel a közösségi hírfolyamokban lehet gyakrabban találkozni).
Gyakori kérdések
Mi az a hírfolyam?
Egy olyan internetes lista, amelyen újonnan publikált tartalmak jelennek meg egy, vagy több felhasználótól, vagy webhelyről. A hírfolyamok általában az RSS vagy az Atom szabványt használják, de léteznek közösségi hírfolyamok is (pl. Facebook, Twitter, stb.).
Mire jók a hírfolyamok?
A hírfolyamok fő haszna, hogy miután egy felhasználó feliratkozik rájuk, bármikor könnyedén elolvashatja azok tartalmait egy általa választott készüléken, és akár értesítéseket is kaphat az újonnan publikált tartalmakról.
Milyen tartalmak jelennek meg egy hírfolyamban?
A hírfolyamokban organikus (nem fizetett) és fizetett tartalmak (hirdetések) is megjelenhetnek, attól függően persze, hogy a hírfolyam működtetője engedélyezi-e a hirdetések megjelenítését hírfolyamában.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.