Ki az a marketing tanácsadó – mit csinál és mire jó?

EN

marketing tanácsadó



Marketing tanácsadó – mit csinál és mire jó?

Bár sokan vallják magukat marketing tanácsadónak, valójában kevés igazi és hatékony marketing tanácsadó dolgozik ma Magyarországon. Egy Google Ads tanácsadó, vagy egy SEO szakértő, de a legtöbbet előfordul közösségi média szakember önmagában még nem lesz marketing tanácsadó. 

 

Ha a feladat nem csak a posztolgatás, vagy a sok költés a Google Ads rendszerében, vagy az, hogy egy konkrét szóra legyek az első a találati listában, hanem az üzleti célok megvalósulásának támogatása a marketing erejével, nos akkor van szükség egy valódi marketing tanácsadóra.  
Ha te is egy ilyen szakember segítségét kérnéd, akkor ajánlott tisztában lenned azzal, hogy pontosan mit is foglal magába ez a pozíció és mit várhatsz el egy marketing tanácsadótól.

 

A marketing tanácsadó definíciója

A marketing tanácsadó végzettsége egyetemi vagy PHD szintű, marketing szakirányú diploma, melyet jelentős (10+ év) gyakorlati tapasztalattal fejelt meg, komplex, az adott projekthez szükséges minden marketing eszközt használó, dokumentált marketing stratégia alapján dolgozik.

 

Marketing tanácsadó

 

Mit csinál egy marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadó egy olyan szakember, aki tanácsokkal és útmutatással lát el egy céget, segítséget nyújtva ezzel a leghatékonyabb marketingstratégiák megtervezésében és kivitelezésében. A marketing tanácsadók egyéni vállalkozókként vagy egy marketing tanácsadó iroda, ügynőkség alkalmazottjaiként kínálhatják szolgáltatásaikat, és általában a marketing több területén is jártasak (piackutatás, márkaépítés, reklámok, digitális marketing, SEO, hirdetéskezelés, közösségi méia marketing, értékesítés stb.)

 

Ki is az a Máté Balázs marketing tanácsadó? Kattints IDE, olvasd el! 

 

Legyen szó újonnan alapult vállalatokról vagy óriásmárkákról, a marketing tanácsadót kisebb és nagyobb cégek is felkeresik valamennyi iparágból. Ezek a szakemberek több feladatban is segítenek ügyfeleiknek, úgymint az ügyfélkör meghatározásában, a marketingkampányok megtervezésében, illetve a marketingteljesítmény mérésében és elemzésében.

 

A marketing tanácsadó dolgozhat alkalmi projekteken, vagy hosszútávú együttműködésben is állhatnak ügyfeleikkel, akiknek folyamatosan kínálnak tanácsadást és támogatást.

 

Egyes tanácsadók más cégek marketingcsapatainak továbbképzését is vállalják.

 

Egy marketing tanácsadó munkájának általános célja az, hogy segítse ügyfeleit a növekedésben. Ehhez olyan marketingstratégiák megtervezésében és kivitelezésében nyújtanak segítséget, amelyekkel a cégek szorosabb kapcsolatot alakíthatnak ki ügyfeleikkel és több bevételre tehetnek szert.

 

Ki az az online marketing tanácsadó?

Az online marketing tanácsadó olyan szakember, akik kifejezetten digitális marketingalapú stratégiákban nyújtanak tanácsadást és egyéb segítséget ügyfeleiknek. Az online  marketing tanácsadó szakterületei többek között a keresőoptimalizálás (SEO), a keresőmotor-marketing (SEM), a közösségi média marketing, az email marketing, a tartalommarketing és a webanalitika.

 

Egyre több kisebb és nagyobb cég foglalkozik a online marketinggel és fordul olyan tanácsadókhoz, akik otthonosak az online környezetben. Az ilyen cégek digitális céljai lehetnek például a webhelyforgalom fellendítése, új érdeklődők bevonzása és különféle online konverziók lebonyolítása.

