Google pofon
A Google pofon definíciója
Az AdWords hirdetők a Google AdWords szabályzatának 2006-os frissítését illették ezzel a kifejezéssel, amelyben a Google saját minőségi mutatót rendelt hozzá az AdWords hirdetések landing oldalaihoz.
A legtöbb AdWords hirdető úgy alakítja ki a kampányait, hogy azok egy egyszerű értékesítési oldalra irányítsák a látogatókat. Ha a hirdető valaki más termékét reklámozza például egy partnerprogram keretei között, akkor a landing oldal nem is feltétlenül az övé. Egy ilyen landing oldalra több partner hirdetése is mutathat egyszerre.
Google minőségi mutató
A Google minőségi mutatója alacsony értékeléssel illeti az ilyen oldalakat és ebből következően megnövekszik az oldalakon található kulcsszavak minimális licitára az oldalra mutató hirdetésekben. Számos hirdetőt igazi „pofonként” ért ez a változtatás, mert egyetlen éjszaka alatt hatalmasat növekedett a kulcsszavak ára, és így sokan képtelenek voltak jövedelmező eredményekkel folytatni kampányaikat.
A minőségi mutató egyéb kritériumai:
- Része-e a landing oldal egy teljes webhelynek, ami legalább némi kapcsolati információt, egy „Rólunk” jellegű oldalt és egy adatvédelmi szabályzatot magába foglaló oldalt tartalmaz.
- Rendelkezik-e egy komplett navigációs menüvel a webhelyen, amely az összes aloldal össze van kötve.
- Van-e a webhelyen oldaltérkép.
- A legfontosabb: szorosan kapcsolódik-e az oldal tartalma a kampány kulcsszavához.
Gyakori kérdések
Mi az a Google pofon?
A Google pofon egy 2006-os AdWords frissítés gúnyneve volt. A frissítés saját minőségi mutatót rendelt hozzá a hirdetések landing oldalaihoz.