Az ismételt megcélzás definíciója

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Szakszótár > Ismételt megcélzás

Ismételt megcélzás


Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


Az ismételt megcélzás definíciója

A Facebook ismételt megcélzásos hirdetései olyan reklámok, amikkel kifejezetten azokat a felhasználókat érheted el, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt (akár a Facebookon tették ezt, akár azon kívül). Lényegében tehát remarketingről van szó, csak kifejezetten a Facebook platformján.

Ha például egy felhasználó megadta email címét márkádnak, bekövette Facebook oldaladat, megnézett egyet a Facebookra feltöltött videóid közül, használta alkalmazásodat, vagy az Instagram oldaladdal végzett valamilyen interakciót, akkor ismételten megcélozhatod reklámjaiddal.

Mivel a Facebook ismételt megcélzásos hirdetései korábbi érdeklődőket szólítanak meg, jobb eséllyel konvertálnak majd, mint az általánosabb célzású reklámok.

 

Az ismételt megcélzás beállítása

Ahhoz, hogy a Facebookon „újracélozhasd” közönségedet hirdetéseiddel, először is egy egyéni közönséget kell meghatároznod. Ehhez a Facebook Hirdetéskezelőjét kell felkeresned, azon belül pedig meg kell nyitnod a Célközönségek felületet.

Ez után válaszd az Egyéni közönség létrehozása opciót.

A Facebook megkérdezi, hogy milyen forrásból szeretnéd létrehozni közönségedet – például ügyfeleid listájából, webhelyedről, vagy az alkalmazásodban végzett tevékenységek alapján. Kövesd a párbeszédpanel utasításait a közönség létrehozásához.

 

Tippek a hatékony ismételt megcélzáshoz a Facebookon

Most, hogy tudod, hogyan is működnek a Facebook ismételt megcélzásos hirdetései, és, hogy hol találod őket, íme néhány hasznos tanács, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük.

 

1. Készíts egy „türelmes” értékesítési tölcsért

Az emberek többsége nem konvertál az első alkalommal, amint webhelyedre érkezik. Még nem ismerik igazán márkádat, nem tudják pontosan, hogy mit kínász nekik, és valószínűleg több opciót is szeretnének megnézni, mielőtt meghozzák a döntésüket.

Ez teljesen természetes, éppen ezért kell türelmesnek lenned értékesítési tölcséred kialakításakor. Egy jó értékesítési tölcsérnek persze az ismételt megcélzásos hirdetések is fontos részét képezik, hiszen ezek segíthetnek a következő szakaszokba vezetni az egyre komolyabban érdeklődő, lehetséges ügyfeleket.

Kezdésképpen érdemes például egy márkaismertségi kampányt indítani, aminek a célja csupán az, hogy közönséged megismerkedjen márkáddal. Sokan nem fognak azonnal konvertálni, amint webhelyedre érkeznek ezen a hirdetésen keresztül, de később ismételten megcélozhatod őket, ha már tudod, hogy érdeklődtek a hirdetésed iránt. Őket már megpróbálhatod rávezetni a konverzióra is.

 

2. Mutasd meg az embereknek a termékeket, amiket megnéztek

Bizonyára veled is megesett már, hogy nagyon szerettél volna megvásárolni valamit, de valamiért végül mégsem vetted rá magadat. Ez a valami lehet egy könyv, egy új háztartási berendezés, egy autós kiegészítő, és így tovább. Nagyon sok lelki erőre volt szükséged, hogy ne kattints rá a „Vásárlás” gombra, de sikerült megállnod.

Viszont ha egy-két nappal később ez a termék a Facebookon is megjelenik előtted, akkor már sokkal nehezebb lesz ellenállnod neki.

Ezen az elven működnek a Facebook ismételt hirdetései. Ha valaki már megnézte egy terméked adatlapját, akkor jó eséllyel megfordult a fejében, hogy megvegye azt. Ha bele is helyezte a kosarába (de nem rendelte meg), akkor az még határozottabb szándékra utal.

