Instagram hirdetés

EN

Instagram hirdetés



Amit egy marketingesnek az Instagram hirdetésekről tudnia kell

Annak ellenére, hogy már több, mint egymilliárd felhasználóval büszkélkedhet, számos marketinges még mindig nem biztos benne, hogy az Instagram hirdetési felülete megfelelő lehetőségeket kínál-e márkája vagy ügyfele számára. Fura ebbe belegondolni, hiszen sokan már évek óta használják a Facebookot, a Twittert és a LinkedInt fizetett kampányaikhoz.

 

Pedig, ha van egyetlen egy közösségi platform, ami a Facebook népszerűségéhez és hirdetési lehetőségeihez hasonlítható, akkor az bizony az Instagram, és habár első sorban valóban a fiatalabb korosztály kedveltebb hálózata, az idősebb csoportok is szép számmal jelen vannak rajta (ne feledd, hogy több, mint egymilliárd aktív felhasználóról beszélünk). Ez még kevés ahhoz, hogy meggyőzzünk, az Instagram hirdetés igen is hatékony eszköze lehet online marketing kommunikációdnak? Akkor olvass tovább!

 

Természetesen ezzel más márkák is tisztában vannak, és jó eséllyel a te versenytársaid is jelen vannak a platformon. Ez a legtöbb területen elképesztő versenyt jelent, és ha szeretnél kitörni saját cégeddel (vagy egy ügyfeledet képviselve), akkor fizetett Instagram hirdetésekre lesz szükséged, hogy precíz célzási funkcióikkal mindig a megfelelő felhasználókat érhesd el marketingüzeneteiddel.

 

Hogyan működik mindez? A következő átfogó útmutatóban mindent megtudhatsz az Instagram hirdetések világáról!

Mik azok az Instagram hirdetések?

Az Instagram hirdetések lehetővé teszik számodra, hogy szponzorált tartalmakat tégy közzé az Instagramon, amelyekkel több felhasználót érhetsz el, mint ahányan követik profilodat a platformon. Az Instagram hirdetéseket többféle célból is lehet alkalmazni, az Instagramon azonban általában a márkaismertség növelésére, a webhelyforgalom fellendítésére és az új vásárlók megnyerésére használják őket.

 

Vizuális platform lévén az Instagramon is – de a Facebook is egyre inkánn – nincs helyük a hosszú szöveges hirdetéseknek – a reklámok mind valamilyen vizuális formában (egy kép, egy videó, vagy ezek kollekciói) jelennek meg. Természetesen az Instagram hirdetések is lehetőséget biztosítanak némi informatív szöveges tartalom megjelenítésére, de arra ne számít, hogy több száz karaktert pötyöghetsz egy-egy Instagram hirdetés mellé.

 

Az Instagram organikus elérései pontosan kiszámíthatatlanok, ami többek között a szigorú algoritmusnak és persze a platformra feltöltött elképesztően sok tartalomnak köszönhető. Ha azonban hajlandó vagy némi pénzt fordítani az Instagram hirdetésekre, több beleszólásod lesz abba, hogy kikhez juthassanak el bejegyzéseid.

 

Megéri az árát az Instagram hirdetés?

Ha a közösségi média marketingről, vagy lényegében bármilyen online marketingről van szó, az aranyszabály az, hogy ott kell jelen lenned, ahol célközönséged is előszeretettel tölti az idejét, így van ez az Instagram hirdetések esetében is. Szóval kik töltik az idejüket az Instagramon, vagyis kiket érhetsz el az Instagram hirdetésekkel?

 

Nos, habár szinte minden korosztály jelen van rajta, a felhasználók többsége a 13-17 éves korosztályba tartozik, akiket a 18-29 évesek, őket a 30-49 évesek, majd az 50-64 évesek és végül a 65 év felettiek követnek ebben a sorrendben. Ebből következik, hogy habár szinte minden korosztályt el lehet érni a platformon és az Instagram hirdetésekkel is, a legkönnyebb dolguk azoknak lesz, akik a fiatalabbakat szeretnék megszólítani marketingüzeneteikkel.

 

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem érdemes az Instagrammal – vagy az Instagram hirdetésekkel – foglalkoznod, ha például a 35-50 éves közöttieket próbálod megcélozni, csupán rájuk kell felépítened Instagram hirdetési stratégiádat.

