Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A napi költségvetés definíciója
Az online marketingben napi költségvetés (vagy költségkeret) általában valamilyen Google Ads, vagy hasonló PPC hirdetési kampány költségkezelésére utal. Egész pontosan azt az átlagos legnagyobb összeget jelenti, amelyet egy hirdető egy nap alatt hajlandó elkölteni egy adott kampányára.
Minden kampányhoz külön költségkeretet kell megadni – ami nem csak azt határozza meg, hogy mekkora összeget vagy hajlandó elkölteni egy kampányra, hanem közvetlenül kihat a kampány teljesítményére is.
Fontos továbbá észben tartani, hogy a napi költségkeret nem azt jelenti, hogy minden nap pontosan ennyi pénzt költesz majd a hirdetésekre. Ez nem egy fix költség, hanem folyamatosan változhat a kampány teljesítménye, illetve az ajánlattételi stratégia alapján. A napi költségkeret akár 20%-kal is túlléphető, azonban ezeket a plusz költségeket a hónap kevésbé jól teljesítő napjai kompenzálják majd.
Éppen ezért a napi költségkeretet inkább havi szinten érdemes számolni (havi költségvetésként), amihez az átlagos napszámot (30,4 nap egy hónapban) ajánlott használni.
Például, ha napi költségkereted 5000 Ft, akkor 5000 * 30,4 = 152 000 Ft – nagyjából ennyire jön ki a havi költségkeret. Meglehet, hogy lesznek napok, amikor 5000 helyett 6000 Ft-ot fogsz elkölteni a hirdetésekre (5000*1,20), de 152 000-nél nem lesz több a havi költekezés.
Tippek a napi költségkeret beállításához
Ügyelj rá, hogy napi költségkereted (és ez által havi költségkereted) beleférjen általános marketing költségvetésedbe.
Először egy kisebb költségkerettel indíts, és hagyd, hogy a kampány legalább egy hónapig fusson. Ez után módosítsd azt, szükség szerint.