 

3. Keresd fel újra „elveszett” vásárlóidat

Bizonyára neked is vannak olyan ügyfeleid, akik látszólag eltűntek, pedig ezek nagy része általában csak egy aprócska biztatást igényel, hogy újra érdeklődni kezdjen kínálatod iránt.

Az ismételt megcélzás egy másik haszna, hogy azokat a korábbi ügyfeleket is újracélozhatod, akik egy adott ideje nem látogattak el webhelyedre, vagy nem vásároltak tőled.

Persze, hogy mi számít túl sok időnek két vásárlás között, az kínálatod jellegétől függ majd.

 

4. Emlékeztesd ügyfeleidet a megrakott bevásárlókosarakról

A digitális bevásárlókosarak hátrahagyási aránya világszinten 75% körül mozog (a Statista adatai szerint). Az ismételt megcélzásos kampányok segíthetnek konverziókká alakítani ezeket az elfeledett bevásárlási listákat, elvégre akik hátrahagyták őket, lényegében a vásárlás küszöbén álltak.

Több oka is lehet annak, hogy valaki végül nem rendeli meg a termékeket, amiket a kosarába helyezett. Meglehet például, hogy valami elvonta a figyelmüket (akár a webhelyeden, de lehetett egy külső tényező is). Sokan úgy döntenek, hogy tovább keresgélnek máshol is, mielőtt véglegesítenék rendelésüket, vagy csak meg akarják nézni, hogy mennyi lenne összesen az ár, szállítással együtt, ha leadnák a rendelést.

A lényeg, hogy ezek a vásárlók jó eséllyel egy egyszerű emlékeztető láttán végül leadják majd rendelésüket.

 

5. Célozd újra alkalmazásod felhasználóit

Ha márkádnak mobilalkalmazása is van, akkor annak felhasználóit is belevonhatod az ismételt újracélzásba a Facebookon. Ehhez az egyéni közönség létrehozása panelen válaszd az „Alkalmazástevékenység” opciót a közönség forrásához.

Ismételten megcélozhatod azokat, akik megnyitották az alkalmazásodat, akik a legaktívabbak voltak benne, illetve akik egy bizonyos mennyiségben vásároltak. Ezen kívül különböző tevékenységek és demográfiai jellemzők szerint is szegmentálhatod célzásaidat.

 

6. Használj ütemezett hirdetéseket

Sok esetben egyetlen ismételt hirdetés nem elég ahhoz, hogy egy korábbi érdeklődő konvertáljon. Ilyenkor több újbóli hirdetésre lesz szükséged, amire a Facebook egy speciális ütemezési módszert kínál „Hirdetésütemezés” néven.

A hirdetésütemezés kiválasztásakor megadhatod, hogy egyes hirdetéseid milyen időközönként jelenjenek meg a felhasználóknak. Érdemes több intervallummal is kísérletezni!




Gyakori kérdések


Mi az az ismételt újracélzás?

Egy célzási módszer a Facebookon, ami lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet kifejezetten olyan felhasználóknak jeleníthesd meg, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt. Lényegében a Facebook saját verziója a remarketingre.


Miért hasznos az ismételt újracélzás?

Akárcsak a remarketing, az ismételt újracélzás is olyan felhasználókat segít megszólítani, akik nagyobb eséllyel konvertálnak majd, hiszen korábban már megismerkedtek márkáddal.


Online marketing SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Helyzetfelmérő kijelentés

A helyzetfelmérő kijelentés definíciója A helyzetfelmérő...

Keresőhírnév-igazgatás

A keresőhírnév-igazgatás definíciója A...

SMART

A SMART definíciója A SMART egy mozaikszó, ami a Specific (konkrét),...

Koregisztráció

A koregisztráció definíciója A koregisztráció az email...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.