 

Egy Instagram hirdetési stratégia pedig nagyon aprólékos lehet, köszönhetően a Facebooknak. Az Instagram hirdetéseit a Facebook Hirdetéskezelőjén keresztül lehet létrehozni és szerkeszteni, ami rendkívül részletes célzási lehetőségeket kínál a temérdek felhasználói adatnak köszönhetően. Pontosan megadhatod, hogy milyen korú, nemű, érdeklődésű, stb. felhasználókat szeretnél megcélozni a platformon, és többek között a Facebook hasonmás közönségei funkcióját is használhatod, hogy még több érdeklődő felhasználót érhess el marketingüzeneteiddel.

Egy Instagram hirdetés létrehozása

Első ránézésre, az Instagram hirdetései kissé összetetteknek tűnhetnek, amikor először pillantasz be a kulisszák mögé. Azonban, ha korábban foglalkoztál már Facebook hirdetésekkel, akkor lényegében szinte semmit nem kell majd újratanulnod, elvégre, a két platform egy közös hirdetéskezelőt használ, és az Instagram hirdetések beállításai alig különböznek a Facebook hirdetésekétől.

 

Ha azonban még nem találkoztál vele, lépésről lépésre is elmagyarázzuk, hogy hogyan készül egy hatékony Instagram hirdetés: az útmutatóért kattints ide!
 

Az Instagram hirdetések formátumai

Ha Instagram hirdetésekről van szó, akkor összesen négy fő formátum közül válogathatsz. Ezek jelenleg a képes, a videós, a Stories (történetek) és a galériahirdetések. Lássuk a legfontosabb tudnivalókat róluk!

 

Instagram hirdetés formátumok Nr.1.: Instagram képes hirdetések

Az Instagram tökéletes hirdetési lehetőségeket kínál azoknak a márkáknak, amelyek vizuális tartalmakkal szeretnék elkápráztatni célközönségüket. Mivel az Instagram egy vizuális platform, a megfelelően elkészített képes Instagram hirdetések akár a felhasználó egész mobilképernyőjét is elfoglalhatják, magukra vonva ezzel minden figyelmet.

 

Az Instagramon álló, fekvő és 1:1 arányú képes hirdetéseket is készíthetsz, amelyek ajánlott paraméterei a következők:

 

Fekvő képes Instagram hirdetések:

  • Ajánlott képméret: 1200 x 628 képpont
  • Minimális képméret: 600 x 315 képpont
  • Ajánlott képarány: 1,9:1
  • JPG vagy PNG formátum
  • Legfeljebb 30 MB-os képméret
  • A hirdetéshez mellékelt szöveg legfeljebb 2200 karakter lehet, de nem ajánlott 125-nél többet használni


1:1 arányú képes Instagram hirdetések:

  • Ajánlott képméret: 1080 x 1080 képpont
  • Minimális képméret: 600 x 600 képpont
  • Ajánlott képarány: 1:1 (természetesen)
  • A többi paraméter egyezik a fekvő képes hirdetésekével

 

Álló képes Instagram hirdetések:

  • Ajánlott képméret: 1080 x 1350 képpont
  • Minimális képméret: 600 x 750 képpont
  • Ajánlott képarány: 4:5
  • A többi paraméter egyezik a fekvő képes hirdetésekével

 

Instagram hirdetés formátumok Nr. 2.: Instagram videóhirdetések

Az Instagram hirdetéseinek durván 25%-át videós reklámok teszik ki, ami a videós tartalmak népszerűségét nézve nem is számít olyan soknak. A videóhirdetések esetében különösen fontos, hogy a megfelelő paraméterekkel töltsd fel anyagaidat a platformra! A fix (tehát nem ajánlott) képarányokon kívül mutatjuk, mikre kell még odafigyelned…

 

Fekvő Instagram videóhirdetések:

  • Minimális felbontás: 600 x 315 képpont
  • Képarány: 1,91:1
  • MOV vagy MP4 formátum
  • Legfeljebb 4GB-os fájlméret
  • Legfeljebb 120 másodperces hossz
  • Legfeljebb 30 FPS-es képkocka-sebesség

 

1:1 arányú videóhirdetések:

