Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A tartalomcímke definíciója
A tartalomcímkék olyan metaadatok, amelyeket a tartalmakhoz rendelnek hozzá azok készítői. Bizonyos webhelyeken a felhasználók is kivehetik a részüket a tartalmak felcímkézéséből.
A tartalomcímkék talán legnépszerűbb példái a Twitter #hashtagek, amelyeket ma már a legtöbb közösségi platform átvett.
A hashtagek lehetővé teszik a tartalomkészítők számára, hogy csoportosítsák tartalmaikat, amikre így mind ők, mind pedig a felhasználóknak könnyebben rátalálhatnak majd, ha egy adott témakör iránt érdeklődnek. Persze, a tartalomcímkék nem csak témaköröket jelölhetnek, hanem koncepciókat, helyeket, személyeket, dátumokat, stb.
A tartalomcímkék elhelyezése
Akár egy CMS-en, akár egy marketing-automatizáló rendszerek keresztül publikálod tartalmaidat, minden esetben meg kell adnod néhány metaadatot is hozzájuk, hogy ne csak a felhasználók, hanem az algoritmusok is értelmezhessék őket.
Saját kezűleg
Ez a módszer annál körülményesebb, minél több tartalomtípust kezelsz, és minél több csatornán, vagy területen igyekszel terjeszteni tartalmaidat.
A saját kezű tartalomcímkézés csak akkor realisztikus vállalkozás, ha csak minimális mennyiségű metaadatot kell megadnod. Azonban ha már naponta több új tartalom készül, akkor mind személyes, mind pedig céged szinten sokkal nehezebb feladattá válik, különösen, ha többféle tartalomcímként is szeretnél elhelyezni.
Röviden: a manuális tartalomcímkézés nem skálázódik jól.
Automatikusan
Temérdek olyan szövegfelismerő rendszer létezik, amely képes elemezni egy adott szövegrészletet, és kiemelni abból a lehetséges tartalomcímkéket. Ezek a technológiák valamilyen szinten mind tartalomanalitikát és szemantikus kiemelést használnak, hogy a számítógépek számára is értelmezhetővé tegyék a különböző szövegrészleteket. A rendszerek így képesek megállapítani, hogy miről szól a szöveg, hogy milyen koncepciók, személyek, cégek, helyek, stb. jelennek meg benne, és, hogy milyen stílusban fogalmazták meg azt.