 

Egy online marketing tanácsadó feladatkörébe tartozik többek között a piackutatás, a digitális marketingtervek létrehozása, a marketinganyagok (webhelytartalma, közösségi médiás bejegyzések stb.) elkészítése, illetve az online hirdetései kampányok kezelése. Mindemellett fontos az ilyen digitális projektek teljesítményének mérése is. Hasonlóképpen a „hagyományos” marketing tanácsadókhoz, a digitális szakemberek is kínálhatnak továbbképzést a cégek marketingcsapatainak.

 

Egy online marketing tanácsadó munkája tehát főleg abban különbözik más marketing szakmabéliektől, hogy kifejezetten a digitális csatornákra koncentrál. Ezen szakemberek elsődleges célja, hogy maximális online láthatóságot érjenek el ügyfeleiknek (vagy segítsék őket ebben), és ezzel szerezzenek új ügyfeleket és több bevételt számukra.

 

Mit csinál egy marketing tanácsadó?

Egy marketing tanácsadó ügyfeleit (más cégeket, vállalkozókat) segíti a különféle marketingkampányok megtervezésében és kivitelezésében a változatos üzleti célok elérése érdekében.

 

Íme néhány a marketing tanácsadók legfontosabb feladatai és felelősségei közül:

  • Piackutatást végez: Egy marketing tanácsadó időnként piackutatást végez, hogy tisztában legyen célközönségével, versenytársaival és az aktuális piaci trendekkel. A lehetőségek és kihívások felismeréséhez az ügyféladatok, a versenytársak stratégiáinak, illetve a piaci trendek elemzésére van szükség.
  • Marketingterveket készít: A piackutatások eredményei alapján a marketing tanácsadó egy alapos és átfogó marketingtervet állít össze, ami magába foglalja azokat a stratégiákat, taktikákat és csatornákat, amelyekkel a cégnek foglalkoznia kell, hogy elérhesse üzleti céljait. Ezek a tervek minden esetben egyediek és az ügyfél sajátos helyzetéhez igazodnak.
  • Marketinganyagokat készít: A marketing tanácsadók email kampányokat, közösségi médiás bejegyzéseket, webhelytartalmakat, szórólapokat és egyéb marketinganyagokat készítenek ügyfeleik számára. Egyes tanácsadók tehetséges grafikus tervezőkkel és szövegírókkal dolgoznak együtt a minőségi tartalmak elkészítéséhez.
  • Hirdetési kampányokat kezel: A marketing tanácsadók különféle csatornákon zajló kampányok kezelésével is foglalkoznak (pl. Google Ads hirdetéskampányok, közösségi hirdetések stb.) A kampányok elindítását követően figyelemmel követik azok teljesítményét és szükség szerint módosítják stratégiájukat a mért adatok szerint.
  • Teljesítménymérést végez: A hirdetési kampányokon kívül minden egyéb marketingtörekvés is folyamatos odafigyelést igényel. Egy jó marketing tanácsadó tudja, hogy stratégiái az elvárt teljesítményt hozzák-e vagy sem és az összegyűjtött adatok segítenek eldönteni, hogy szükség van-e módosításokra vagy sem.
  • Képzést és támogatást nyújt: A marketing tanácsadók továbbképzést kínálhatnak a cégek marketingeseinek. Ilyenkor lehet szó egy egész csapat oktatásáról vagy egy-egy személy mentorálásáról is.

 

A marketing tanácsadók tehát létfontosságú szerepet játszanak a cégek növekedésében és sikereiben.




Gyakori kérdések


Mi a jó marketing tanácsadó ismérve?

A jó marketing tanácsadó soha ne ad árat marketing kivitelezésre anélkül, hogy ennek alapjait ne tették volna le egy dokumentált marketing stratégia keretein belül:


A marketing tanácsadó definíciója

A marketing tanácsadó kifejezés meghatározása, definíciója. A marketing tanácsadó feladatai és módszerei. Hogyan ismerhető fel a jó marketing tanácsadó?


B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!