  • Minimális felbontás: 600 x 600 képpont
  • Képarány: 1:1 (szintén magától értetődő)
  • Minden egyéb paraméter egyezik a fekvő videókéval


Álló Instagram videóhirdetések:

  • Minimális felbontás: 600 x 750 képpont
  • Képarány: 4:5
  • Minden egyéb paraméter egyezik a fekvő videókéval

 

Instagram hirdetés formátumok Nr.3.: Instagram Stories hirdetések

Az Instagram Stories hirdetései sem maradhatnak le erről a listáról, hiszen a történetek a közösségi média legnépszerűbb tartalomformátumai közé tartoznak. A márkák többsége előszeretettel használja a Stories Instagram hirdetéseket, hiszen a közönség is szívesen lépked közöttük (gyakran ahelyett, hogy képfolyamát nézegetné).

 

Tekintve, hogy a történetek kifejezetten álló mobilképernyőkre készültek, így a Stories hirdetések is ezt a formátumot követik (fix, 9:16 képaránnyal). A történetekben elhelyezhetsz képes és videós hirdetéseket is.

 

Az Instagram sem képek, sem videók használata esetén nem ajánlja, hogy túl sok szöveges elemet helyezz el Stories hirdetéseiden (különben a Hirdetéskezelőben visszautasíthatják). A cél sokkal inkább az, hogy felhúzásra, tehát a kapcsolódó hivatkozás meglátogatására ösztönözd célközönségedet ebben a típusú Instagram hirdetésben.

 

A történetek – és így a Stories Instagram hirdetések – 70%-át hanggal tekintik meg a felhasználók, amire érdemes odafigyelni az üzenetek megfogalmazásakor.

 

Instagram Stories képes hirdetések:

  • Ajánlott felbontás: 1080 x 1920 képpont
  • Minimális felbontás: 600 x 1067 képpont
  • Képarány: 9:16
  • JPG vagy PNG formátum
  • Legfeljebb 30 MB-os képméret (a fenti paraméterekkel ezt nehéz is lenne megközelíteni)

 

Instagram Stories videóhirdetések:

  • Ajánlott felbontás: 1080 x 1920 képpont
  • Minimális felbontás 720 képpontos szélesség (amihez 9:16 arány esetében 1280 képpontos magasság társul)
  • Képarány: 9:16
  • MOV vagy MP4 formátum
  • Legfeljebb 4GB-os fájlméret

 

Instagram hirdetés formátumok Nr. 4.: Instagram galériahirdetések

A galériahirdetésekkel a Facebookon is összefuthattál már. Ezek azok a hirdetések, amelyeket a felhasználó jobbra-balra lapozhat képfolyamában, és több videót vagy képet is tartalmazhatnak. Ezek tökéletesek egy termék részletes bemutatására, vagy kollekció termékeinek felsorolására, de akár egy rövid, vizuális történetet is elmesélhetsz velük. Ezek a hirdetések összesen 10 képet vagy videót engednek egymás mellé helyezni, habár ezt a 10 „oldalt” nem minden esetben érdemes kihasználni.

 

Instagram képes galériahirdetések:

  • Ajánlott felbontás: 1080 x 1080 képpont
  • Képarány: 1:1 (fix)
  • JPG vagy PNG formátum
  • Legfeljebb 30 MB-os képméret

 

Instagram videós galériahirdetések:

  • Maximális felbontás: 1080 x 1080 képpont
  • Minimális felbontás: 600 x 600 képpont
  • Képarány 1:1 (fix)
  • MOV vagy MP4 formátum
  • Legfeljebb 4GB-os fájlméret
  • Legfeljebb 60 másodperces hossz

 

5 bevált módszer az Instagram hirdetések sikereiért

Rendben, tehát most már tudod, hogy hogyan építs fel egy technikailag is megfelelő Instagram hirdetést – a kérdés csak az, hogy mivel töltsd meg azt. A következőkben 5 bevált módszert olvashatsz, amelyeket alkalmazva sokkal több sikerre számíthatsz a platformon!

 

Instagram hirdetés tippek Nr.1.: Adj személyiséget Instagram hirdetéseidnek

Fontos, hogy hirdetéseid beszéljenek is az emberekhez, ne csak mutassanak nekik valamit. Itt nem feltétlenül szavakkal végzett kommunikációra kell gondolni, mindinkább arra, hogy olyan hirdetéseket készíts, amikkel az emberek képesek együtt érezni – amik kiváltanak valamit célközönségedből.

