A pontos egyezési típus szerepe az online hirdetésekben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Szakszótár > Pontos egyezés

Pontos egyezés


Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A pontos egyezés definíciója

A pontos egyezés (exact match) egy kulcsszóegyezési típus a Google Ads és a Bing Ads hirdetési rendszerekben. Ezzel a típussal azt szabhatod meg, hogy hirdetéseid csak azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik pontosan úgy írták be a keresőbe a kulcsszavadat, ahogyan te megadtad azt a célzásban (vagy nagyon hasonlóan).

A pontos egyezés a legszigorúbb egyezési opció, amivel precízen leszűkítheted, hogy milyen szándékú felhasználóknak jelenjenek meg hirdetéseid. Ez segít kizárni a felesleges kattintásokat, javítva a hirdetés megtérülését.

 

A pontos egyezés fejlődése

A pontos egyezés nem mindig működött úgy a Google Ads rendszerében, mint manapság. Eredetileg egy sokkal szigorúbb egyezési típus volt, ami kizárólag csak akkor engedte megjeleníteni hirdetésedet, ha a felhasználó karakterről-karakterre pontosan, az általad megszabott sorrendben írta be a keresőkifejezését a Google-ba.

Ez kétélű fegyvernek bizonyult, mert habár rendkívül precíz célzást tett lehetővé, a hirdetőknek minden egyes variációra külön célzást kellett beállítaniuk, ami idővel rengeteg kulcsszót eredményezett.

A Google azonban idővel egyre okosabb lett, és elkezdte belevonni a pontos egyezésű célzásokba a kulcsszavak hasonló változatait, rövidítéseit, egyes és többes számú variációit, és még a félregépelt változatait is (többek között). Ennek köszönhetően lényegesen csökkent a célzáshoz szükséges kulcsszólisták hossza, ami megkönnyítette a hirdetők dolgát.

 

Később a pontos egyezési típus tovább fejlődött. 2017-ben a Google előállt egy fejlesztéssel, aminek köszönhetően már a szemantikailag hasonló lekérdezésekre is megjelenhetnek a pontos egyezéseket megcélzó hirdetések. Ez többek között a szavak sorrendjére vonatkozik: a felhasználónak nem feltétlenül muszáj ugyan abban a sorrendben megadnia a kulcsszavakat, mint ahogyan a hirdető megcélozta azokat.

Továbbá a Google odafigyel arra is, hogy a névelőket, a kötőszavakat, és egyéb szavakat is belevegye az egyezésbe, tehát ezek se zárják ki a hirdetések megjelenítését.

Mindez komoly változásokat eredményezett: a Google szerint a hirdetők 3%-kal több kattintást kaptak a pontos egyezéssel célzott hirdetéseikre.

 

2018 óta a pontos egyezési típus még okosabb lett: a Google azóta már azokra a keresésekre is megjeleníti a hirdetéseket, amik a megcélzott szavak szinonimáit, vagy a kifejezés körülírását tartalmazzák.

 

Mint láthatod, a pontos egyezés manapság messze nem olyan szigorú, mint egykor volt.

 

A pontos egyezésű kulcsszavak szerepe

A fentiek alapján jogosan merül fel a kérdés, hogy ha a pontos egyezésű kulcsszavak ennyire kötetlenek (legalább is eredeti működésükhöz képest), akkor miért különböztetjük meg őket továbbra is a többi egyezési típustól.

A helyzet az, hogy az általános egyezésű (broad match) és kifejezésegyezésű (phrase match) kulcsszavak továbbra is sokkal kötetlenebbek, mint a pontos egyezésű célzás. Ez a két szabadabb egyezési típus könnyedén megjelenítheti olyan keresésekre is hirdetéseidet, amikre nem szeretnéd megjeleníteni őket.

 

A pontos egyezésű kulcsszavak hátránya

Persze, ez nem jelenti azt, hogy minden esetben a pontos egyezési típust érdemes használni, hiszen ennek is megvannak a maga hátrányai. Ha például a „sportcipő” kifejezésre állítasz be pontos egyezést, hirdetésed megjelenik ugyan a „sportcipők” keresésre, de a „férfi sportcipők” vagy „női sportcipők” keresésekre már nem – pedig ezek a keresések is relevánsak lennének.

Érdemes tehát megismerkedni az összes egyezési típussal, és kísérletezni velük, hogy kiderítsd, melyek a leghatékonyabbak számodra!




Gyakori kérdések


Mi az a pontos egyezés?

A pontos egyezés egy kulcsszóegyezési típus, amivel megszabhatod, hogy hirdetéseid csak akkor jelenjenek meg, ha egy felhasználó pont úgy (vagy nagyon hasonlóan) keres rá az általad megcélzott kifejezésre.


Miért hasznos a pontos egyezés?

A pontos egyezés egy szigorú egyezési típus, amit azt jelenti, hogy csak az adott kifejezés közeli változataira jeleníti meg hirdetésedet. Ez hasznos, hiszen így elkerülheted, hogy hirdetéseid kevésbé releváns keresésekre is megjelenjenek.


Mik a pontos egyezés hátrányai?

A pontos egyezési típus kizárhat olyan kereséseket is a megjelenítésből, amik egyébként relevánsak lehettek volna, csak épp a felhasználó túlságosan eltérően fogalmazott a megadott kulcsszavakhoz képest.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

B2B marketing

A B2B marketing definíciója A B2B (Business-to-Business) marketing olyan...

Résmarketing

A résmarketing definíciója A niche, azaz réspiac egy olyan...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Tartalomfüggő reklámozás

Mit jelent a tartalomfüggő reklámozás? A legtöbb keresőmotor...

AdSense arbitrázs

Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.