 

Tartsd szem előtt, hogy az emberek nem marketingüzenetekért és reklámokért regisztráltak erre a platformra. Azért keresik fel nap mint nap az Instagramot, hogy szórakozzanak egy kicsit, vagy hogy érdekes, akár lenyűgöző dolgokat láthassanak. Próbálj tehát pozitív érzelmeket kiváltani belőlük – akár humorral is!

 

Instagram hirdetés tippek Nr.2.: Tedd „instahűvé” hirdetéseidet

Ha foglalkozol már egy ideje a közösségi média marketinggel, akkor bizonyára tudod, az a tartalom, ami az egyik platformon beválik, az egy másikon könnyedén megbukhat. Ez teljes mértékben vonatkozik a hirdetésekre is – csak azért, mert segítenek több embert elérni, nem mindegy, hogy milyen tartalmakkal éred el őket.

 

Ne feledd, hogy az Instagramra az emberek szórakozni járnak, ezért erre a lelkiállapotukra kell, hogy hass. Gondolj csak bele – valaki tényleg azért lépne fel az Instagramra, mert egy 50 oldalas e-könyvet szeretne letölteni valahonnan?

 

Instagram hirdetés tippek Nr.3.: Használj hashtageket

Mint minden hashtagstratégiádhoz, Instagram hirdetéseid címkéinek összeválogatásához is tudnod kell, hogy célközönséged mikre keres rá szívesen a platformon. Érdemes nem túl népszerű, tág célzású hashtageket használni, hiszen ezekért túl nagy verseny folyik a platformon – célozz meg inkább kisebb felhasználói csoportokat, akiknek konkrétabb az érdeklődésük. E mellett ne használj túl sok hashtaget sem, mert attól csak spamnek nézik majd hirdetéseidet.

 

Instagram hirdetés tippek Nr.4.: Szervezz versenyt

A versenyek és nyereményjátékok méltán népszerűek az Instagramon, hiszen míg márkád rengeteg aktivitást termelhet velük, a felhasználók néhány koppintással nevezhetnek egy ingyenes ajándék reményében. Ha valamivel, akkor ezzel igazán fel tudod tüzelni követőid érdeklődését márkád iránt.

 

Érdemes a nevezést valami márkával kapcsolatos, mégis egyszerű feltételhez kötni, például egy hashtaggel ellátott, egy bizonyos terméket ábrázoló kép vagy videó megosztásához. Ezzel márkád is több publicitást nyer, ráadásul teljesen ingyen.

 

5. Futtasd hirdetéseidet az ideális napokon és napszakokban

Felesleges azokon a napokon és az azokban az időszakokban futtatnod az Instagram hirdetéseidet, amikor tudod, hogy célközönséged nem reagálna rájuk. Étteremként például nincs értelme reggeli ajánlatodat hirdetned a délutáni órákban, hiszen ilyenkor senki sem megy reggelizni – ráadásul a reggeli menük sem kaphatók már.

 

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Instagram hirdetéseidből, akkor tudnod kell, hogy (1) célközönséged mikor a legaktívabb a platformon, és (2) hogy mikor hajlamosak reagálni hirdetésed felhívására.

 

A célközönség aktivitását az Instagram Elemzések felületén találod. Itt ugyan csak követőid aktivitási statisztikáját láthatod (tehát hogy mikor Instagramoznak), de mivel hasonló felhasználókat szeretnél megcélozni, így érdemes eleinte ehhez igazítanod hirdetéseid időzítését, és később szükség szerint módosítani ezeket.

 

Azt, hogy az emberek mikor hajlamosak reagálni felhívásaidra webhelyed statisztikáiból derítheted ki. Figyeld meg, hogy mikor a legaktívabbak a látogatók webhelyeden, hiszen minden bizonnyal ekkor érdeklődnek leginkább az iránt, amit kínálsz. Ezt is vedd figyelembe Instagram hirdetéseid időzítésekor!




Gyakori kérdések


Mi az az Instagram hirdetés?


Milyen hirdetéseket kínál az Instagram?


Megéri az Instagramon hirdetni?


Instagram

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!